ونوسیا VX6 ؛ کراس اوور الکتریکی

ونوسیا VX6

کمپانی ونوسیا به تازگی از یک کراس اوور الکتریکی به نام VX6 رونمایی کرده است. محصولی بر پایه ونوسیا وی آنلاین و با نیم نگاهی به نیسان آریا.

آریزو 8 آریزو 8

ونوسیا برندی مشترک حاصل جوینت ونچر میان نیسان ژاپن و دانگ فنگ چین است که در ساخت محصولاتش از انواع پلت فرم ها و قوای فنی نیسان بهره می گیرد و به این ترتیب، محصولاتی چینی-ژاپنی را روانه مارکت چین و سایر بازارهای هدف خود می کند. البته برخی محصولات این برند نیز دارای قوای فنی ساخت خود دانگ فنگ و ونوسیا هستند.

معرفی ونوسیا  VX6

این خودروی الکتریکی بر اساس خودروی مفهومی Ve شکل گرفته است. این کانسپت در نمایشگاه خودرو گوانگژو دسامبر گذشته همراه با اولین مدل پلاگین هیبریدی این برند یهنی ونوسیا وی آنلاین DDi ارائه شد. اولین کراس اوور کامپکت الکتریکی ونوسیا بر اساس پلت فرم اختصاصی دانگ فنگ-نیسان برای خودرو های برقی، بنا شده است.

مدلی که در تصاویر رونمایی شده از بدنه دو رنگ آبی و مشکی بهره مند است. در قسمت دماغه و به طور کلی بدنه از خطوط منحنی زیادی استفاده شده است. نکته ای که در نمای جانبی خودرو به چشم می آید، سبک تورینگ مانند آن است که به این ترتیب ونوسیا VX6 تا حد زیادی به مینی ون ها شباهت پیدا کرده است. نکته دیگری که در سبک طراحی این خودرو به چشم می آید، نیم نگاه طراحان ونوسیا به نیسان آریا بوده است و شاید استفاده از خطوط منحنی زیاد دز بدنه VX6 هم به همین دلیل باشد.

ونوسیا VX6 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۵۸، ۱۸۹۰ و ۱۶۵۶ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۸۵۰ میلی متر اعلام شده است.

مشخصات فنی ونوسیا  VX6

ونوسیا VX6 به یک پیشرانه برقی ۱۶۰ کیلو واتی مجهز است و باتری های این خودرو هم دست پرورده کمپانی CATL چین هستند. حداکثر سرعت این کراس اوور الکتریکی هم ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

ونوسیا در ایران

شرکت مکث موتور به عنوان زیرمجموعه گروه ماموت خودرو قصد دارد سه مدل از خودروهای ونوسیا را در بازار ایران عرضه کند و اکنون تعداد قابل توجهی از این خودروها جهت دریافت مجوزهای لازم به گمرک قزوین وارد شده‌اند. محموله وارد شده به کشور شامل مدلهای  V-Online، Star  و D60 Plus می‌شود که به عنوان خودروهایی مدرن از برند لوکس ونوسیا در ایران عرضه خواهند شد. باید منتظر ماند و دید در نهایت سرانجام ونوسیا و مکث چه خواهد شد و چه زمانی خودرو های این برند چینی و تا حدودی ژاپنی را در خیابان ها و جاده های کشورمان می بینیم.

سوالات متداول

ونوسیا VX6 چه مشخصاتی دارد؟

ونوسیا VX6 به یک پیشرانه برقی ۱۶۰ کیلو واتی مجهز است و باتری های این خودرو هم دست پرورده کمپانی CATL چین هستند. حداکثر سرعت این کراس اوور الکتریکی هم ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

چه محصولاتی از ونوسیا به ایران می آیند؟

محموله وارد شده به کشور شامل مدلهای  V-Online، Star  و D60 Plus می‌شود که به عنوان خودروهایی مدرن از برند لوکس ونوسیا در ایران عرضه خواهند شد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.