ونوسیا استار
ونوسیا استار

روز گذشته، فرصتی دست داد تا با هماهنگی شرکت نورا موتور، از محصولات جدید ونوسیا در ایران بازدید و تست داشته باشیم. در ادامه، به بررسی ونوسیا استار خواهیم پرداخت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777


همان طور که پیش تر در مطلبی اخذ پلاک گذر موقت را برای ونوسیا توسط نورا موتور ذکر کرده بودیم، روز گذشته به دعوت این شرکت فرصتی فراهم شد تا دو کراس اوور وی آنلاین و استار را در مسیر تهران تا ساوه تست نماییم و در این محتوا به صورت اختصاصی به معرفی استار خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: ونوسیا با ایران آمد

معرفی برند ونوسیا

ونوسیا استار
ونوسیا استار

ونوسیا از زیرمجموعه خودروساز بزرگ چین، دانگ فنگ است. از طرفی، ونوسیا شراکتی گسترده با نیسان ژاپن دارد و در ساخت محصولاتش از انواع پلت فرم ها و قوای فنی نیسان بهره می گیرد و به این ترتیب، محصولاتی چینی-ژاپنی را روانه مارکت چین و سایر بازارهای هدف خود می کند. البته برخی محصولات این برند نیز دارای قوای فنی ساخت خود دانگ فنگ و ونوسیا هستند.

طراحی ظاهری ونوسیا استار

سبک طراحی محصولات ونوسیا به گونه ای است که در جای جای بدنه خودروهای این برند شاهد خطوط تیز و شارپ هستیم. خطوطی که به نظر می رسد از حرف اول نام این برند، V ،گرفته شده است. ونوسیا استار هم از این قاعده مستثنا نیست؛ نمای جلو با جلوپنجره ای بزرگ و مشبک و خطوط اتوکشیده، چراغ های جلوی باریک با خطوط صاف و سپری که در آن از المان های Lشکل کرومی و ورودی های هوای مثلثی در دو طرف استفاده شده است. نکته جالب توجه دیگر در نمای جلوی استار، ادغام لوگوی Vشکل این برند با لبه بالایی جلوپنجره و نیز تعبیه یک نشان ستاره دایره ای روی کاپوت است. در نمای کناری طرحی ساده و به دور از شلوغ کاری های عجیب و غریب چینی ها را شاهد هستیم.

ستون ها و سقف به رنگ مشکی هستند و یک نوار کرومی با عبور از بالای پنجره ها تا ستون C امتداد یافته است. نکته دیگری که باز هم امضای طراحان ونوسیا در این خودرو را به نمایش می گذارد، امتداد Vشکل چراغ های عقب این خودرو روی گلگیر است که حالت متفاوتی را برای ساید استار ایجاد کرده است. در نمای عقب اما چراغ ها بی هیچ ظرافت خاصی و به صورت یک نوار ضخیم طراحی شده اند که تنها نکته مثبت شان گرافیک داخلی آن هاست. به نظر می رسد طراحان سعی داشته اند عرض زیاد خودرو در مقابل ارتفاعش را با ارتفاع بخشیدن به نوار اتصال چراغ های عقب تا حدودی به لحاظ بصری بپوشانند. همچنین در این نما نوشته VENUCIA نیز بیش از حد بزرگ و نامتعارف است.

ورود به کابین؛ لوکس و با کیفیت

داخل کابین ونوسیا استار تا حد امکان از متریال باکیفیت استفاده شده است. فرمان با طرح دی کات، کلاستر دیجیتال و مانیتور عمودی بسیار بزرگ از ویژگی های بارز استار در بخش داخلی هستند. با قرار گرفتن پشت فرمان خودرو تقریباً هیچ کلید فیزیکی‌ای، مگر دو-سه کلید، دیده نمی شود و حتا باز و بسته کردن آینه ها نیز از طریق مانیتور خودرو صورت می پذیرد. از تجهیزات ونوسیا استار می توان به مواردی همچون کلاستر دیجیتال، مانیتور عمودی، گیربکس شیفت بای وایر، اتوهلد، ترمز پارک برقی، گرم‌کن صندلی های جلو، صندلی کاپیتانی شاگرد، سیستم های کمکی ADAS، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم تهویه سه ناحیه ای، امکان تنظیم سیستم صوتی از عقب، پشت سری های جدید ردیف دوم، شش ایربگ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما به همراه قسمت بازشو و پرده برقی و… اشاره کرد.

در خصوص کیفیت سواری ونوسیا استار باید گفت درون کابین سواری نرمی را تجربه خواهید کرد، اما ارتعاشی که در سایر خودروهای چینی احساس می کنید، در استار هم هست و نکته دوم آن که صدای درون کابین ناشی از جاده و موتور اندکی زیاد است.

ابعاد خودرو

ونوسیا استار دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۹۱، ۱۹۰۵ و ۱۷۰۶ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۷۵۶ میلی متر اعلام شده است. فاصله خودرو تا سطح زمین، یا در واقع Clearance، خودرو هم ۱۹۲ میلی متر است.

مشخصات فنی و قابلیت های خودرو

ونوسیا استار نیز مانند ۹۹ درصد کراس اوور های چینی، یک خودروی دیفرانسیل جلوی پر زرق و برق و ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ است. پس نمی توان علیرغم جثه بزرگ خودرو، انتظار چندان ویژه ای از آن داشت. برای استار از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۸۸ اسب بخاری با ماکسیموم گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر به همراه سیستم هیبرید خفیف ۴۸ ولتی، استفاده شده است. گیربکس خودرو اما از نوع ۷ سرعته دو کلاچه خشک است و احتمالا با شروع عرضه این خودرو در بازار دقیقا مانند اتفاقی که برای فیدلیتی رخ داد، شاهد گلایه مشتریان از داغ کردن این مدل گیربکس باشیم.

در حین تست درایو طولانی مدتی که با این خودرو داشتیم، نشانه های داغ کردن گیربکس و گاها ضربه زدن هنگام تعویض ها به علت همین داغ کردن، به چشم می آمد. اما استار حالت رانندگی اسپرت هم دارد که در این مد، خودرو دچار تغییرات جالب توجهی می شود و حس و حال متفاوتی را به راننده القا می نماید. در مد اسپرت، مپ پیشرانه گویا تغییر می کند و صدای جذاب تر، تعویض دنده ها در دور های بالاتر و شتاب گیری به وضوح بهتر، از ویژگی های حالت اسپرت این خودرو است.

قیمت ونوسیا استار در بازار جهانی

ونوسیا استار با سطح تجهیزات و مشخصات فنی واردشده به ایران، دارای محدوده قیمتی حدود ۱۹ هزار دلار در چین است.
نظر شما درباره ونوسیا استار چیست؟

مشخصات فنی ونوسیا استار

پیشرانه۱۴۸۰ سی سی توربوشارژ + سیستم هیبرید خفیف
کد فنی پیشرانهA415TD
تعداد سیلندر۴ سیلندر
تعداد سوپاپ۱۶ سوپاپ
حداکثر قدرت۱۸۸ تا ۱۹۰ اسب بخار
حداکثر گشتاور۲۶۰ نیوتن متر
سیستم سوخت رسانیپاشش مستقیم GDI
مصرف سوخت ترکیبی۶.۱ لیتر
گنجایش باک سوخت۶۰ لیتر
استاندارد آلایندگییورو ۶
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبمولتی لینک
۳.۸ امتیاز از ۱۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.