تویوتا فورچونر فیس لیفت ۲۰۲۱ رونمایی شد

تویوتا فورچونر 2021

شاسی بلند متوسط «فورچونر» برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ به بازار جهانی عرضه شد. اکنون شرکت «تویوتا»، همزمان با معرفی مدل فیس لیفت «هایلوکس»، از مدل فیس لیفت فورچونر نیز رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تویوتا فورچونر برای اولین بار به عنوان شاسی بلند متوسط توسط تویوتا رونمایی شد. بازار هدف این خودرو بیش تر کشورهای استرالیا و تایلند بودند و در کشور ما نیز تعداد محدودی از این خودرو وجود دارد. نسل دوم فورچونر از سال ۲۰۱۵ وارد بازارهای جهانی شد و اکنون تویوتا، نسخه فیس لیفت این خودرو به صورت رسمی رونمایی کرده است.

ویژگی های فنی

تویوتا فورچونر 2021

همانند هایلوکس فیس لیفت، فورچونر جدید نیز از پیشرانه به روزرسانی شده ۲٫۸ لیتری توربودیزل با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. در مقایسه با مدل قبل، قدرت فورچونر به میزان ۲۷ اسب بخار و گشتاور آن به میزان ۵۰ نیوتن متر افزایش یافته است. همچنین به لطف سیستم خنک کاری جدید، میزان مصرف سوخت فورچونر در شهر ۱۷ درصد کاهش یافته است.

تویوتا فورچونر 2021

تویوتا فورچونر در بحث کشش بار نیز بهبود یافته و اکنون ظرفیت کشش آن با افزایش ۳۰۰ کیلوگرمی به ۳۱۰۰ کیلوگرم رسیده است. بسته به بازار هدف، تویوتا مدل فورچونر جدید را با پیشرانه ۲٫۴ لیتری دیزلی با ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور نیز عرضه می کند. در هر دو پیشرانه ۴ سیلندر دیزلی امکان سفارش سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب یا تمامی چرخ ها وجود دارد و در بازار تایلند، انتقال قدرت منحصراً به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک انجام می گیرد.

تویوتا فورچونر 2021

همان طور که از یک فیس لیفت میان چرخه ای انتظار می رفت، تغییرات ظاهری تنها به چراغ های LED در جلو و عقب و تغییر فرم سپرهای جلو و عقب محدود می شود. در بازار تایلند، فورچونر با تریم لجندر عرضه می شود که از ویژگی هایی همچون بدنه دورنگ و رینگ های ۲۰ اینچی آلومینیومی بهره می برد.

تویوتا فورچونر 2021

درون کابین خودرو، نمایشگر بزرگ تر ۸ اینچی در پنل میانی قرار گرفته است. سیستم سرگرمی نیز اکنون از قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می برد.

ثبت سفارش برای مدل فیس لیفت تویوتا فورچونر هم‌اکنون در تایلند آغاز شده و اولین نمونه های این خودرو از اواخر ماه ژوئن به مشتریان تحویل داده می شود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.