معرفی مرسدس بنز EQC مدل ۲۰۲۰ با برد تقریبی ۲۰۰ مایل + ویدیو

معرفی مرسدس بنز EQC مدل ۲۰۲۰ با برد تقریبی ۲۰۰ مایل
سرانجام پس از کلی آگهی های تبلیغاتی، مرسدس بنز از EQC رونمایی کرد. این نخستین خودروی تمام برقی مرسدس بنز، تحت برند تکنولوژیکی EQ در استکهلم سوئد معرفی شد. لازم به ذکر است که EQ بیانگر Electric Intelligence یا به عبارتی هوش الکترونیکی است که گویا از واژه IQ الهام گرفته است. نام کامل این خودرو Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC است.

مدیران 777 مدیران 777

این خودرو ساز آلمانی می گوید EQC از تمام ویژگی های امنیتی، کیفی و راحتی که از خودروهای مرسدس بنز انتظار می رود، برخوردار است، اما در عین حال پرچم داری برای ظاهر الکتریکی و پیشرو است که طراحی لوکس بنز را تداعی می کند.
باتری های این خودرو ظرفیتی ۸۰ کیلوواتی دارند که ۱۰ کیلووات از مدل مفهومی این خودرو بیش تر است و انتظار می رود بردی معادل با ۲۰۰ مایل یا ۳۲۰ کیلومتر داشته باشند. چهل دقیقه زمان کافی است تا ظرفیت باتری از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد برسد.
خودروی EQC با آخرین نسل از باتری های لیتیوم یونی به عنوان منبع انرژی دو موتور این خودرو، مجهز شده است. این باتری شامل ۳۸۴ سلول است و در کف خودرو بین دو محور جاسازی شده است. سیستم طراحی باتری های این خودرو به صورت ماژولار است که از دو ماژول ۴۸ سلولی و چهار ماژول ۷۲ سلولی تشکیل می شود. این باتری قدرتمند و ولتاژ بالا دارای ولتاژ اسمی و تقریبی ۳۵۰ ولت و ظرفیت اسمی و تقریبی ۲۱۸ آمپر ساعت برای محتوای انرژی ۸۰ کیلووات ساعتی اش است.
معرفی مرسدس بنز EQC مدل ۲۰۲۰ با برد تقریبی ۲۰۰ مایل


سیستم تهویه EQC از یک پمپ حرارتی و دو تقویت کننده گرمایشی PTC الکتریکی تشکیل شده است که نه تنها شامل بخش های الکترونیکی مرتبط با قدرت یعنی موتورهای الکتریکی و روتورها می شود، بلکه باتری ها را نیز شامل می شود. کل سیستم باتری ها با خنک شونده های مایع، خنک می شوند. در دماهای پایین برای اطمینان از کارآیی و بهره وری مناسب، سیستم گرمایشی باتری ها وارد عمل خواهد شد.
برای پیشرانه این خودرو، کمپانی مرسدس بنز از دو موتور ناهمگام و غیرهمزمان استفاده کرده است. یکی برای محور جلو و دیگری برای محور عقب. خروجی سیستم EQC در حالت تمام چرخ متحرک معادل با ۳۰۰ کیلووات قدرت و ۷۶۵ نیوتن متر گشتاور است که شتاب صفر تا صد را در ۴.۹ ثانیه امکان پذیر می کند.
رانندگی هوشمند: خودروی EQC از یک سیستم بسیار جدید رانندگی با موتور های فشرده الکترونیکی در هر محور، برخوردار است. این امر به EQC اعتماد به نفس و ویژگی های رانندگی پویای یک خودروی تمام چرخ متحرک را می دهد. برای کاهش مصرف انرژی، موتورهای الکتریکی به طور متفاوتی پیکربندی و برنامه ریزی شده اند. موتور الکتریکی محور جلو برای بهترین راندمان در محدوده بار کم و متوسط، برنامه ریزی شده است در حالی که موتور عقب، به خودرو حس اسپرت می بخشد.
معرفی مرسدس بنز EQC مدل ۲۰۲۰ با برد تقریبی ۲۰۰ مایل

سیستم ECO کمکی، وقتی راننده به طور قابل پیش بینی می راند، به او پشتیبانی جامعی را ارائه می دهد. این کار را با آگاه سازی راننده از این که چه زمان پا را از روی پدال گاز بردارد، انجام می دهد. برای این منظور اطلاعات سیستم ناوبری، سیستم تابلو خوان و اطلاعات به دست آمده از سیستم دستیار هوشمند ایمنی، با هم تلفیق و پردازش می شوند.
راننده می تواند از بین حالت های متعدد یکی را برگزیند. حالت های در دسترس عبارتند از:
حالت راحت ( Comfort ): این حالت، حالت پیش فرض خودرو محسوب می شود و پدال گاز در این حالت از رانندگی راحتی پشتیبانی می کند اما به طور خودکار بر حسب نوع رانندگی به حالتی پویا تبدیل خواهد شد.
حالت اقتصادی ( ECO ): در این حالت تمرکز خودرو روی صرفه جویی و مصرف کم خواهد بود.
حالت Max Range: سیستم هوشمندی است که به راننده این امکان را می دهد تا به بیش ترین برد ممکن دست پیدا کند.
حالت اسپرت ( Sport ): این حالت بهترین پاسخ برای بالاترین کارایی خودرو محسوب می شود.
حالت شخصی ( Individual ): به راننده این امکان را می دهد که هر پارامتر را جداگانه شخصی سازی کند.
معرفی مرسدس بنز EQC مدل ۲۰۲۰ با برد تقریبی ۲۰۰ مایل

یکی دیگر از نکته های جالب توجه در این خودروی نسل جدید، بخش اطلاعات و سرگرمی آن است که مرسدس بنز آن را MBUX یا Mercedes-Benz User Experience می نامد. این سیستم از رابط کاربری جدید و سیستم تشخیص گفتار و صفحه نمایش لمسی برخوردار است. این سیستم یک سیستم چند رسانه ای بسیار جدید است که از فن آوری های خلاقانه بر پایه هوش مصنوعی و سیستم عاملی بصری استفاده می کند. فن آوری MBUX پرچم دار سطح جدیدی از تجربه فن آوری های داخل خودرویی محسوب می شود. این سیستم می تواند با صدای راننده کنترل شود، با صفحه لمسی کنترل شود که نخستین بار هم در خودروهای مرسدس بنز این فن آوری را دیده بودیم، می تواند با صفحه لمسی و دکمه های لمسی کنترل روی فرمان هم کنترل شود. این سیستم دارای قابلیت یادگیری و کنترل صدای هوشمند است و می تواند صدای طبیعی افراد را شناسایی کند و با کلید واژه “سلام مرسدس” فعال شود.

در کنار تمام این امکانات خودروی EQC به یک پمپ حرارتی مجهز شده است. سیستم تهویه مطبوع پیش از ورود: این سیستم اطمینان حاصل می کند که دمای درون کابین در دمای مطبوع تعیین شده قرار دارد. می توان دمای این سیستم را از طریق MBUX یا اپلیکیشن Mercedes me connect تعیین کرد. یک سیستم پیچیده با یک پمپ حرارتی و بوسترهای گرم کن برقی، درون خودرو را برای روزهای سرد زمستان یا گرمای تابستان آماده می کند.
تولید این خودرو در سایت “Bremen ” از سال ۲۰۱۹ در آلمان به انجام خواهد رسید و بعدها به سایت “Beijing” در کشور چین منتقل خواهد شد. این خودرو در سال ۲۰۲۰ به بازار آمریکا راه پیدا خواهد کرد. هنوز قیمت EQC اعلام نشده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.