قیمت خودروهای تویوتا و لکسوس در بازار امروز (یکشنبه ۵ مرداد)

قیمت خودروهای تویوتا و لکسوس در بازار

خودروهای «تویوتا» همواره به دلیل کیفیت ساخت بالا و استهلاک پایین، محبوبیت زیادی نزد مردم ایران داشته اند. گاه دیده شده محصولات کارکرده و دست دوم تویوتا در بازار ایران، با گذشت چند سال از زمان تولید، پا به پای طلا و ارز گران می شوند و همچنان خریدار دارند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، خودروهای «لکسوس» هم که به واسطه شرکت «ایرتویا» وارد ایران شدند، در وضعیت نسبتاً مشابهی با محصولات تویوتا به سر می برند. هر چند ایرانی ها هیچ گاه لکسوس را به «مرسدس بنز» و «ب ام و» ترجیح نداده اند، اما همواره برای محصولات این برند احترام قائل اند.

به گزارش «پایگاه خبری اسب بخار»، خودروهای تویوتا و لکسوس در چند وقت اخیر، به تبع سایر خودروهای وارداتی، افزایش قیمت افسارگسیخته را تجربه کرده اند. این موج افزایش قیمت ها از اول تابستان آغاز شده و نه تنها قصد متوقف شدن ندارد، بلکه روز به روز بدتر می شود. به گونه ای که تویوتا “CH-R” فقط در فاصله ۱ مرداد تا ۴ مرداد ۳۰ میلیون تومان گران تر شده است! وضعیت برای سایر محصولات تویوتا هم بهتر از این نیست و همگی با قیمت های فضایی توسط فروشندگان در بازار عرضه می شوند.

از پریوس ۱ میلیاردی تا راو ۴ اعیانی!

در میان خودروهای تویوتا ارزان ترین مدل بازار «پریوس» تیپ C است. اکنون پریوس فقط در همین تیپ فول آپشن قابل خریداری است و تا ۹۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود. جالب است بدانید که پریوس در حال حاضر، تنها تویوتای صفر کیلومتر بازار است که زیر ۱ میلیارد تومان قیمت دارد. مقامی که البته قطعاً به زودی از دست می رود. پریوس را می توان رکورددار افزایش قیمت در میان خودروهای تویوتا دانست. به گونه ای که تنها در عرض یک ماه از ابتدای تابستان، نزدیک به ۲۵۰ میلیون تومان گران تر شده است. به جز پریوس، تنها دو تویوتای صفر دیگر در بازار یافت می شوند که هر دو کراس اوور هستند. CH-R در نسخه بنزینی در سه تیپ استایل، لانژ و آیکون، به ترتیب، قیمت های ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون، ۱ میلیارد و ۶۰۰ و ۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان را به خود می بیند. لازم به ذکر است که تمام نسخه های نام برده از نوع چهارچرخ محرک هستند. بعد از آن، به CH-R هیبرید می رسیم که آن هم، در همان سه تیپ اصلی، از ۱ میلیارد و ۵۸۰ تا ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. تمام راو ۴های موجود در بازار از نوع دو دیفرانسیل و مدل ۲۰۱۸ هستند. تنها در این که سفارش کدام منطقه (عمان، امارات و …) باشند با یکدیگر تفاوت می کنند. راو ۴ این روزها، بسته به سطح آپشن ها و نوع منطقه سفارش، از ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون معامله می شود. هر چند در دنیای واقعی، کم تر معامله ای با این قیمت ها صورت می گیرد.

حتما بخوانیم :

افزایش قیمت خودروهای وارداتی + جدول

قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد – مرداد ۹۹

برادران دست نیافتنی NX و RX

در سبد لکسوس های بازار تنوع چندانی مشاهده نمی شود، چراکه واردات سدان های زیبای لکسوس در سال های پایانی واردات خودرو متوقف شده بود. تنها دو کراس اوور “NX” و “RX” را در تیپ های مختلف می توان یافت که از میان این دو نیز عمده سهم بازار به NX اختصاص دارد. در واقع باید گفت که تنها لکسوسی که به وفور در بازار یافت می شود NX است. NX را می توانید در سه نسخه ۲۰۰ توربو fSport، هیبرید ۳۰۰h و هیبرید ۳۰۰h fSport پیدا کنید. قیمت های خرید و فروش برای هر سه مدل، به ترتیب، ۳ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان، ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان و ۳ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان اعلام شده است. بررسی ها نشان می دهند که اگر اوایل تیرماه تصمیم به خرید NX می گرفتید می توانستید در حدود ۱ میلیارد تومان نسبت به امروز صرفه جویی کنید! RX، که برادر بزرگ تر NX به حساب می آید، در نسل جدیدش به تعداد کم تری به بازار ما راه یافته است. RXهای بازار از مدل ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ هستند و بسته به سطح آپشن ها قیمت گذاری می شوند. عمده آن ها هم در تریم fSport عرضه شده اند. RX200 توربو fSport در تیپ های ۲ کلید، ۴ کلید یا ۸ کلید، به ترتیب، ۴ میلیارد و ۴۰۰، ۴ میلیارد و ۶۰۰ و ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد. حال آن که، مدل ۸ کلید ۲۰۱۷ را تا ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هم می توان خریداری کرد. RX در تیپ های مختلف با وجود قیمت بالا، همچنان رشد قیمت دارد و به عنوان مثال، فقط با شروع این هفته ۱۰۰ میلیون تومان گران تر از هفته پیش شده است.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.