ارزان ترین موتورسیکلت های بازار زیر ۱۰۰ میلیون

ارزان ترین موتورسیکلت های بازار
ارزان ترین موتورسیکلت های بازار

بازار موتورسیکلت ایران در چند سال اخیر با افزایش قیمت در مدل‌های مختلف روبه‌رو بوده است. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان چه اسکوترهای نو یا دست دومی را می‌توان خرید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

موتورسیکلت‌های مختلفی از برندهای مختلف وجود دارند؛ این موتورسیکلت‌ها شامل مدل‌های طرح یا حتا دست‌دوم برخی برندها هستند که می‌توان تا ۱۰۰ میلیون تومان خرید. نمونه‌های برند به دلیل این‌که از نسخه‌های طرح قیمت بیش‌تری دارند، در نمونه‌های دست‌دوم کارکرد بالاتری خواهند داشت. با توجه به این سقف قیمتی، با ما همراه باشید تا بررسی کنیم با بودجه‌ای در حدود ۱۰۰ میلیون تومان چه اسکوتر‌هایی می‌توان خریداری کرد.

تی وی اس وگو ۱۱۰

ارزان ترین موتورسیکلت های بازار
ارزان ترین موتورسیکلت های بازار

یکی از اسکوترهایی که تا سقف صد میلیون در بازار موتورسیکلت ایران می‌توان خرید، که از یک برند معروف هم باشد و بازار خرید و فروش خوبی هم داشته باشد، تی‌وی‌اس وگو ۱۱۰ است. این موتورسیکلت، ‌سواری به شدت نرم و راحتی دارد، و اصطکاک قطعات آن بسیار پایین است؛ به نحوی که شاید در تمام مدت استفاده شما، هیچ‌وقت نیاز به مراجعه به تعمیرگاه نباشد، مگر برای این‌که سرویس‌های دوره‌ای آن را انجام دهید. تنها ضعف این اسکوتر هندی، موتور ۱۱۰ سی‌سی آن است که کمی ضعیف است و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت را دارد، اما با این بودجه می‌توان نمونه‌هایی کارکرده با کیلومترهایی در حدود ۳۰ هزار کیلومتر به بالا را خریداری کرد.

طرح کلیک ۱۲۵

ارزان ترین موتورسیکلت های بازار
ارزان ترین موتورسیکلت های بازار

هوندا کلیک یک اسکوتر اقتصادی بود که از برند هوندا چندسال قبل در بازار ایران عرضه شد. این محصول عملکرد خوبی داشت، به طوری که شرکت‌های موتورسیکلت‌سازی ایرانی تصمیم گرفتند تا طرح آن را در چین تولید کنند. در نتیجه، اکنون انواع برندهای مختلفی از طرح کلیک ۱۲۵ در بازار ایران موجود هستند.

قیمت هوندا کلیک ۱۲۵ بسیار بالاست و همین موضوع باعث شده است که طرح‌های کلیک سایر برندها نیز با قیمتی بالای ۱۰۰ میلیون تومان در بازار به فروش برسند. با این حال، با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان می‌توان نمونه‌های کارکرده طرح کلیک با کیلومتر پایین (زیر ۱۰۰۰ کیلومتر) را خریداری کرد که برای استفاده روزانه مناسب خواهند بود.

طرح آیروکس

ارزان ترین موتورسیکلت های بازار
ارزان ترین موتورسیکلت های بازار

یکی از گزینه‌های خوب برای خرید اسکوتر با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان در بازار موتورسیکلت ایران، مدل طرح آیروکس یاماها است. این مدل در دو نوع هواخنک و آب خنک موجود است. از بین این دو نوع، مدل آب خنک از کیفیت ساخت بهتری برخوردار است و راندمان و استهلاک پایین‌تری دارد. برای خرید مدل هواخنک می‌توان با ۱۰۰ میلیون تومان نمونه‌های کارکرده با کیلومتر پایین را خریداری کرد، اما برای مدل آب خنک باید نمونه‌های با کارکرد نسبتاً بالاتر (حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر) را خریداری کرد. در مجموع توصیه می‌شود تا جای ممکن مدل آب خنک طرح آیروکس را انتخاب کنید تا هزینه‌های پس از خرید کاهش یابد.

تی وی اس ژوپیتر

ارزان ترین موتورسیکلت های بازار
ارزان ترین موتورسیکلت های بازار

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان در بازار موتورسیکلت ایران، مدل تی‌وی‌اس ژوپیتر ۱۱۰ است. این موتورسیکلت از نظر مشخصات فنی بسیار شبیه به مدل وگو ۱۱۰ است، اما از نظر ظاهری طراحی متفاوتی دارد. همچنین کیفیت سواری آن شباهت زیادی به وگو ۱۰۰ دارد، اما در بحث بازار خرید و فروش، به ویژه در مورد نمونه‌های کارکرده، تی‌وی‌اس ژوپیتر ۱۱۰ نسبت به وگو ۱۱۰ ضعیف‌تر است. با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان می‌توان یک نمونه کارکرده ژوپیتر مدل ۹۸ با کارکرد ۲۰ تا ۳۰ هزار کیلومتر خریداری کرد. این گزینه برای افرادی که قصد سواری با موتورسیکلت دارند و قصد سرمایه‌گذاری ندارند، یک انتخاب اقتصادی و کاربردی است.

بنلی ستا ۱۲۵

ارزان ترین موتورسیکلت های بازار
ارزان ترین موتورسیکلت های بازار

بنلی ستا یکی دیگر از گزینه های مناسب برای خرید با بودجه زیر ۱۰۰ میلیون تومان در بازار موتورسیکلت ایران است. این موتورسیکلت توسط شرکت نیکران موتور در ایران عرضه می‌شود و از نظر کیفیت سواری نسبت به قیمت خود، سطح قابل قبولی دارد. همچنین از نظر مصرف سوخت هم مصرف کمی دارد.

اما چالش اصلی این موتورسیکلت دسترسی محدود به لوازم یدکی و قطعات بدنه آن در بازار است. به همین دلیل در بحث خرید و فروش هم چندان موفق عمل نکرده است.

با این حال، می‌توان نمونه‌های کارکرده مدل ۹۸ به بالای بنلی ستا را با کارکرد نسبتاً مناسب (حدود ۵ هزار کیلومتر به بالا) و با بودجه زیر ۱۰۰ میلیون تومان خریداری کرد. این گزینه یک انتخاب اقتصادی و کاربردی برای افرادی است که به دنبال یک موتورسیکلت با قیمت مناسب هستند.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.