آمار تولید سال ۹۸ ایران خودرو منتشر شد + جدول

دنا پلاس توربو اتوماتیک

بر اساس آمار منتشر شده در سامانه «کدال»، ایران خودرو در ۱۲ ماهه سال ۹۸ توانسته تا ۳۹۳ هزار و ۸۱۲ دستگاه خودرو تولید کند. به این ترتیب این گروه صنعتی به عنوان دومین خودروساز کشور در سال گذشته شناخته می شود و بعد از سایپا قرار می گیرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ کمترین محصولی که ایران خودرو در سال ۱۳۹۸ تولید کرده است، سوزوکی گرندویتارا بوده که به تعداد ۱۲۰ دستگاه در ایران خودرو خراسان مونتاژ شده است. همچنین دانگ فنگ H30 کراس که روزی جز پرتیراژترین محصولات چینی مونتاژ شده در ایران بود، در سال گذشته تنها با تیراژ دو هزار و ۳۳۱ دستگاه در خط تولید ایران خودرو حضور داشته است.

مدیران 777 مدیران 777

از آن سو گروه خانواده پژو (به غیر از پژو ۲۰۰۸) با تیراژ ۲۷۸ هزار و ۸۴ دستگاه بعد از خانواده پراید (X100) جز پرتیراژترین محصولات بازار سال ۱۳۹۸ شناخته می شود. پژو ۲۰۰۸ هم در سال ۱۳۹۸ به تعداد ۵ هزار و ۸۲۴ دستگاه در ایران خودرو تولید شده است.

با توجه به اضافه شدن برخی خودروهای به روزشده و جدید به سبد محصولات ایران خودرو، احتمال آن زیاد است که در سال جدید، این گروه خودروسازی بتواند تا دوباره در مقام اول تولید خودرو قرار بگیرد. در دو سال گذشته، ایران خودرو در بحث آمار تولید همیشه تیراژ کمتری را نسبت به سال قبل خود ثبت نموده است که به عقیده کارشناسان، در سال ۹۹ این فرایند صعودی می شود و بالاخره ایران خودرو به رشد تولید باز می گردد.

شرح وضعیت تولید خودروها در کارخانه های ایران خودرو در سال ۱۳۹۸ به شرح زیر است:

نام محصول تیراژ
گروه پژو۲۷۸۰۸۴
گروه سمند۵۲۷۷۴
دنا۳۲۴۱۹
رانا۸۷۵۷
گروه هایما۷۲۰۹
پژو ۲۰۰۸۵۸۲۴
وانت ها و خودروهای جدید۴۳۵۸
دانگ فنگ H30 کراس۲۳۳۱
رنو تندر ۹۰۱۹۳۶
سوزوکی گرندویتارا۱۲۰
مجموع تولید ۱۲ ماهه ۹۸ ۳۹۳۸۱۳
رشد تولید نسبت به سال ۹۷ ۵٫۲۱%-

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.