تویوتا کمری 2024 به چه شکل خواهد بود؟

تویوتا کمری 2024
تویوتا کمری ۲۰۲۴

با توجه به تغییرات به وجودآمده در خط طراحی تویوتا، رندر کمری ۲۰۲۴ نیز لو رفت و تا حدودی مشخص شد که این خودرو به چه شکل خواهد بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین سدان های دنیا و مخصوصاً کشورهای آمریکای شمالی، تویوتا کمری است که همیشه به دلیل کیفیت و قیمت مناسبش توانسته است بخش بزرگی از بازار را در اختیار خود داشته باشد. حفظ کیفیت در طول نسل های مختلف و خدمات پس از فروش مناسب موجب شد همه نسل های این خودرو محبوب باقی بماند و طرف‌دارهای خود را حفظ کند.

با توجه به این حجم از محبوبیت و تقاضا برای خرید کمری، نسخه رندری از کمری ۲۰۲۴ توسط سایت کارزکوپس معرفی شد که با توجه به محصولات جدید تویوتا و در نظر گرفتن پیشرانه و خط طراحی آن ها، ویژگی های ظاهری و فنی کمری ۲۰۲۴ را پیش بینی کرده است.

مشخصات ظاهری رندر کمری ۲۰۲۴

تویوتا کمری 2024
تویوتا کمری ۲۰۲۴

سایت کارزکوپس، طراحی کمری ۲۰۲۴ را از کراون و پریوس جدید الهام گرفته است و احتمال داد که قرار است کمری جدید به این شکل باشد. از طرفی، پلتفرم این خودرو TNGA-K است که می تواند به پیش بینی ابعاد طراحی کمک کند.

محبوب ترین سدان کمری قرار است این بار با ظاهری متفاوت تر نسبت به نسل قبلی به بازار عرضه شود و با توجه به ظاهرش می توان گفت که محبوبیت آن بیش تر هم می شود. این نسل از کمری، که قرار است با کد اتاق XV80 وارد بازار شود، دارای چراغ های LED بومرنگ شکلی در قسمت جلوست که باریک اند و این ویژگی به ظرافت طراحی آن اضافه می کند.

حتماً بخوانید: خودروی سدان (Sedan) چیست؟ + ویژگی های آن

بخش دیگر طراحی جلوی خودرو نیز کمی متفاوت شده و در کنار چراغ ها شاهد یک جلو پنجره کوچک هستیم و در زیر سپر میانی هم یک جلو پنجره بزرگ تر را داریم که مشابه آن را می توان در پریوس و کراون جدید دید.

کاپوت اما تغییر زیادی نسبت به نسل فعلی داشته و به انحنای آن اضافه شده است، زیرا در نسل حال حاضر کمری خبری از این مقدار انحنا نیست و بیش تر بخش های کاپوت با خطوط شکسته همراه است.

برای قسمت عقب کمری ۲۰۲۴ عکسی وجود ندارد و نمی توان در مورد آن نظر قطعی داد، اما یک عکس از طراحی داشبورد این خودرو منتشر شده است که نشان می دهد کلاستر آن قرار است دیجیتالی باشد و از یک مولتی مدیای بزرگ نیز استفاده خواهد شد.

کابین تویوتا کمری 2024
کابین تویوتا کمری ۲۰۲۴

در مورد امکانات کلاستر و مولتی مدیای این خودرو می توان گفت طراحی گرافیکی و کیفیت آن ها ارتقا پیدا می کند و حتا در آن ها قرار است از نسل جدید اندروید اتو و اپل کارپلی هم استفاده شود که به صورت بی سیم و وایرلس به تلفن همراه متصل می شود. ویژگی دیگر و جالب کمری ۲۰۲۴ هم این است که می توانید برای باز کردن درها و روشن کردن آن از تلفن همراه هوشمند خود استفاده کنید و دیگر نیاز نیست سوییچ و یا ریموت به همراه داشته باشید.

حتماً بخوانید: معرفی کاربردی ترین آپشن های خودروهای جدید

مشخصات فنی کمری ۲۰۲۴

با توجه به تغییر رویکرد تویوتا و رفتن به سمت تولید خودرو های هیبریدی ، به احتمال زیاد نسل جدید کمری به موتور ۶ سیلندر تنفس طبیعی مجهز نخواهد بود و گزینه های دیگری برای جایگزینی آن وجود دارد. در آخرین گفته های مدیران این شرکت هنگام رونمایی از هایلوکس برقی در تایلند، می شد این برداشت را داشت که تویوتا قرار است خودروهایی با آلایندگی های کم تر به دنیا معرفی کند.  

بیش‌تر بخوانید: تویوتا هایلوکس برقی معرفی شد

یکی از گزینه های جدی همان موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی راو ۴ پرایم است که به کمک یک موتور الکتریکی، پلاگین هیبرید می شود و می تواند ۳۰۲ اسب بخار توان تولید کند. این پیشرانه در راو ۴ جدید وقتی در حالت تمام برقی قرار می گیرد می تواند تا ۷۰ کیلومتر را بدون کمک گرفتن از موتور احتراقی طی کند و از این رو احتمال می رود با توجه به وزن کم تر کمری نسبت به راو ۴ و همچنین آیرودینامیک تر بودن کلاس بدنه سدان نسبت به کراس اوور، پیمایش کمری بیش تر از ۷۰ کیلومتر هم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: خودروی هیبرید (Hybrid) چیست؟

اما حذف موتور ۶ سیلندر نمی تواند بدون یک جایگزین قدرتمند باقی بماند و از این رو به احتمال زیاد برای کمری ۲۰۲۴ از موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ جدید تویوتا هم استفاده خواهد شد. این موتور در دو سطح از توان و گشتاور خروجی طراحی شده است و در حالت اول که توان و گشتاور خروجی کم تر است، می تواند حدود ۲۶۵ اسب بخار تولید کند و با هیبرید کردن آن، توان خروجی به ۳۳۵ اسب بخار می رسد و به هر چهار چرخ خودرو تحویل داده خواهد شد.

در پایان می توان گفت تویوتا بر روی کمری خود بسیار حساس است و تاکنون نشده یکی از نسل های آن هم محبوب نباشد و از سمت مردم طرد شده باشد. از این رو، حتماً خودروی خوبی از نظر ظاهری و فنی به بازار عرضه می شود و می تواند مثل همیشه بازار را برای خود کند.

منبع: carscoops.com

مشخصات ظاهری رندر کمری ۲۰۲۴ چیست؟

در جلوی این خودرو از چراغ های LED بومرنگ شکل استفاده می شود و شاهد به کارگیری دو جلو پنجره هستیم که بالایی کوچک تر و پایینی بزرگ تر است. در مورد قسمت پشتی این خودرو حرف خاصی زده نشده است، اما امکانات داخل کابین کمری ۲۰۲۴ به‌روز شده و کیفیت تصویر مانیتور ها هم ارتقا پیدا کرده است.

مشخصات فنی کمری ۲۰۲۴ چیست؟

موتور ۶ سیلندر مرسوم برای این خودرو استفاده نمی شود، اما احتمالاً شاهد یک کمری هیبریدی با موتورهای ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و ۲.۴ لیتری توربوشارژ به همراه موتور های الکتریکی هستیم. در نسخه های هیبریدی با موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ، توان تولیدی به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود.

۳.۳ امتیاز از ۱۰ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.