فراری فرمول یک مایکل شوماخر در حراجی فروخته شد

فراری مایکل شوماخر
به تازگی در جریان حراجی “RM Sotheby” در شهر ابوظبی، خودروی فرمول ۱ «مایکل شوماخر» که با آن قهرمان مسابقات سال ۲۰۰۲ شده بود، فروخته شد. بالاترین پیشنهاد برای این خودرو ۵٫۹ میلیون دلار بود که با درنظر گرفتن کارمزد خریدار، به ۶,۶۴۳,۷۵۰ دلار رسید. آخرین حراجی خودروهای مایکل شوماخر در سال ۲۰۱۷ انجام گرفت.
فراری مایکل شوماخر
در آن سال خودروی سال ۲۰۰۱ شوماخر با قیمت ۷٫۵ میلیون دلار فروخته شد. بخشی از مبلغ فروش خودرو به سازمان خیریه شوماخر با نام “Keep Fighting foundation” اهدا خواهد شد. مایکل شوماخر از سال ۲۰۱۳ پس از حادثه در اسکی از دید عموم خارج شده، اما فعالیت سازمان خیریه وی همچنان ادامه دارد. خودروی F2002 شوماخر با شماره شاسی ۲۱۹، پیروزی در مسابقات استرالیا، سن مارینو و فرانسه را در سال ۲۰۰۲ برای وی فراهم آورد.
فراری مایکل شوماخر
شوماخر در آن سال عملکرد خارق العاده ای داشت و در هیچ مسابقه ای مقامی کم تر از دوم را کسب نکرد. قدرت خودروی F2002 فراری، پنجمین قهرمانی از هفت قهرمانی فرمول ۱ را برای شوماخر فراهم آورد. مایکل شوماخر در آن سال در فاصله شش مسابقه به پایان فصل، مقام قهرمانی سال را از آن خود کرد. فراری نیز در همان سال عنوان قهرمانی سازنده ها را از آن خود کرد.
فراری مایکل شوماخر
پس از گرندپری فرانسه، فراری از شماره شاسی ۲۱۹ به عنوان خودروی تست استفاده کرد و پس از پایان فصل آن را بازنشست کرد. پس از پایان فصل، خودرو در کلکسیون های متعددی قرار گرفت و فروخته شد. اکنون این خودرو برای بازسازی پیشرانه و گیربکس به کارخانه فراری فرستاده شده است. فراری F2002 در پیست فیورانو به مالک جدیدش تحویل داده می شود.
فراری مایکل شوماخر
در این حراجی، خودروی بنتنون B192 F1 مدل ۱۹۹۲ متعلق به شوماخر با قیمت ۷۲۵ هزار دلار و فراری ۱۲۶ C2 مدل ۱۹۸۲ متعلق به ماریو آندرتی نیز با قیمت ۱٫۹ میلیون دلار فروخته شدند. در این حراجی، لقب گران ترین خودرو به پاگانی زوندا Aether با ۶٫۰۵ میلیون دلار رسید.
فراری مایکل شوماخر
ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.