بنتلی بتور کانورتیبل ؛ آخرین خودرو با موتور 12 سیلندر از کمپانی بریتانیایی

بنتلی بتور کانورتیبل
بنتلی بتور کانورتیبل

کمپانی بریتانیایی بنتلی به تازگی نسخه ای جدید از خودروی جذاب بنتلی بتور معرفی کرده است، که این خودرو ۷۴۰ اسب‌بخار قدرت تولید می کند و در مجموع از آن حداکثر ۱۶ دستگاه ساخته خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

کمپانی بنتلی قبل از وداع با آخرین نمونه پیشرانه های ۱۲ سیلندر خود، یک‌بار دیگر این پیشرانه جذاب و قدرتمند را در بنتلی بتور نسخه کانورتیبل استفاده کرده است، که اتفاقاً نام‌گذاری این مدل جدید با الهام از یک دریاچه آتشفشانی در کینتامانی در جزیره بالی اندونزی انجام شده است. در واقع، این نسخه بنتلی بتور کانورتیبل از نسخه بنتلی بتور کوپه که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، خودرویی منحصر به فردتر و محدودتر است. در مجموع از بتور کانورتیبل، تنها ۱۶ دستگاه ساخته خواهد شد، در حالی که، نسخه با سقف ثابت در ۱۸ نمونه ساخته شده بود.

مدیران 777 مدیران 777

اگرچه خودرو بنتلی بتور کانورتیبل آخرین خودرویی نیست که از موتور تویین توربو ۶٫۰ لیتری استفاده می‌کند، اما بتور کانورتیبل آخرین خودروی کمپانی بنتلی است که با موتور دوازده سیلندر قدرتمند عرضه می‌شود. بتور کانورتیبل در حال حاضر از قدرتمندترین نسخه موجود از موتور W-12 کمپانی استفاده می‌کند، که دارای ۷۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور است. بنتلی بتور کانورتیبل در بخش مجموع توان فنی خودرو با نسخه کوپه اعداد مشترکی دارد، همچنین این پیشرانه قدرتمند و جذاب در تابستان امسال برای همیشه از خط تولید کمپانی بنتلی خارج خواهد شد و دیگر تولید نمی شود.

موتور قدیمی TSI کمپانی بنتلی بیش از ۲۰ سال است که تولید می شود و در این مدت تقریباً ۴۰ درصد قدرت بیش‌تری به دست آورده، در حالی که، مصرف سوخت آن ۲۵ درصد کاهش یافته است. تمام این قدرت از طریق یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هشت سرعته به چرخ های خودرو منتقل می‌شود که برای یک خودروی گرند تورر لوکس به طور کامل بهینه و سفارشی سازی شده است. مهندسان بنتلی سیستم اگزوز خودرو را به طور کامل از جنس تیتانیوم ساخته‌اند و این خودرو در بخش عقب خود در مجموع چهار لوله اگزوز دارد.

تمام تصاویر رسمی نمایش داده شده از بنتلی بتور کانورتیبل با سقف جمع‌شده است، اما آن چه مشخص است و می دانیم، این است که یک سقف با قابلیت باز و بسته شدن در پشت صندلی‌های خودرو پنهان شده است. برای باز یا بسته شدن سقف، کافی‌ست فقط با فشار دادن یک دکمه، این فرآیند در کم‌ترین زمان ممکن انجام شود. این فرآیند تنها در حالی قابل انجام است که خودرو حداکثر سرعتی حدود ۵۰ کیلومتر یا کم‌تر داشته باشد و در غیر این صورت امکان پذیر نیست. همچنین کمپانی بنتلی اعلام کرده است با توجه به این که خودرو نسخه تولید محدود است مشتریان هر گونه سفارشی برای شخصی سازی داشته باشند، کمپانی همه آن ها را انجام خواهد داد.

بنتلی این خودرو را صرفاً با فضای نشستن برای دو نفر طراحی و تولید کرده است، در حالی که نسخه کانتیننتال جی‌تی کانورتیبل (Continental GT) با جایگاه نشستن برای مسافران عقب، یک مدل کاربردی‌تر است. در مقایسه با نسخه کوپه که دارای سقف سخت و پنجره های عقب است، نسخه جدید با سقف قابل باز و بسته شدن، برای سرنشینان احساس بهتری هنگام سواری ایجاد می کند، همچنین یک اسپویلر کوچک در نمای عقب خودرو طراحی شده است. رینگ های ۲۲ اینچی دارای یک طراحی متفاوت هستند و همچنین یک پوشش tonneau برای مخفی‌کردن سقف پارچه‌ای در حالت تاشده وجود دارد.

بنتلی بتور کانورتیبل نسخه پروتوتایپ شماره ، به همان اندازه نمونه‌های تولیدی بعدی، لوکس و جذاب است. این خودرو با رنگ براق و بسیار دیدنی Vermillion Gloss و جزییات براق فیبرکربنی به طور استاندارد عرضه می شود. در بخش کابین بتور کانورتیبل، کیفیت مواد اولیه به‌کاررفته بسیار بالاست و برخی از بخش ها با رنگ بدنه خارجی خودرو هماهنگ شده است. کابین شیک با دکمه‌های سنتی و کلاسیک بنتلی، سه عدد صفحه نمایش و یک ساعت آنالوگ دارد، که این سبک طراحی با شکل طراحی نسخه کانتیننتال جی‌تی یکی است.

بنتلی درباره قیمت این خودرو هنوز اطلاعات مشخص و رسمی اعلام نکرده است، اما به احتمال زیاد، قیمت بنتلی بتور کانورتیبل حداقل باید در حدود ۲٫۱ میلیون دلار باشد.

اگرچه پیشرانه محبوب و جذاب W-12 در حال توقف تولید است و موتور V-10 هوراکان/آر۸ نیز به زودی در محصولات بنتلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اما برند فولکس‌واگن همچنان از موتورهای حجم بالا در محصولات خود و برندهای زیرمجموعه خود مانند برند بنتلی استفاده می کند. مدل لامبورگینی Revuelto با موتور V-12 خود یکی از آخرین محصولات لامبورگینی است و به احتمال زیاد تا چند سال آینده هم در خط تولید کمپانی باقی خواهد ماند، در حالی که، بوگاتی در حال توسعه و تولید یک خودروی هایپرکار جدید با موتور V-16 برای جایگزینی بوگاتی شیرون است.

۴.۵ امتیاز از ۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.