موتورسیکلت جدید ب ام و با نام کانسپت R20 معرفی شد

کانسپت ب ام و R20
کانسپت ب ام و R20

کمپانی ب ام و به تازگی از یک کانسپت جدید با نام R20 رونمایی کرده است، این مدل یک موتورسیکلت جذاب با طراحی کافه ریسر است که پیشرانه قدرتمندی نسبت به سایر محصولات مشابه ب ام و دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

وقتی ب ام و از کلمه کانسپت در کنار یک موتورسیکلت استفاده می کند، به این معنی است که احتمالاً قرار است آن را وارد خط تولید محصولات خود کند. به تازگی، کمپانی ب ام و از کانسپت جدیدی با نام R20 در رویدادVilla d’Este concours رونمایی کرده است و به احتمال زیاد در چند سال آینده به طور رسمی به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. همچنین این کانسپت جذاب بزرگ‌ترین پیشرانه ب ام و در کلاس یک کافه ریسر و رتروی جذاب خواهد بود.

طراحی موتورسیکلت ب ام و R20

از نظر ظاهری، ب ام و طراحی ساده ای را برای R20 در نظر گرفته است، با یک باک سوخت آلومینیومی که به گذشته ب ام و اشاره دارد، به همراه یک زیر فریم جذاب از آلومینیوم برای نگهداری صندلی تک نفره این کانسپت جدید ب ام و. در جلو، طراحی مدرن با استایل کلاسیک موتورسیکلت های ب ام و ترکیب شده است، که با قرار دادن یک نوار نئونی گرد به عنوان دی لایت در کنار یک چراغ اصلی LED کوچک در مرکز، نمای جلوی این کانسپت را بسیار جذاب کرده است. از آن جا که ب ام و R20 هنوز یک کانسپت است، از آینه ها، سیستم اگزوز و محل پلاک خبری نیست.

مشخصات فنی کانسپت ب ام و R20

ب ام و قبلاً از نام R20 بر روی یک مدل تک سیلندر ۱۹۲ سی سی پیش از جنگ جهانی استفاده کرده بود، اما کانسپت جدید ب ام و نه از نظر ظاهر و نه از نظر مهندسی با آن موتور شباهتی ندارد. همان طور که موتور R12 کنونی ۱,۱۷۰ سی سی و موتور کروزر R18، دارای حجم ۱,۸۰۲ سی سی است، کانسپت R20 یک موتور کامل ۲ لیتری (۱ لیتر در هر سیلندر) دارد، که هر یک از این سی سی ها که در اطراف به دلیل طراحی بوکسری پیشرانه معروف ب ام و بسیار جذاب تر به نظر می رسند.

همان طور که می توان حدس زد، این پیشرانه جذاب با سیستم روغن/هوا که با الهام از R18 ساخته شده است، خنک می شود. اما ب ام و این پیشرانه را برای افزایش حجم موتور فشرده تر کرده است، و هنوز به طور رسمی اعلام نکرده که این افزایش ظرفیت از طریق افزایش قطر سیلندر یا افزایش طول کورس بوده است، اما با توجه به این که این موتورسیکلت یک نسخه پرفورمنس با عملکرد بیش تر نسبت به کروزر R18 است، افزایش قطر سیلندر محتمل تر به نظر می رسد. افزایش قطر سیلندر از ۱۰۷.۱ میلی متر در R18 به ۱۱۲.۸ میلی متر رسیده، در حالی که، طول کورس ۱۰۰ میلی متر ثابت نگه داشته شده است. در مجموع حجم کلی پیشرانه این کانسپت ب ام و به ۱,۹۹۹ سی سی رسیده است.

کمپانی ب ام و هنوز میزان قدرت و گشتاور کانسپت R20 را به طور رسمی اعلام نکرده است، اما با توجه به این که موتور R18 قدرت ۹۱ اسب بخار در ۴,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر در ۳,۰۰۰ دور در دقیقه را تولید می کند و کانسپت R20، یازده درصد ظرفیت بیش تری دارد، به راحتی باید قدرتی بیش از ۱۰۰ اسب بخار تولید کند. تغییرات دیگر موتور شامل طراحی مجدد پوشش سرسیلندر و پوشش تسمه است.

در مورد شاسی کانسپت ب ام و R20، ب ام و جزییات بیش تری منتشر کرده است، به ویژه در مورد طول شاسی که از ۶۸.۲ اینچ در R18 به ۶۱ اینچ در R 20 کاهش یافته است. البته هنوز هم مانند موتورسیکلت های سوپربایک کوتاه نیست، اما طراحی جدید شاسی بسیار آن را محکم و استوار تر می کند. زاویه سر فرمان از ۵۷.۳ درجه در R18 به ۶۲.۵ درجه افزایش یافته است، که به معنای زاویه کستر ۲۷.۵ درجه است در مقابل ۳۲.۷ درجه در R18. در واقع، هم طول کلی و هم زاویه کستر اکنون تقریباً به اندازه R12 نایت رسیده اند، با وجود موتور بسیار بزرگ تر کانسپت R20.

کانسپت ب ام و R20
کانسپت ب ام و R20

ابعاد جدید به لطف طراحی کاملاً جدید یک شاسی لوله ای فولادی امکان پذیر شده که همچنان دارای سبک کلاسیک است، اما همه چیز به طور بسیار متراکم تر در جایگاه خود چیده شده است. سیستم تعلیق عقب به مراتب کوتاه تر از R18 است و از نسخه جدید سیستم تعلیق اختصاصی ب ام و با نام Paralever استفاده می کند، با یک اهرم فولادی در بخش پایین و یک اهرم در بخش بالا از جنس آلومینیوم که شفت محرک را در میان خود قرار داده اند. یک کمک فنر Öhlins Blackline با قابلیت تنظیم ارتفاع در قسمت عقبی تعبیه شده است، در حالی که بخش جلو از سیستم تعلیق از برند Öhlins Blackline با قابلیت تنظیم ارتفاع استفاده می کند. ترمزها با کالیپرهای شش پیستونی در بخش جلو و چهار پیستونی در بخش عقب برای این کانسپت طراحی شده اند، که کیفیت ترمزگیری را در این مدل به شدت بالا می برند.

مدل های قبلی ب ام و که با عنوان کانسپت مطرح شده اند، شامل Concept Link که به CE 04 تبدیل شد، Concept Roadster که به R 1250 R تبدیل شد، Concept 9Cento که پیش نمایشی از F 900 XR بود، Concept R 18 که به مدل تولیدی R18 منجر شد و Concept 101 که به K 1600 B تبدیل شد، همگی به مرحله تولید رسیده اند. زمانی که ب ام و می خواهد یک موتورسیکلت نشان دهد که قرار نیست به یک مدل تولیدی تبدیل شود، از اصطلاح «ویژن» به جای «کانسپت» استفاده می کند، پس کانسپت R20 به احتمال زیاد در سال آینده وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

۳.۹ امتیاز از ۲۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.