حضور تویوتا لوین هیبرید و توربو در نهمین عرضه خودروهای وارداتی

حضور لوین در نهمین عرضه
حضور لوین در نهمین عرضه

در نهمین سری عرضه خودروهای وارداتی شاهد حضور تویوتا لوین در دو نسخه بنزینی توربو و هیبریدی برای اولین بار هستیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

عرضه خودروهای وارداتی در ماه های اخیر نسبت به قبل بسیار بیشتر شده و علاوه بر عرضه های پی در پی، شاهد حضور خودروهای متنوع تری از برندهای مختلف اعم از چینی، ژاپنی و کره ای هستیم. به عنوان مثال در آخرین سری عرضه خودروهای وارداتی که امروز آغاز شده محصولات وارداتی شرکت برساوش یعنی تویوتا لوین بنزینی توربو و هیبرید هم اضافه شده.

به این ترتیب متقاضیان خرید خودروهای وارداتی می توانند امروز در کنار محصولات سوزوکی، ونوسیا، نیسان و جی ای سی (GAC)، دو نسخه از تویوتا را هم مدنظر خود قرار دهند. تویوتا لوین های وارداتی همان فیس لیفت های کرولاهای معین خودرو اند که در کمپانی جی ای سی چین تولید می شوند.

طبق جدیدترین اطلاعیه سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی متقاضیان می توانند از چهار شنبه ۴ بهمن تا پایان روز جمعه (۶ بهمن) در سایت saleauto.ir نسبت به انتخاب سه اولویت اول خود اقدام کنند. لازم به ذکر است که نهمین عرضه سامانه برای ثبت نام کنندگانی که اسفند سال گذشته ثبت نام کرده و ۵۰۰ میلیون تومان بلوکه کرده بودند باز می باشد. به این ترتیب علاقه مندان می توانند از میان ۱۱ خودروی عرضه شده در این سری، با توجه به بودجه و نیاز خود، ۳ مورد را به ترتیب اولویت بندی کنند.

خودروهای حاضر در نهمین سری عرضه

نام خودروشرکت وارد کنندهقیمت پایه
تویوتا لوین بنزینی توربوبرساوش۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ (علی الحساب)
تویوتا لوین هیبریدبرساوش۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰ (علی الحساب)
جی ای سی امکوراسا موتور خاورمیانه۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ (علی الحساب)
جی ای سی GS3راسا موتور خاورمیانه۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ (علی الحساب)
جی ای سی امپوراسا موتور خاورمیانه۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ (علی الحساب)
سوزوکی بالنوراسا موتور خاورمیانه۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ (علی الحساب)
سوزوکی سیازراسا موتور خاورمیانه۱,۱۵۵,۲۰۰,۰۰۰ (قطعی)
نیسان سانیجهان نوین آریا۱,۱۰۷,۱۴۰,۰۰۰ (قطعی)
ونوسیا D60 پلاسمکث موتور۱,۵۰۶,۲۰۰,۰۰۰ (قطعی)
ونوسیا استارمکث موتور۱,۹۴۰,۵۰۰,۰۰۰ (قطعی)
ونوسیا بیگ ویمکث موتور۱,۶۷۶,۷۰۰,۰۰۰ (قطعی)

از میان خودروهای عرضه شده، قیمت پایه قطعی تعدادی از آن ها مشخص شده اما سه محصول جی ای سی و سوزوکی بالنو از راسا موتور خاورمیانه و دو نسخه تویوتا لوین برساوش اند که با قیمت علی الحساب به فروش خواهند رسید.

مشخصات فنی تویوتا لوین بنزینی توربو

تویوتا لوین وارداتی برساوش مانند کرولا معین خودرو دارای یک پیشرانه ۱۲۰۰ سی سی ۴ سیلندر توربوشارژ است‌. حداکثر قدرت این پیشرانه ۱۱۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن ۱۸۵ نیوتن متر اعلام شده است. قدرت تولیدی پیشرانه لوین توربو هم از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با تعویض مصنوعی ۱۰ سرعته به چرخ های جلوی این خودرو انتقال می یابد.

مشخصات فنی تویوتا لوین هیبرید

لوین هیبریدی برساوش هم مانند کرولا هیبریدی که سایپا قرار است وارد کند مجهز به یک موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور برقی است. در مجموع این دو موتور می توانند ۱۴۰ اسب بخار توان و ۲۱۱ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس CVT مخصوص خودروهای هیبریدی با فناوری بازیابی انرژی تحویل دهند.

لازم به ذکر است که تویوتا کرولا هیبرید وارداتی سایپا با چهره نسخه وارداتی معین خودرو به ایران می آید، پس به همین دلیل لوین های وارداتی برساوش با کرولاهای وارداتی سایپا و معین خودرو از لحاظ ظاهری کمی متفاوت اند.

۳.۱ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.