معرفی تریومف راکت 3 استورم 2024 با پیشرانه 3 سیلندر

تریومف راکت 3 استورم 2024
تریومف راکت ۳ استورم ۲۰۲۴

چندین سال از عرضه اولین مدل تریومف در بازارهای جهانی می گذرد، اکنون نسخه به‌روزرسانی شده از تریومف راکت ۳ استورم R و GT با مدل ۲۰۲۴ رونمایی شده است.

مدیران 777 مدیران 777

در سال ۲۰۰۴، بازار موتورسیکلت‌های کروزر درگیر جنگی شدید بود، زیرا شرکت‌ها برای داشتن موتورهایی با اندازه هر چه بزرگ تر، در حال رقابت با یکدیگر بودند. موتورهای VTX1800 از هوندا و VN2000 از کاوازاکی، موتورسیکلت‌های هارلی‌ دیویدسون آن دوره را تقریباً شکست دادند. سپس تریومف با موتور سه سیلندری ۲.۳ لیتری در مدل راکت III ظاهر شد، این موتورسیکلت دارای بزرگ‌ترین پیشرانه سه سیلندر در جهان بود و تاکنون این عنوان را حفظ کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

با طراحی موتور خطی خوابیده، که به سبک موتورهای Excelsior Hendersons یا ایندیان فورز دوره جنگ جهانی است، مدل راکت با هیچ مدل تریومف پیش از خودش شباهتی نداشت. در سال ۲۰۱۹ نسخه کاملاً جدیدی با نام راکت ۳ به جای راکت III و با داشتن یک موتور سه سیلندری ۲۴۵۸ سی سی بزرگ تر با یک شاسی آلومینیومی سبک‌تر عرضه شد، که این موتورسیکلت بیش تر به کروزرهای مدرن و قدرتمند مانند دوکاتی دیاول شباهت داشت. قدرت پیشرانه آن ۱۶۵ اسب بخار و ۲۱۳ نیوتن متر گشتاور بود، که همچنین نسخه محدودی به طور انحصاری با ۷۵۰ دستگاه دست‌ساز با قدرت ۱۸۰ اسب بخار در آن سال تولید شد.

اکنون بیست سال پس از معرفی راکت III، نسخه جدیدی معرفی شده است؛ راکت ۳ استورم. مانند نسخه محدود TFC از سال ۲۰۱۹، این موتورسیکلت ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد.

مانند نسخه قبلی خود، راکت ۳ استورم در دو نسخه عرضه می‌شود؛ نسخه R و نسخه GT که تفاوت ها به بخش ظاهری خلاصه می شوند، نمونه اول ظاهری اسپرت تر دارد و نسخه دوم با ظاهری ملایم تر برای استفاده شهری مناسب تر است. هر دو نسخه دارای عملکرد و تنظیمات شاسی یکسانی هستند، اما نسخه GT به دلیل تجهیزات اضافی، وزن بیش تری دارد، که وزن آن ۳۲۰ کیلوگرم است، از طرفی، نسخه R وزنی در حدود ۳۱۵ کیلوگرم دارد.

۱۵ اسب بخار اضافی که در مدل‌های راکت ۳ استورم ۲۰۲۴ حاصل شده است، کاملاً از طریق تغییرات در بخش فنی، طراحی و مدیریت وزن موتورسیکلت به دست آمده است. این تنظیمات برای افزایش سرعت‌های بیشینه به کار گرفته شده اند، به این صورت که حداکثر قدرت اکنون در ۷،۰۰۰ دور در دقیقه به جای ۶،۰۰۰ دور در دقیقه به دست می آید. گشتاور بیشینه نیز به اندازه کمی افزایش یافته و حداکثر گشتاور نسخه ۲۰۲۴ در حدود ۲۲۰ نیوتن متر است، اما همچنان در ۴،۰۰۰ دور در دقیقه مانند مدل قبلی به دست می آید. پیشرانه موتورسیکلت به مقررات جدید آلایندگی یورو ۵+ در اروپا سازگار شده است، که میزان گاز CO2 تولیدی آن به میزان قابل قبولی کاهش یافته است.

شاسی بدون تغییر همچنان از آلومینیومی بدون باقی مانده است، یک جفت سیستم تعلیق تلسکوپی معکوس قابل تنظیم از برند Showa و یک مونوشاک باز هم از برند Showa در بخش عقب تعبیه شده است تا از انتقال عوارض جاده به سوار جلوگیری کند. سیستم ترمز از نسل قبلی به مدل جدید منتقل شده است، کالیپرهای جلو از Brembo Stylema M4.30 با چهار پیستون بر روی دو دیسک ۳۲۰ میلی متری و یک کالیپر چهار پیستونی در عقب بر روی یک دیسک ۳۰۰ میلی متری، عرضه شده است. سیستم ABS به صورت استاندارد در این موتورسیکت وجود دارد.

تجهیزات دیگر شامل کروز کنترل، سیستم کنترل نگهداری در سربالایی، کی‌لس استارت و گرم‌کن فرمان برای هر دو مدل GT و R به صورت استاندارد عرضه شده است. همچنین هر دو مدل قابلیت سفارشی‌سازی با مجموعه‌ای از دسته‌ها، صندلی‌ها، جای پاها، و گزینه‌های باربری دارند. در بخش تکنولوژی، یک شیفتر بالا/پایین، یک ماژول اتصال تلفن همراه برای ناوبری و یک سیستم نظارت بر فشار باد تایر به عنوان آپشن های اضافی در دسترس هستند.

در زمینه ظاهری، مدل‌های راکت ۳ استورم با ترکیبی از رنگ مشکی مات و براق تزیین شده اند. اگزوزها همچنان از طرح سه لوله استفاده می‌کنند که یکی در سمت چپ و دو تا در سمت راست قرار دارند. رینگ های جدید با طراحی جذاب به میزان قابل قبولی از وزن موتورسیکلت کاسته اند، یک لاستیک ۱۵۰/۸۶۰-۱۷ در جلو و یک لاستیک ۲۴۰/۵۰-۱۶ در عقب وجود  دارد، که لاستیک‌های Metzeler Cruisetec جایگزین لاستیک‌های Avon Cobra Chrome نسل قبلی می‌شوند.

هر نسخه از موتورسیکلت سه گزینه رنگ دوتایی دارد: قرمز، آبی یا خاکستری که هر کدام با رنگ سیاه ترکیب می‌شوند، اما در مدل GT جفت رنگ‌ها برعکس می‌شوند. با وجود افزایش ۱۵ اسب بخار قدرت، افزایش قیمت برای سال ۲۰۲۴ با افزایش قیمت معقول ۱,۲۰۰ دلاری همراه است که قیمت راکت ۳ استورم R به ۲۴,۹۹۵ دلار و استورم GT به ۲۵,۷۹۵ دلار می رسد.

۴.۶ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.