ب ام و M8 دیده شد

ب ام و M8 دیده شد
نمونه پرتو تایپ از ب ام و M8 ساخته شده است. بی شک این اتفاق می تواند آغازگر یک ماجراجویی بزرگ در بین طرف داران سری M باشد.
M8 می خواهد با تکیه بر سیستم چهار چرخ محرک X-Drive و دینامیک تقویت شده، نشان دهد تا چه حد می تواند راضی کننده ظاهر شود. سرعت گرفتن این خودرو بسیار چشم گیر است، اما زمانی بیش تر از آن لذت می برید که بدانید نسبت به خودرویی همچون M5 Competition Package، به مراتب پرخاشگرتر و واکنش پذیرتر شده است.
M8 که از سه ماهه دوم ۲۰۱۹ به بازار جهانی می آید، به یقین خودرویی توصیف ناپذیر برای ما خواهد بود. این محصول ب ام و، سنگین تر، بزرگ تر و جادارتر از خودرو هایی همچون پورشه ۹۱۱ یا AMG GT است. از سویی M8 به طور آشکارا اسپرت تر از کوپه های اشرافی همچون بنز S-Class کوپه یا بنتلی کانتیننتال GT است. با این حال گروه M با M8 به دنبال صدرنشینی کلاس کوپه های مجلل نیست. آن چه از تصاویر به دست می آید، نشان می دهد که شاهد نصب کیت بدنه مشابه با آخرین نسخه M5 خواهیم بود.
ب ام و M8 دیده شد


M8 از موتور ۸ سیلندر ۴٫۴ لیتری برخوردار است که به جعبه دنده ۸ دنده Combo و سیستم M-Xdrive اتصال می یابد. این سیستم شامل حالت های ۴WD، ۴WD Sport و ۲WD است. محور عقب نیز اکنون با دیفرانسیل معروف M مجهز به سیستم کنترل الکترونیکی عرضه می شود که از لیز خوردن خودرو جلوگیری می کند. وزن این خودرو به طور تقریبی با M5 برابری می کند و اگرچه هنوز ب ام و، آمادگی کامل برای اعلام ویژگی های فنی رسمی این محصول را ندارد، اما منابع رسمی مدعی شده اند که پیشرانه M8 تا ۶۰۰ اسب بخار قدرت به تولید می رساند. البته این خبر چندان شگفت انگیز نبود، چرا که پیشرانه M5 هم ۶۱۶ اسب بخار قدرت دارد. بنابراین به نظر نمی رسد که M8 نسبت به M5 خیلی سریع تر باشد.
ب ام و M8 دیده شد

با این وجود باید M8 را محصولی متفاوت دانست. نقطه ثقل این خودرو، ۲۴ میلی متر پایین تر از M5 است، فاصله محوری کوتاه تری دارد و شاسی آن نیز به نسبت محصولات قبلی M با مقاوم سازی همراه شده است. همچنین به گفته ب ام و، نسخه M8 Competition نیز با امکانات سفارشی همچون ترمزهای سرامیکی، مدتی پس از معرفی M8 استاندارد به بازار می آید. با توجه به بهای کنونی M5 و با در نظر گرفتن رقیب های همکلاس، می توان قیمت احتمالی M8 را حدود ۱۳۰٫۰۰۰ دلار پیش بینی کرد.
بی شک رقم بالایی است، اما فراموش نکنیم که شاخه M ب ام و با معرفی M8 به فکر رقیب تراشی برای خودروهایی همچون AMG GT و آستون مارتین ونتیج است. به زودی حرف های بیش تری از این کوپه لوکس و اسپرت خواهیم شنید.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

مدیران 777 مدیران 777

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.