برترین خودروهای پلیس در دنیا

برترین خودروهای پلیس
برترین خودروهای پلیس

خودروهای پلیس در کل دنیا معمولاً از میان خودروهایی انتخاب می شوند که تقریباً پرشتاب و کم استهلاک باشند، اما برخی از کشورها خودروهای بسیار پرقدرت و اسپرت هم دارند که توجه همه را به خود جلب می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تقریباً در بیش تر نقاط دنیا از خودروهای پرشتاب و کم استهلاکی برای پلیس استفاده می شود تا هم از نظر هزینه خرید و نگهداری مناسب باشند و هم از نظر شتاب و قدرت وضعیت خوبی داشته باشند و نیروهای پلیس بتوانند از آن ها در شرایط مختلف استفاده کنند. اما برخلاف روال بیش تر کشورهای دنیا در برخی از کشورها خودروهای پلیسی دیده می شود که جزو خودروهای خاص محسوب می شوند و به عبارتی، سوپراسپرت و هایپرکار (Hyper Car) هستند.

مدیران 777 مدیران 777

برای مثال، کشورهایی مانند امارات متحده، آلمان، انگلیس، ایتالیا، آمریکا و حتا آفریقای جنوبی هم در میان خودروهای پلیس خود از سوپراسپرت ها و هایپرکارها استفاده می کنند. خرید این خودروها برای پلیس اصلاً به‌صرفه نیست، اما آن ها برای نمایش جلوه بهتری از نیروهای خود و همچنین استفاده از این خودروها در زمان هایی که نیاز به سرعت و شتاب بالاست آن ها را خریداری می کنند.

در این متن ۱۰ خودروی برتر و به عبارتی خفن ترین خودروهای پلیس در دنیا به شما معرفی می شود تا با آن ها بیش تر آشنا شوید.

۱۰. آلفا رومئو جولیا کوآدریفولیو (Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio)

آلفا جولیا کوآدریفولیو
آلفا جولیا کوآدریفولیو

یکی از جذاب ترین خودروهای پلیس ایتالیا آلفا جولیا کوآدریفولیو است که با یک موتور ۲.۹ لیتری، که طراحی فراری است، تولید می شود. این موتور دو توربو دارد و می تواند حدود ۵۱۰ اسب بخار توان تولید کند و در اختیار خودرو قرار دهد. این خودروی پلیس فقط در ظاهر و چراغ های پلیسی با نسخه معمولی تفاوت دارد و از نظر فنی کاملاً مشابه جولیاهایی است که به عنوان خودروی پرقدرت شناخته می شوند. به علت ویژگی های این خودرو از آن فقط در بزرگراه که نیاز به سرعت بالا برای تعقیب و گریز وجود دارد استفاده می شود.

۹. دبلیو موتورز غیاث (W Motors Ghiath)

یکی از پیشرفته ترین و مجهزترین خودروهای پلیس دنیا غیاث است که به سفارش پلیس دبی ساخته شده است و به همین دلیل، اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست. نسل اول غیاث بر پایه شورولت تاهو (Chevrolet Tahoe) ساخته شده بود و نسل کنونی غیاث، که نسل دوم است، بر اساس نیسان آرمادا (Nissan Armada) ساخته شده است و با ایجاد تغییراتی در آرمادا، غیاث نسل دوم به وجود آمده است. از تجهیزات خاص این خودرو می توان به پریسکوپ ۳۶۰ درجه، پهپاد و تجهیزات پزشکی اشاره کرد که تقریباً در خودروهای پلیس دیگر نمی توان چنین امکاناتی را پیدا کرد.

۸. نیسان جی تی آر مدل R35 (Nissan GT-R R35)

بیش تر خودروهای پلیس ژاپن کوچک و اقتصادی اند، اما نیروی پلیس این کشور نیاز به خودروهای پرسرعت هم دارد و چه خودرویی بهتر از نیسان جی تی آر. پلیس ژاپن اول از مدل R34 جی تی آر استفاده کرده بود و با گذشت زمان و معرفی R35 تصمیم گرفت از این خودرو هم برای ناوگان خود خریداری کند. این خودرو به یک موتور ۳.۸ لیتری با دو توربو ۶ سیلندر مجهز است که می تواند توان ۵۶۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۳۳ نیوتن متری را به یک گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه بدهد و گیربکس هم آن را به هر چهار چرخ تحویل دهد.

۷. هولدن کومودور اچ اس وی جی تی اس (Holden Commodore HSV GTS)

هولدن کومودور پرقدرت ترین خودروی پلیس استرالیاست که با موتور ۸ سیلندر و ۶.۲ لیتری شورولت کوروت می تواند ۵۷۰ اسب بخار و در نسخه های تقویت شده تا ۶۷۰ اسب بخار توان تولید کند. به دلیل وجود فاصله زیاد بین شهرها و همچنین جاده های صاف و طولانی در استرالیا از این خودرو استفاده می شود تا بتواند از پس تعقیب ها برآید.

۶. میتسوبیشی لنسر اوولوشن ایکس (Mitsubishi Lancer Evolution X)

میتسوبیشی لنسر اوولوشن ایکس
میتسوبیشی لنسر اوولوشن ایکس

در انگلستان به علت وجود مسیرهای تنگ و باریک نمی توان از خودروهای بزرگ استفاده کرد، به همین دلیل میتسوبیشی لنسر اوولوشن ایکس برای ناوگان پلیس انتخاب شد تا بتواند با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر و ۳۰۰ اسب بخاری خود نیازهای پلیس را برطرف کند. این خودرو با شتاب صفر تا صد ۵.۵ ثانیه ای خود در مقابل خودروهای پرقدرت کم نمی آورد و به دلیل ارزان تر بودن نسبت به دیگر خودروهای سوپراسپرت، تعداد زیادی از این خودرو در ناوگان پلیس بریتانیا فعالیت می کند.

۵. لامبورگینی گالاردو (Lamborghini Gallardo)

لامبورگینی گالاردو
لامبورگینی گالاردو

لامبورگینی های پلیس ایتالیا همگی به عنوان هدیه از طرف این شرکت به پلیس هستند و پلیس برای خرید این هایپرکارها هزینه ای نداده است. اولین گالاردوی تحویلی به پلیس موتور ۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر داشت که در میان دیگر خودروها بسیار پرقدرت تر بود و به همین دلیل، مدتی بعد تصادف کرد. لامبورگینی با فهمیدن این موضوع یک گالاردوی دیگر کادو داد و این روال با هر آپدیت جدید گالاردو ادامه داشت. در آخر، این شرکت، لامبورگینی هوراکان (Huracan) را برای پلیس در نظر گرفت و کادو داد.

۴. شورولت کوروت سی ۶ زد ۰۷ (Chevrolet Corvette C6 Z07)

شورولت کوروت سی 6 زد 07
شورولت کوروت سی ۶ زد ۰۷

یکی از خاص ترین خودروهای پلیس جهان همین شورولت کوروت است که حدود ۱۰۰۰ اسب بخار توان دارد و از یک باند قاچاق مواد مخدر به عنوان غنیمت گرفته شده است. این خودرو طبق روال می بایست منهدم می شد، اما در دادگاه به پلیس داده شد و از آن بیش تر در مراسم تشریفاتی استفاده می شود.

۳. سیتروئن امی (Citroën Ami)

سیتروئن امی
سیتروئن امی

کندترین و کوچک ترین خودروی پلیس دنیا سیتروئن امی است که فقط در شهر ونیز از آن استفاده می شود. این خودروی کوچک یک موتور الکتریکی ۸ اسب بخاری دارد و می تواند با باتری ۵.۵ کیلوواتی خود تا ۴۷ مایل را بپیماید. به علت وجود مسیرهای تنگ و باریک در ونیز و همچنین نیاز نداشتن به سرعت های بالاست که این خودرو به عنوان وسیله پلیس در نظر گرفته شده است.

۲. بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron)

بوگاتی ویرون
بوگاتی ویرون

از کندترین خودروی پلیس جهان می رویم به سراغ سریع ترین آن ها که بوگاتی ویرون است و پلیس دبی از آن استفاده می کند. بوگاتی ویرون یکی از معروف ترین خودروهای سوپراسپرت است که در زمان معرفی خود انقلاب کرده بود. حداکثر سرعت ویرون ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت است و در زمان نیاز از آن استفاده می شود، زیرا این خودرو برای پلیس دبی بیش تر جنبه نمایشی دارد.

۱. براباس راکت (Brabus Rocket)

براباس راکت
براباس راکت

تنها کشوری که برای انتخاب خودروهای پلیس خود گزینه های بسیاری روی میز دارد آلمان است که می تواند از تولیدات شرکت های بنام خود گزینه مورد نظر خود را انتخاب کند. ب ام و M5، آئودی RS6 و مرسدس E63 AMG از خودروهایی است که در ناوگان پلیس آلمان هستند، اما خاص ترین آن ها براباس راکت است که نسخه تقویت شده CLS توسط شرکت براباس است. براباس راکت برخلاف دیگر CLSها به یک موتور ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری با دو توربو مجهز است که می تواند ۷۲۰ اسب بخار توان و حدود ۱۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. تمام این پارامترها موجب می شود حداکثر سرعت این خودرو به ۳۶۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

محمد جبارزاده شیاده

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.