معرفی ونوسیا وی آنلاین (Venucia V-Online) + ویدیو

ونوسیا وی آنلاین
ونوسیا وی آنلاین

چندی پیش، با هماهنگی شرکت نورا موتور توانستیم از محصولات جدید ونوسیا در ایران بازدید و تست داشته باشیم. در ادامه این محتوا به بررسی ونوسیا V-Online خواهیم پرداخت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

همان طور که می دانید، نورا موتور قصد عرضه محصولات ونوسیا در ایران را دارد و حتا برای آن ها پلاک گذر موقت برای انجام تست های جاده و تطبیق پذیری نیز دریافت کرده است. چندی پیش فرصتی دست داد تا دو کراس اوور وی آنلاین و استار را در مسیر جاده ای و شهری تست کنیم و در این محتوا به صورت اختصاصی به معرفی وی آنلاین خواهیم پرداخت.

آشنایی با برند ونوسیا

ونوسیا وی آنلاین

ونوسیا از زیرمجموعه خودروساز بزرگ چین، دانگ فنگ، است. از طرفی، ونوسیا شراکتی گسترده با نیسان ژاپن دارد و در ساخت محصولاتش از انواع پلت فرم ها و قوای فنی نیسان بهره می گیرد و به این ترتیب، محصولاتی چینی-ژاپنی را روانه مارکت چین و سایر بازارهای هدف خود می کند. البته برخی محصولات این برند نیز دارای قوای فنی ساخت خود دانگ فنگ و ونوسیا هستند.

طراحی ظاهری ونوسیا وی آنلاین

ونوسیا وی آنلاین
ونوسیا وی آنلاین

سبک طراحی محصولات ونوسیا به گونه ای است که در جای جای بدنه خودروهای این برند شاهد خطوطی هستیم که به نظر می رسد از حرف اول نام این برند، V، گرفته شده است و به نوعی تداعی کننده لوگوی این برند هستند. ونوسیا وی آنلاین هم از این قاعده مستثنا نیست.

نمای جلو با جلوپنجره ای بزرگ با خطوط شکسته، چراغ های جلوی باریک که به جلوپنجره متصل هستند و سپری که در آن دو ورودی هوای عمودی کوچک در دو طرف لحاظ شده است، طراحی خشمگینی را برای V-Online پدید آورده اند. نکته جالب توجه دیگر در نمای جلوی وی آنلاین، ادغام لوگوی Vشکل این برند با لبه بالایی جلوپنجره و نیز تعبیه یک نشان ستاره دایره ای روی کاپوت است.

ونوسیا وی آنلاین
ونوسیا وی آنلاین

در نمای کناری طرحی کوپه ای را داریم. آینه های کناری روی درها سوار شده اند و سقف و ستون ها به رنگ مشکی هستند. در نمای عقب چراغ های باریک به هم پیوسته را داریم که در دو طرف به سمت پایین برش خورده و حالتی عمودی به خود گرفته اند.

ونوسیا وی آنلاین
ونوسیا وی آنلاین

نمای داخلی و امکانات وی آنلاین

ونوسیا V-Online
ونوسیا V-Online

در بخش داخلی وی آنلاین طراحی ساده تری نسبت به استار شاهد هستیم و خبری از آن سطح لوکس گرایی که در استار دیده بودیم نیست. فرمان در دو طرف، طرح کات دارد و کلاستر و مانیتور به صورت یکپارچه طراحی شده اند. اهرم تغییر حالات گیربکس مانند اکثریت قریب به اتفاق خودروهای امروزی خصوصاً چینی ها به صورت شیفت بای وایر (shift by wire) و در واقع بدون اتصال مکانیکی است.

از جمله امکانات تیپ فول وی آنلاین می توان به مواردی همچون سقف شیشه ای فوتوکرومیک بدون بازشو یا همان Sky Roof، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، دوربین ۳۶۰ درجه، کلاستر و مانیتور یکپارچه، گیربکس شیفت بای وایر، نور بالای خودکار، شش ایربگ، رادار خطی، رادار نقطه کور، گرم‌کن صندلی های جلو، تهویه اتومات، نورپردازی داخلی، صندوق بار برقی، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، دی لایت، رینگ های آلیاژی، سنسور پارک جلو و عقب، فرمان کمکی برقی، پاور ویندوز، کنسول میانی، تریم داخلی چرمی، فرمان کمکی برقی، پورت USB و… اشاره کرد.

نکته ای که در خصوص سقف وی آنلاین وجود دارد این است که در شرایطی که زیر نور آفتاب و در فصل گرم سال رانندگی کنید، این سقف سبب گرم شدن فضای داخل اتاق می شود، که این مورد اصلاً خوشایند نیست، و دوم، باید دید عمر این شیشه فوتوکرومیک چه قدر است و کارایی لازم خود را تا چه زمانی می تواند حفظ کند.

ابعاد کراس اوور ونوسیا V-Online

ونوسیا وی آنلاین
ونوسیا وی آنلاین

ونوسیا وی آنلاین دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۵۶۲، ۱۹۱۷ و ۱۶۲۵ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۷۰۰ میلی متر اعلام شده است. حجم باک سوخت وی آنلاین ۶۰ لیتر و فضای صندوق بار این خودرو هم ۶۰۵ لیتر است که در صورت خواباندن صندلی های ردیف دوم به ۱۵۲۰ لیتر افزایش می یابد.

مشخصات فنی  V-Online

ونوسیا وی آنلاین
ونوسیا وی آنلاین

کراس اوور وی آنلاین مانند بیش تر خودروهای چینی از پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با سیستم پاشش سوخت مستقیم به قدرت ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر و همچنین گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه خشک بهره می‌گیرد. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است.

سواری وی آنلاین

وی آنلاین را باید یک کراس اوور چینی با سواری نرم دانست که علیرغم همکاری کمپانی ونوسیا با نیسان، این خودرو آنچنان به برادران ناتنی ژاپنی خود شباهتی ندارد. حین حرکت، نوسان در کابین خودرو محسوس است و هر چه پیشرانه گرم تر می شود، توان خودرو به طور محسوسی کاهش می یابد. گرم شدن کابین به دلیل نوع سقف (سقف خودرو شیشه ای فوتوکرومیک و بدون کاور است) نیز از دیگر مواردی است که در رانندگی طولانی مدت، سرنشینان را اندکی آزار خواهد داد.

قیمت ونوسیا وی آنلاین در بازار جهانی

وی آنلاین در بازار جهانی بسته به سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی، بازه قیمت ۱۴۶۰۰ تا ۱۸۸۰۰ دلاری دارد. تیپ پایه وی آنلاین یا در واقع همان نسخه ۱۴ هزار دلاری فاقد مواردی همچون تهویه اتومات، صندوق بار برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز هوشمند، رادار نقطه کور، نورپردازی داخل کابین و… است.

ویدیو معرفی ونوسیا وی آنلاین

ونوسیا وی آنلاین چه مشخصاتی دارد؟

کراس اوور وی آنلاین مانند بیش تر خودروهای چینی از پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر و همچنین گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه خشک بهره می‌گیرد. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است.

ونوسیا وی آنلاین چه ابعادی دارد؟

ونوسیا وی آنلاین دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۵۶۲، ۱۹۱۷ و ۱۶۲۵ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۷۰۰ میلی متر اعلام شده است. فضای صندوق بار این خودرو هم ۶۰۵ لیتر است که در صورت خواباندن صندلی های ردیف دوم به ۱۵۲۰ لیتر افزایش می یابد.

ونوسیا وی آنلاین چه قیمتی دارد؟

وی آنلاین در بازار جهانی بسته به سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی، بازه قیمت ۱۴۶۰۰ تا ۱۸۸۰۰ دلاری دارد.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.