شکار نسل جدید هیوندای توسان در نوربرگ رینگ

هیوندای توسان 2021
تصاویر جاسوسی نسل جدید «هیوندای توسان» منتشر شده است و اکنون ما می توانیم نمونه های اولیه این خودرو را در مراحل تست های مقدماتی در پیست معروف نوربرگ رینگ ببینیم. شاید پیش از این، تست یک کراس اوور شهری در میعادگاه سوپراسپرت ها و ابَرخودروها چندان معمول نبود. اما امروز خودروسازان سعی می کنند محصولات جدید خود را در هر شرایط رانندگی به چالش بکشانند، به خصوص در مسیرهای پویا و ترمزگیری های شدید.
پرتوتایپ مذکور، بدنه جدید توسان را شامل می شود که با برچسب های استتاری پوشانده شده است. هرچند این برچسب ها برای مخفی کردن کامل خودرو چندان مناسب نبوده اند! همان طور که می توانید ببینید، عمده تغییرات در نمای جلو اتفاق افتاده اند. البته چراغ های عقب هم به صورت موقتی بر روی این نسخه نصب شده اند و در نمونه تولید انبوه، از چراغ هایی براق تر و باکیفیت تر استفاده می شود.
هیوندای توسان 2021
آن چه مهم تر است، این که به نظر می رسد توسان جدید، فرم بدنه ای نزدیک به شاسی بلندهای کوپه پیدا کرده است! هیوندای پیش از این قول داده بود که توسان جدید را فراتر از آن چه فکرش را می کنیم، هیجان انگیز طراحی کند. اکنون با دنبال کردن نقاط مختلف بدنه این پرتو تایپ می توانیم به خوش قولی خودروساز کره ای پی ببریم! از دیگر المان های قابل توجه در طراحی خارجی، می توان به اسپیولر جدید در عقب و سر اگزوزهای دوبل اشاره کرد. با نگاهی ریزبینانه تر، می توان دریافت که این یک تست درایو معمولی نیست، چراکه صندلی های استاندارد جلو حذف و از صندلی های ریکارو به جای آن ها استفاده شده است! درحالی که ردیف دوم صندلی ها را نیز به کلی کور کرده اند! فضای پشت صندلی های جلو با یک رول بار پر شده و به نظر می رسد هیوندای در این تست، به دنبال آزمایش مقاومت پیچشی بدنه بوده است. درنهایت، می توان به کلاه ایمنی که راننده بر سر خود گذاشته است اشاره داشت که البته ناگفته نماند این پارامتر، از لوازم ایمنی اجباری ورود به پیست نوربرگ رینگ است.
هیوندای توسان 2021
تا آن جایی که ما می دانیم، نسل جدید توسان در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، معرفی می شود. نخستین نمونه های آن هم از پایان همین سال با مدل ۲۰۲۱ به دست خریداران می رسند. البته این موضوع هنوز به رسمی تأیید نشده است. اما باتوجه به استتار سنگینی که در نمای جلو و عقب این خودرو به کار بسته اند، می توان انتظار یک غافلگیری بزرگ از سوی هیوندای را داشت.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.