پایان امپراتوری ۱۲ سیلندرها؛ مرسدس بنز S65 فاینال ادیشن معرفی شد

پایان امپراتوری 12 سیلندرها؛ مرسدس بنز S65 فاینال ادیشن معرفی شد

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اگر بخواهیم در رابطه با محصولات جدیدی که “مرسدس بنز” در ژنو معرفی خواهد کرد صحبت کنیم، چندان خشنود نخواهید شد زیرا این کمپانی قصد دارد با معرفی نسخه نهایی از S65 با موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر توربوی دوگانه، این خودرو را برای همیشه از خط تولید کنار بگذارد.

پایان امپراتوری 12 سیلندرها؛ مرسدس بنز S65 فاینال ادیشن معرفی شد
این دومین خداحافظی مرسدس بنز با محصولات اش است زیرا چند روز پیش نسخه نهایی SLC هم معرفی شد که پیش تر با نام SLK شناخته می شد. با وجود این که کنارگذاشتن خودروی قدرتمند S65، آن هم با موتور ۱۲ سیلندر معروف، چندان به مذاق علاقه مندان خوش نیامده، اما رییس کمپانی مرسدس بنز می گوید این پایان کار نیست.
پایان امپراتوری 12 سیلندرها؛ مرسدس بنز S65 فاینال ادیشن معرفی شد
“توبیاس موئرز” پیش تر اعلام کرده موتور ۱۲ سیلندر AMG به طور کامل کنار گذاشته نمی شود، بلکه در زیر مجموعه های مرسدس بنز استفاده خواهد شد. شاید این بدان معنا باشد که تولید خودروهای میباخ با موتورهای ۱۲ سیلندر همچنان ادامه پیدا می کند. در دنیایی که با ظهور خودروهای اروپایی کم مصرف ۳ سیلندر همراه شده است، کنار گذاشتن موتور غول پیکر ۱۲ سیلندر را
می توان به دوران انقراض دایناسورها تشبیه کرد.


شایعه هایی نیز وجود دارد که خبر از تولید نشدن نسخه جدید G65 می دهد. اکنون نمونه کروک SL65 هم در فهرست هیچ کدام از نمایندگی های مرسدس بنز در آمریکا و آلمان دیده نمی شود. تحقیقاتی نشان می دهد کمپانی ب ام و نیز نه تنها موتور ۱۲ سیلندر نمونه M760Li را حذف خواهد کرد، بلکه احتمال لغو تولید موتور ۸ سیلندر سری ۷ هم وجود دارد.

بوگاتی نیز پیش تر اعلام کرده بود موتور ۸ لیتری W16 با چهار توربوشارژ، برای آخرین بار در نمونه شیرون قرار می گیرد. آئودی هم پس از پایان تولید نسل کنونی A8، موتور W12 را کنار می گذارد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.