مرسدس EQ Silver Arrow، کانسپتی از جنس آینده + ویدیو

مرسدس EQ Silver Arrow، کانسپتی از جنس آینده
کمپانی مرسدس بنز به تازگی از کانسپتی با نام EQ Silver Arrow رونمایی کرده است که طراحی آن تلفیقی از گذشته مجلل مرسدس بنز و نگاه به آینده این کمپانی است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در سال های گذشته بارها شاهد رونمایی از مفهومی هایی با نگاه به آینده از سوی کمپانی مرسدس بنز بوده ایم. برای مثال رونمایی از AMG Vision GT در سال ۲۰۱۳، رونمایی از مدل های IAA و ویژن میباخ در نسخه های معمولی و کابریولت در سال های پس از آن همگی نشان داده بود که نگاه مرسدس بنز به آینده خودرو بسیار گسترده و جذاب است. اکنون این کمپانی با مدل EQ Silver Arrow نگاهی متفاوت تر از آینده را ارائه می کند. شکل این خودرو همان طور که از نام آن می توان حدس زد شبیه به یک پیکان نقره ای است و البته با الهام از مدل افسانه ای ۱۲ سیلندر W125 مرسدس بنز که سال ۱۹۳۸ رکورد سرعت ۴۳۳ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد، ساخته شده است. درست مانند مفهومی Egoista لامبورگینی ، EQ Silver Arrow مرسدس بنز هم یک مفهومی تک نفره است. این مفهومی یک خودروی تمام برقی است البته راننده می تواند با فعال سازی صدای مصنوعی موتور AMG V8 از طریق صفحه نمایش گر لمسی فرمان را فعال کند و حس و حال یک خودروی بنزینی را برای خود به وجود آورد.
این خودرو بی شک یک مدل نمایشی است و هرگز به تولید نمی رسد اما مرسدس بنز با رونمایی از این نوع مفهومی ها دو موضوع را برای همه روشن می کند؛ این کمپانی ابتدا فن آوری کنونی خود را به نمایش می گذارد و در جزییات، بیش تر آن چه را نشان می دهد که در آینده در مرسدس بنز ها خواهیم دید.
مرسدس EQ Silver Arrow، کانسپتی از جنس آینده

موتور الکتریکی EQ Silver Arrow توان تولید ۷۵۰ اسب بخار قدرت را دارد. موتوری که در زیر بدنه قرار می گیرد و کار خنک کردن آن از طریق هوای ورودی از دریچه های جلو انجام می شود. با شارژ کامل این خودرو می توانید بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسیر را بپیمایید که این نشان می دهد موتور این خودرو چه از نظر قدرت و چه از نظر مدت زمان استفاده با هر بار شارژ مشخصات جذابی دارد.
ظاهر این خودرو همان طور که از تصاویر پیداست شباهت هایی به پروژه ۱ مرسدس بنز دارد. برای مثال طرح بال پشت راننده و نشان رنگ آمیزی شده بنز به جای نشان فیزیکی دو شباهت محسوس این دو خودرو است. رینگ های رز گلد با پره های زیاد جذابیت خاصی به این خودرو داده و می توان گفت در ساخت چرخ ها بیش تر از طراحی مهندسی از طراحی هنری بهره برده اند.
نظر شما در مورد مفهومی EQ Silver Arrow مرسدس بنز چیست؟

محمدرضا پاداش
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.