نخستین پیکاپ الکتریکی آمریکایی + ویدیو

نخستین پیکاپ الکتریکی آمریکایی
چندین سال پیش بود که برندی به نام ” ریویان ” تصمیم به عرضه خودرویی گرفت که تا پیش از آن، نمونه مشابه اش ساخته نشده بود. پس از سال ها تحقیق، برنامه ریزی و توسعه، اکنون پیکاپ الکتریکی R1T به عنوان ثمره نهایی این پروژه معرفی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

این خودرو، کلید ورود رویاهای آقای ” آرجی اسکارینگ ” ( RJ Scaringe ) مدیر عامل شرکت ریویان، به بازار است. اگرچه زمان انتظار زیادی برای رونمایی رسمی از این خودرو سپری شده است، اما به نظر می رسد توانایی رقابت با پیکاپ های بزرگ ( تراک ) مطرح بازار را داشته باشد.
نخستین پیکاپ الکتریکی آمریکایی


این یک پیکاپ الکتریکی است. در حقیقت R1T می تواند آغازگر کلاس خودرویی مختص به خود باشد. خودروهای پاک با طعم ماجراجویی! نه تنها این که تمام تجهیزات برقی و پیشرانه این خودرو در برابر نفوذ آب مقاوم شده اند، بلکه پنج سرنشین به راحتی می توانند درون کابین آن جای گیرند. افزون بر حوضچه بار بزرگ، یک فضای کاربردی برای قرار دادن وسایل هم در فاصله کابین تا محور عقب تعبیه شده است. همچنین فضاهای اختصاصی برای قرار دادن چوب اسکی، تخته اسکی، چادر، کالسکه و حتا تجهیزات بازی گلف نیز در این قسمت قرار گرفته است. در فضای بار به صورت دو تکه باز می شود تا از آن، هم به عنوان تکیه گاهی برای قرار دادن بارهای سنگین و هم به عنوان نیمکت هنگام پیک نیک استفاده شود.
نخستین پیکاپ الکتریکی آمریکایی

R1T با ویژگی های کاربری فوق العاده، یک پیکاپ همه فن حریف به حساب می آید. این خودرو می تواند در مدت زمان ۳ ثانیه خود را از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند و برای رسیدن به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۷ ثانیه زمان نیاز دارد. این پیکاپ تمام الکتریکی قادر است وزن ۵ تن را با خود بکشد. از دیگر ویژگی های حیرت انگیز R1T، مسافت قابل پیمایش آن با یک بار شارژ است که به ۶۴۰ کیلومتر می رسد. همچنین این خودرو می تواند با ۳۰ دقیقه اتصال به سیستم شارژ سریع، انرژی لازم برای پیمودن ۳۲۰ کیلومتر مسافت را ذخیره کند. چهار موتور برقی ۱۹۷ اسب بخاری قرار گرفته روی این وانت، در مجموع ۱۴٫۰۰۰ نیوتن متر گشتاور را به صورت هوشمند در میان چرخ ها توزیع می کنند که در حالت پیش فرض، ۳٫۵۰۰ نیوتن متر به هر چرخ می رسد. از دیگر ویژگی های قابل توجه در این خودرو، طراحی داخلی مدرن و استفاده از مواد درجه یک همچون خودروهای لوکس است که این موضوع در دنیای پیکاپ ها چندان سابقه ندارد. بنا به شنیده ها، فن آوری خودران سطح ۳ در محصولات ریویان پیاده سازی خواهد شد. ریویان افزون بر این پیکاپ، یک شاسی بلند لوکس را نیز با زبان طراحی مشابه، به نمایشگاه لس آنجلس امسال آورده است.

مدیران 777 مدیران 777

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.