چهره احتمالی هیوندای توسان ۲۰۲۱

هیوندای توسان ۲۰۲۱

به تازگی آخرین تصاویر جاسوسی از «توسان» جدید در حال تست در دوبی در رسانه ها منتشر شده و همچنین طرح های احتمالی طراحی داخلی این خودرو هم در برخی رسانه ها دیده می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در اطلاعاتی که به تازگی در مورد توسان جدید منتشر شده بود، روشن شد «هیوندای» در حال بررسی موتور ۲٫۵ لیتر توربو بر این مدل است. همچنین کمپانی در نظر دارد نسخه N لاین این خودرو را با پیشرانه ای که در سوناتا N لاین دیده می شد مجهز کند. حالا آخرین تصاویر جاسوسی از توسان ۲۰۲۱ در رسانه ها منتشر شده است که نسبت به تصاویر قبلی در این تصاویر پوشش کم تری را روی بدنه خودرو می بینیم. این تصاویر در دوبی گرفته شده است که نشان می دهد این کمپانی در این روزهای گرم دوبی، توسان جدید را در آب هواهای مختلف بررسی می کند.

مدیران 777 مدیران 777

برای توسان جدید پیشرانه ۲ لیتری دیزل و جدید هیوندای در نظر گرفته شده است که مصرف سوخت در این پیشرانه بسیار بهبود پیدا کرده است. همچنین پیشرانه ۱٫۶ لیتری بنزینی توربو پاشش مستقیم (مشابه آن چه در سوناتا اسپرت دیده می شد) برای این خودرو قابل سفارش است. این پیشرانه با زمان بندی هوشمند سوپاپ ها توان تولید ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. کمپانی هیوندای نسخه هیبرید را هم برای توسان جدید در نظر گرفته است که پیشرانه ای براساس سورنتو و یا سانتافه خواهد داشت و مجموع قدرت ۲۳۰ اسب بخار را ارائه می دهد. پیشرانه در نظر گرفته شده برای نسخه N لاین، موتور ۲٫۵ لیتری توربو و پاشش مستقیم است که خروجی ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. با توجه به مطالب ذکرشده به این نتیجه می رسیم که توسان جدید نسخه N لاین دارد و تولید نسخه N برای این خودرو منتفی است.

هیوندای توسان ۲۰۲۱

در توسان ۲۰۲۱ سومین نسل پلتفرم های جدید هیوندای استفاده شده است که اساس طراحی آن بر مبنای بهبود ایمنی در تصادف، کاهش وزن و بهبود عملکرد فنی است. با این پلتفرم جدید ابعاد توسان نسبت به نسل قبل بیش تر شده و فاصله محوری هم بلندتر شده است. با این ابعاد حالا دیگر می توان توسان را رقیبی برای خودروهایی مثل هوندا CR-V، کیا اسپورتیج، میتسوبیشی ASX، تویوتا راو۴ و نیسان قشقایی دانست.

حتماً بخوانید: دررفتن پیچ های چرخ هیوندای توسان ۲۰۲۱ در هنگام تست خبرساز شد!

با نگاهی به تصاویر جاسوسی جدید توسان متوجه می شویم که توسان هم، مثل دیگر مدل های جدید هیوندای، براساس کانسپت تی ویژن طراحی شده است؛ کانسپتی که قبل تر توسط کمپانی رونمایی شده بود و حالا این سبک را در طراحی های خودروهای تولیدی این کمپانی می بینیم. از خصوصیات این نوع طراحی می توان به جلوپنجره مشبک جدید، چراغ های شکسته و زاویه دار، چراغ های عقب متصل به هم و خطوط پیچیده طراحی بدنه اشاره کرد.

هیوندای توسان ۲۰۲۱

در مورد طراحی داخلی توسان جدید هم بحث های زیادی وجود دارد؛ به تازگی تصاویری از طراحی داخلی این خودرو در یک سایت فرانسوی منتشر شده که البته کمپانی هیوندای اعلام کرده است که این تصاویر رسمی نیست و طرح توسان با این تصویر مطابقت ندارد.

هیوندای توسان ۲۰۲۱

البته در ماه های گذشته عکس جاسوسی دیگری هم از توسان در کره گرفته شده بود که طراحی داخلی آن را نشان می داد. با این که کمپانی هیوندای طراحی های منتشرشده را تأیید نکرده است اما به نظر می رسد توسان جدید کابینی مشابه به طراحی منتشرشده را دارد؛ یعنی یک صفحه نمایش بزرگ در وسط و صفحه نمایش تمام دیجیتال دیگری در جلوآمپر. اکنون باید منتظر ماند و دید درنهایت، توسان چه زمان به صورت رسمی رونمایی می شود و چه ویژگی ها و امکاناتی دارد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.