یک برند چینی جدید وارد بازار آلمان شد + تصاویر

سودا SA01

به تازگی اولین محموله از خودروهای الکتریکی «سودا» (SUDA) به آلمان صادر شده است. این خودروها از “تیانجین” در شمال چین بارگیری شده اند و به “دوسلدورف” آلمان رسیده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، ۲۰۰ دستگاه از خودروهای الکتریکی سودا که در کلاس سدان کامپکت قرار می گیرند، به نماینده دوسلدورف آلمان تحویل داده شده است. بر اساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری های اروپایی، کمپانی سودا قراردادی را با طرف آلمانی منعقد کرده که طی آن تا پایان سال جاری میلادی ۱۲ هزار دستگاه از این خودرو را وارد این کشور کند. پس از عقد این قرارداد کمپانی سودا اعلام کرد که برنامه دارد خودروهای خود را به زودی در برخی کشور های دیگر آسیایی هم عرضه کند.
کمپانی سودا در سال ۲۰۱۰ با هدف تولید خودروهای سرعت پایین الکتریکی تاسیس شد و در سال ۲۰۱۹ مجوز تولید خودروهای برقی را در چین بدست آورد. پیش از این هم نام برند های پرآوازه چینی مثل بی وای دی را برای ورود به بازار اروپا شنیده بودیم. اما نشان سودا نشان جدیدی است و به تازگی تولید خودروهای الکتریکی را شروع کرده است.

در حال حاضر عرضه سودا SA01 سدان و هاچ بک کراس که با نام «هِنان سودا» هم شناخته می شود، در چین آغاز شده و شهروندان این کشور و ارگان های مختلف از محصولات این خودروساز چینی استفاده می کنند.

سودا SA01 یک سدان اقتصادی برقی در کلاس C و یا B پلاس به حساب می آید و بر اساس سوزوکی SX4 ساخته شده است. در برخی بازارها این محصول SUDA با نام SD01 هم معرفی گردیده است. این خودرو قابلیت پیمایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ در نسخه های مختلف دارد و سامانه بازیافت انرژی و تهویه مستقل باتری ها در آن دیده می شود. سودا SA01 جرمی حدود ۱۳۹۰ کیلوگرم را دارد و در حالت شارژ سریع، ظرفیت باتری هایش از ۱۰ تا ۸۰ درصد طی ۲۴ دقیقه تکمیل می شود. همچنین با شارژر خانگی تک فاز SA01 به حدود ۶ ساعت برای تکمیل ظرفیت باتری ها نیاز دارد.

کمپانی سودا سعی کرده تا SA01 را در بازه خودروهای اقتصادی نگه دارد و برای همین از امکان رفاهی زیادی در آن استفاده نکرده است. نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تریم داخلی چرم، جلو آمپر دیجیتال و… از جمله امکانات این سدان برقی چینی است. یکی از نکات جالب در مورد سودا SA01، اخذ مجوزهای ایمنی و فروش محصولات در بازار اروپا است و همین مسئله نشان می دهد که خودروسازان چینی توانسته اند تا محصولاتی ارزان را با استانداردهای مورد تایید کشورهای اروپایی تولید کنند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

برند سودا (SUDA) متعلق به کدام کشور است؟

کمپانی سودا از سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و بالاخره در سال ۲۰۱۹ توانست تا فناوری مستقل خود را در زمینه خودروهای برقی معرفی کند. این خودروساز در چین فعالیت می کند و فعلا به تولید محصولات برقی اقتصادی مشغول است.

عرضه محصولات سودا (SUDA) در کدام کشورها انجام می شود؟

کمپانی سودا چین فعلا فروش محصولاتش را در چین و آلمان آغاز کرده است. چندی پیش اولین محموله سودا SA01 به دوسلدورف آلمان رسید و طی قراردادی با نماینده این کشور اروپایی، قرار شده است تا پایان سال ۲۰۲۰، نزدیک به ۱۲ هزار دستگاه از این سدان توسط سودا برای بازار آلمان تولید شود.

سودا SA01 چه مشخصاتی دارد؟

این خودرو در برخی بازارها با نشان هِنان سودا (Henan Suda)هم شناخته می شود. همچنین این سدان در بعضی از بازارها با نام SD01 معرفی شده است. این خودروی اقتصادی و برقی جرم ۱۳۹۰ کیلوگرم را دارد و در سفارش گذاری های مختلف، می تواند ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ طی کند. برای پر شدن ظرفیت باتری های سودا SA01 در حالت شارژ سریع (۱۰ تا ۸۰ درصد)، حدود ۲۴ دقیقه زمان نیاز دارند. همچنین این خودروی سدان با برق خانگی هم شارژ می شود و به زمان نزدیک به ۶ ساعت برای تکمیل ظرفیت باتری هایش نیاز دارد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.