تویوتا فورچونر جی آر اسپرت با امکانات ویژه معرفی شد + تصاویر

تویوتا فورچونر جی آر اسپرت 2021 با امکانات جدید
تویوتا فورچونر جی آر اسپرت ۲۰۲۱ با امکانات جدید

تویوتا قول داده بود که نسخه های ویژه هر یک از محصولاتش را عرضه کند و هرگز زیر این قولش نزد! این وعده تویوتا در فوریه ۲۰۱۹ داده شد؛ اما باید به خاطر آوریم که اولین نمونه از سری خودروهای جی آر در سپتامبر ۲۰۱۷ و در ژاپن به نمایش در آمدند. حال امروز هم نوبت به تویوتا فورچونر رسیده است که نسخه جی آر اسپرت را با امکانات ویژه تجربه کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سبد محصولات تقویت شده تویوتا سه سطح پرفورمنس مختلف را در بر می گیرد. سطحGR، GR Sport و GRMN. گفته می شود که بزودی یک هایپر کار هیبریدی ۱۰۰۰ اسب بخاری از تویوتا هم به عنوان گل سر سبد این طیف محصولات، معرفی خواهد شد. با این اوصاف، خانواده خودروهای جی آر در حال گسترش است و از تویوتا فورچونر جی آر اسپرت به عنوان جدیدترین فرزند اضافه شده به آن، یاد می شود.

مدیران 777 مدیران 777

آشنایی با تویوتا فورچونر

اما یک سوال، فورچونر چه محصولی است؟ خودرویی که اولین بار در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و اکنون شش سال از رونمایی نسل دومش می گذرد. فورچونر شاید بهترین معادل پیکاپ تویوتا هایلوکس در دنیای SUVها باشد. همچون تویوتا لندکروزر جی آر اسپرت که اخیراً معرفی شد، تویوتا فورچونر جی آر اسپرت هم با علامت تجاری Gazoo Racing به تولید رسیده است. البته ممکن است این پدیده کمی عجیب به نظر بیاید. چرا که القای لقب اسپرت به یک شاسی بلند آفرودی، چندان مرتبط نیست. خودرویی که همین هفته در اندونزی رونمایی شد، فقط یک سری تغییرات ظاهری را به خود دیده است. همچنین تویوتا می خواهد که آن را با ساختار ۴×۲ عرضه کند. یعنی ما با یک شاسی بلند آفرودی مواجه ایم که بر اساس اصول اولیه، خودرویی دیفرانسیل عقب است.

مشخصات فنی تویوتا فورچونر جی آر اسپرت

برای تویوتا فورچونر جی آر اسپرت از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک استفاده کرده اند. پیشرانه این خودرو هم از نوع ۲.۷ لیتری ۴ سیلندر است که ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. به عنوان گزینه دوم، می توان به پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو دیزل اشاره کرد که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. این محصول به مانند دیگر SUVهای تویوتا از شاسی نردبانی مستقل بهره می برد. فورچونر تنها محصول تویوتا در اندونزی نیست که با پکیج Gazoo Racing همراه شده است. یاریس کوچک، کراس اوور جمع و جور راش، مینی خودروی تویوتا یعنی آگیا و مینی ون ولوز هم در این کشور با تریم جی آر اسپرت عرضه می گردند.

امکانات و تجهیزات تویوتا فورچونر نسل دوم

تویوتا فورچونر جی آر اسپرت در بحث ظاهری به نشان GR مزین شده و رینگ های جدید، دیفیوزرهای جدید و تزئینات جزئی متفاوت در آن دیده می شود. این خودروی شاسی بلند به عنوان گزینه ای ارزان تر از تویوتا پرادو ۴ سیلندر بنزینی ۵ دَر (۴ در با توجه به تعاریف ایرانی) به حساب می آید. از نظر طراحی کابین، فورچوتر به هایلوکس نسل جدید شباهت بسیاری دارد و نسل اول این شاسی بلند هم از نسخه های قبلی هایلوکس در بخش کابین و زیربندی پیروی می کرد.

با وجود این که فورچونر محصولی اقتصادی در خانواده شاسی بلندهای تویوتا به حساب می آید، اما مشتریان با توجه به سطح نیاز خود می توانند این خودروی شاسی مستقل را با پیشرانه های مختلف ۴ و ۶ سیلندر سفارش گذاری کنند و امکاناتی مانند ۷ صندلی، استارت دکمه ای، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، تهویه اتوماتیک سه گانه، شارژر بی سیم تلفن همراه، نمایشگر تاشو ردیف عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، تنظیم حالت انتقال قدرت به چرخ ها (در نسخه های دو دیفرانسیل)، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، قفل دیفرانسیل برقی محور عقب، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل تطبیقی، رادار خطی، رادار نقطه کور، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، صندلی های برقی ردیف جلو و… در فورچونر نسل دوم تجربه نمایند.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار  

منبع: Motor1

تویوتا فورچونر چه ویژگی هایی دارد؟

خودرویی که اولین بار در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و اکنون شش سال از رونمایی نسل دومش می گذرد. فورچونر شاید بهترین معادل پیکاپ تویوتا هایلوکس در دنیای SUVها باشد.

مشخصات فنی تویوتا فورچونر جی آر اسپرت چیست؟

برای تویوتا فورچونر جی آر اسپرت از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک استفاده کرده اند. پیشرانه این خودرو هم یک واحد ۲.۷ لیتری ۴ سیلندر است که ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. به عنوان گزینه دوم، می توان به پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو دیزل اشاره کرد که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

شاسی تویوتا فورچونر جی آر اسپرت از چه نوع است؟

این محصول به مانند دیگر SUVهای تویوتا از شاسی نردبانی مستقل بهره می برد. در حال حاضر کمپانی تویوتا نمونه تک دیفرانسیل عقب این خودروی شاسی بلند را در نسخه جی آر اسپرت به بازار اندونزی معرفی کرده است. اما مشتریان بازار جهانی، نمونه های مختلف فورچونر نسل دوم را می توانند با پیشرانه های مختلف ۴ و ۶ سیلندر بنزینی و دیزلی خریداری کنند و این خودروی شاسی مستقل را با قابلیت دو دیفرانسیل در اختیار داشته باشند.

۱.۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.