نسل جدید سانتافه با پلتفرم جدید رونمایی شد

هیوندای سانتافه 2021

اگرچه از رونمایی نسل قبلی مدت زیادی نمی گذرد و همه تصور می کردند «هیوندای» نهایتاً یک فیس لیفت معمولی را از «سانتافه» رونمایی کند، اما کمپانی یک نسخه کاملاً متفاوت و جدید را معرفی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با رونمایی از نسل متفاوت و جدید هیوندای سانتافه، به عنوان یکی از پرفروش ترین محصولات این کمپانی، نظرات متفاوتی نسبت به طراحی و مشخصات فنی این خودرو منتشر شد. در ماه های اخیر نمونه های اولیه نسل بعدی این خودرو با پوشش استتاری در رسانه ها منتشر شد، اما تغییرات در طراحی این خودرو در این تصاویر مشخص نبود. در هفته گذشته هم تصاویر اولیه از پیش نمایش نسل جدید را دیدیم که نشان می داد با چیزی فراتر از یک فیس لیفت معمولی یا متوسط طرف هستیم و حالا کمپانی به صورت رسمی تصاویر و اطلاعات این کراس اوور جذاب را منتشر کرده است.

هیوندای سانتافه 2021

اولین و محسوس ترین تغییر در بدنه را می توان در جلوپنجره دید. جلوپنجره پهن تر و کشیده تر شده و دو الگوی متفاوت را در طراحی دارد. سانتافه جدید با امکانات و آپشن های متفاوت در دو نسخه لوکس و استاندارد عرضه می شود که تنها راه تمیز دادن این دو، از دید طراحی بیرونی، تفاوت در الگوی جلوپنجره است. چراغ ها باریک طراحی شده اند اما تفاوت زیادی با نسل قبل دارند. ال ای دی های روز بازطراحی شده اند و طرح Tشکل را به صورت دو بخشی تشکیل می دهند و رینگ های جدید ۲۰ اینچی در قسمت چرخ ها دیده می شود.

هیوندای سانتافه 2021

کمپانی هیوندای در مورد نسل جدید سانتافه می گوید این خودرو بر روی نسل جدید پلتفرم های این کمپانی ساخته خواهد شد که این پلتفرم افزون بر این که مدل های زیادی را پوشش می دهد، سبک تر است و انعطاف زیادی را در طراحی دارد. سانتافه جدید اولین مدل هیوندای در اروپا و اولین شاسی بلند این برند در دنیاست که براساس ساختار طراحی جدید این کمپانی روانه بازار می شود. یعنی همان ساختاری که در طراحی آخرین نسل از سوناتا دیده بودیم.

هیوندای سانتافه 2021

در تیزرها و تصاویر پیش نمایش نسل جدید تنها تغییرات در طراحی نمای جلو قابل تشخیص بود، اما اکنون با انتشار تصاویر رسمی می بینیم که طراحی نمای عقب هم تغییرات زیادی داشته است. چراغ های عقب به صورت تمام ال ای دی بازطراحی شده اند و با نواری از ال ای دی به هم متصل می شوند. این نوع طراحی روش متداولی در طراحی چراغ خودروها شده و پس از کره ای ها حالا در اکثر خودروهای چینی هم این سبک دیده می شود. در پایین سپر عقب قطعه درخشان نقره ای رنگ را می بینیم که سرتاسری کشیده شده و ادامه آن در قسمت کنار خودرو و همچنین در قسمت زیرین سپر جلو هم دیده می شود. رنگ نقره ای این قطعه و تلفیق آن با خطوط طراحی نقره ای و کرومی در جلوپنجره و رینگ ها، ترکیب زیبایی را در طراحی سانتافه جدید رقم زده است.

هیوندای سانتافه 2021

با این که اطلاعات فنی این خودرو هنوز منتشر نشده است، اما از اطلاعات پیشین می دانیم این کراس اوور جادارتر از نسل قبل شده و با تغییر در طراحی داخلی و کنسول، فضای قابل قبول تری را در داخل این خودرو خواهیم داشت. همچنین در نسل جدید سانتافه حالت های مختلف رانندگی را داریم که بین حالات شن، برف، گِل، اقتصادی، راحت و اسپرت قابل انتخاب است. همچنین می توان رانندگی را در حالت هوشمند قرار داد، که در این حالت سیستم های هوشمند خودرو با اسکن مسیر و وضعیت جاده، بهترین حالت را به صورت اتوماتیک انتخاب می کند.

هیوندای سانتافه 2021

درون خودرو با استفاده از طراحی جدید و تعویض دنده الکترونیکی، کنسول طراحی جدیدی گرفته و زیر کنسولِ وسط فضای خالی را داریم که به جادارتر شدن سانتافه کمک کرده است. صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو را در دسترس قرار می دهد و اطلاعات سفر و خودرو از جلوآمپر تمام دیجیتال این خودرو قابل رؤیت است. در کنسول وسط دکمه های زیادی را می بینیم که آپشن ها و امکانات مختلف این خودرو را کنترل می کنند. در مجموع طراحی داخلی زیبا و مدرن انجام شده و به نظر از متریال باکیفیت در طراحی داخلی استفاده شده است.

هیوندای سانتافه 2021

سانتافه ۲۰۲۱ در سپتامبر امسال به بازار اروپا خواهد آمد و تا زمان عرضه، اطلاعات موتور آن منتشر نخواهد شد. همچنین هیوندای اعلام کرده است برای بازار آمریکا مدل متفاوت تری از سانتافه را در نظر دارد که در آینده جزییات آن مشخص خواهد شد. پلتفرم جدید هیوندای بهبود محسوسی را در بحث عملکرد، هندلینگ و ایمنی در خودرو به وجود می آورد. همچنین این پلتفرم این امکان را می دهد که نسخه های هیبرید و پلاگین هیبرید سانتافه را برای اولین بار ببینیم و البته نسخه های بنزینی نیز همچنان قابل سفارش گذاری باشند.

هیوندای سانتافه 2021

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.