امداد جاده ای ام وی ام
آرین دیزل اکستریم VX
فردا موتورز کرمان موتور

آخرین مطالب

پرافتخارترین رانندگان فرمول 1 ؛ از مایکل شوماخر تا آیرتون سنا موتور اسپرت

پرافتخارترین رانندگان فرمول 1 ؛ از مایکل شوماخر تا آیرتون سنا

تعیین بهترین راننده از نظر آماری در تاریخ فرمول ۱ می‌تواند مسئله پیچیده‌ای باشد؛ به دلیل عوامل مختلفی مانند دوره‌ای که رانندگان در آن رقابت می‌کرده‌اند، رقابت‌پذیری خودروهایشان، تغییرات قوانین و شاخص‌های عملکرد فردی. با این حال، چندین راننده به‌عنوان برترین‌های تاریخ فرمول یک براساس دستاوردها و رکوردهاشان شناخته می‌شوند.

تویوتا هایلوکس داکار معرفی شد پیشنهاد سردبیر

تویوتا هایلوکس داکار معرفی شد

تویوتا ورود خود به رالی داکار ۲۰۲۲ را اعلام کرد. نماینده تویوتا در این رقابت، هایلوکس GR DKR T1+ است؛ یک ریسر آفرودی که اکنون مراحل توسعه اولیه را پشت سر گذاشته است. البته تا زمان برگزاری این رویداد بین المللی، همچنان توسعه تویوتا هایلوکس داکار ادامه می یابد.

فرمول 1 انگلیس: هیچ کس از پیروزی همیلتون خوشحال نشد! پیشنهاد سردبیر

فرمول 1 انگلیس: هیچ کس از پیروزی همیلتون خوشحال نشد!

روز یکشنبه در حالی لوئیس همیلتون پیروز مسابقه فرمول ۱ انگلستان شد که تقریباً هیچ کس به غیر از هموطنانش از این پیروزی خوشحال نشدند و حتا افراطی ترین هوادارن این قهرمان نیز عملکرد یکشنبه او را مورد انتقاد قرار دادند.

فرمول 1 فرانسه، راند هفتم پیروزی استراتژیک مرد هلندی پیشنهاد سردبیر

فرمول 1 فرانسه، راند هفتم پیروزی استراتژیک مرد هلندی

فرمول ۱ فرانسه در حالی که پیش بینی می شد مسابقه هیجان انگیزی نباشد، اما مجموعه ای شد از هیجانات و بالا و پایین های جذاب و این بار برنده جنگ استراتژیک ردبول بود.

با خاص ترین ب ام و تاریخ آشنا شوید پیشنهاد سردبیر

با خاص ترین ب ام و تاریخ آشنا شوید

ب ام و می خواهد در سال ۲۰۲۳ به دوران طلایی خود در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز باز گردد. آخرین باری که ب ام و در این مسابقات به قهرمانی دست یافت، سال ۱۹۹۹ بود که با اتومبیل ب ام و V12 LMR در رقابت ها شرکت کرد.

موتورسیکلت بنلی لئونچینو 500 اسپرت سرانجام وارد بازار می شود پیشنهاد سردبیر

موتورسیکلت بنلی لئونچینو 500 اسپرت سرانجام وارد بازار می شود

سرانجام پس از ۴ سال انتظار، به نظر می رسد طرف‌داران بنلی به آرزوی دیرین خود، که نسخه اسپرت ۵۰۰ سی سی از مدل لئونچینو بود، رسیده اند. موتورسیکلتی که فعلاً فقط قرار است در بازار چین عرضه شود.

فرمول 1 آذربایجان: همیلتون و ورشتپن پیرلی نقش اول نبودند پیشنهاد سردبیر

فرمول 1 آذربایجان: همیلتون و ورشتپن پیرلی نقش اول نبودند

فرمول ۱ آذربایجان تا این جای مسابقات بهترین و هیجان انگیزترین مسابقه فصل بود. در روزی که نقش اول مسابقه را پیرلی ایفا کرد، هیچ کدام از مدعیان قهرمانی موفق به کسب امتیاز نشدند تا سرجیو پرز مکزیکی با یک رانندگی بی نقص و بی نظیر اولین قهرمانی خود با ردبول را جشن بگیرد.

همکاری ب ام و با TVS برای ساخت یک موتورسیکلت طبیعت گرد جدید پیشنهاد سردبیر

همکاری ب ام و با TVS برای ساخت یک موتورسیکلت طبیعت گرد جدید

طی دو سال گذشته، شاهد جوینت ونچرهای گوناگون میان تولیدکنندگان موتورسیکلت از سراسر دنیا بوده ایم، اما در میان آن ها، شرکت های محلی واقع در چین و هند بیش تر به همکاری با بزرگان علاقه مند بوده اند.

فرمول 1 موناکو: امید، خشم، هیجان، ناامیدی پیشنهاد سردبیر

فرمول 1 موناکو: امید، خشم، هیجان، ناامیدی

دو روز فوق العاده هیجان انگیز در کشور جذاب موناکو سپری شد. البته جذابیتی نه فقط در نوع مسابقه بلکه در حواشی اتفاق افتاده است. در نهایت، موناکو ۲۰۲۱ قهرمانی را برازنده مکس ورشتپن دانست تا او اولین قهرمانی اش در پیست سخت و خیابانی موناکو را جشن بگیرد.

فرمول 1 اسپانیا، راند چهارم؛ تنبیه استراتژی ردبول پیشنهاد سردبیر

فرمول 1 اسپانیا، راند چهارم؛ تنبیه استراتژی ردبول

لوئیس همیلتون راننده بریتانیایی مرسدس، در روز تصمیمات عجیب و غریب ردبول، با یک رانندگی تماشایی و بی نقص نود و هشتمین پیروزی خود را جشن گرفت. مسابقه نه چندان جذاب اسپانیا در تمام ۶۶ دور خود حول رقابت مکس ورشتپن و لوئیس همیلتون چرخید، اما در نهایت، این راننده بریتانیایی بود که با استراتژی […]

ویلیامز و ایتال دیزاین به دنبال ساخت پلت فرم های EV پیشنهاد سردبیر

ویلیامز و ایتال دیزاین به دنبال ساخت پلت فرم های EV

به تازگی جنب و جوش هایی برای طراحی و ساخت پلت فرم هایی مدولار برای بسترهای الکتریکی شکل گرفته است. تیم فرمول ۱ ویلیامز همراه با شرکت مشهور طراحی خودرو ایتال دیزاین در راستای یک پلت فرم قابل انعطاف برای انواع طیف خودروها در حال همکاری است. این دو شرکت مدعی هستند که یک پلت […]

راند سوم به نفع همیلتون، آلونسو در 39 سالگی طراوت 20 سالگی را نشان داد پیشنهاد سردبیر

راند سوم به نفع همیلتون، آلونسو در 39 سالگی طراوت 20 سالگی را نشان داد

همیلتون در حالی قهرمان گرندپری پرتغال شد که می توان گفت یکی از کسل کننده ترین مسابقات فصل را سپری کرده ایم و به نوعی، نتیجه خیلی زود و در همان اوایل مسابقه می شد نفرات روی سکو را به راحتی حدس زد.

جنگ تمام عیار با تساوی همیلتون و ورشتپن+ کلیپ تصادف بوتاس و راسل پیشنهاد سردبیر

جنگ تمام عیار با تساوی همیلتون و ورشتپن+ کلیپ تصادف بوتاس و راسل

دومین مسابقه قهرمانی فرمول ۱ در حالی به پایان رسید که در ایمولای ایتالیا شاهد یک جنگ تمام عیار بودیم و این مسابقه همه چیز داشت تا یکی از مسابقه های جذاب این فصل باشد و قطعاً سالیانی دراز در یاد هوادارن خواهد ماند.

صخیر در تسخیر همیلتون با چاشنی رکوردشکنی پیشنهاد سردبیر

صخیر در تسخیر همیلتون با چاشنی رکوردشکنی

بحرین میزبان نخستین مرحله از مسابقات فرمول ۱ قهرمانی جهان در فصل جدید بود که در نهایت با قهرمانی لوئیس همیلتون بریتانیایی به پایان رسید.

از تست های پیش فصل فرمول 1 چه خبر؟ پیشنهاد سردبیر

از تست های پیش فصل فرمول 1 چه خبر؟

تست های پیش فصل فرمول ۱ در صخیر نتایج جالب، مصاحبه های جالب و البته شگفتی های زیادی داشت که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد.

تغییرات قوانین برای فصل 2021 فرمول 1 موتور اسپرت

تغییرات قوانین برای فصل 2021 فرمول 1

فصل جدید فرمول ۱ تا کم تر از چند هفته دیگر آغاز می شود و طبق معمول فیا و فرمول ۱ بعضی از قوانین را با توجه به اتفاقات سال گذشته تغییر داده اند. این تغییرات قطعاً تغییرات اساسی نیست و بیش تر برای نزدیک تر کردن تیم ها به یکدیگر است.