نسل جدید شاسی بلندهای غول پیکر شورولت تاهو و سابربن معرفی شدند

شورولت تاهو و سابربن
پس از معرفی نسل جدید پیکاپ های فول سایز از جمله کلرادو و سیلورادو، اکنون نوبت به شاسی بلندهای «تاهو» و «سابربن» رسیده است. طراحی مدل های جدید از شاسی بلندهای غول پیکر سابربن و تاهو، به صورت قابل توجهی به روزرسانی شده و ظاهری شبیه به سیلورادو به خود گرفته است.
شورولت تاهو و سابربن
چراغ های LED در جلو و عقب به صورت استاندارد نصب شده و رینگ ها ۱۸ اینچ سایز دارند. شورولت در ابتدا شاسی بلندهای جدید خود را با ۹ رنگ متفاوت عرضه می کند و رینگ های ۲۰ اینچی نیز به صورت آپشنال قابل سفارش هستند. ظاهر بزرگ تر سابربن به دلیل افزایش ۱۰٫۴ سانتی متری فاصله طولی بین محورها و افزایش ۳٫۳ سانتی متری طول بدنه است.
شورولت تاهو و سابربن
در شاسی بلند تاهو، ویل بیس به میزان ۱۲٫۴ سانتی متر و طول بدنه به میزان ۱۷ سانتی متر افزایش یافته است. به نوعی هر دو شاسی بلند تاهو و سابربن از ساختار جدیدی بهره می برند که با نسل قبلی متفاوت است. از جمله به روزرسانی های قابل توجه در این محصولات، می توان به سیستم تعلیق مالتی لینک و شاسی عقب جداگانه اشاره کرد.
شورولت تاهو و سابربن
سیستم تعلیق مگنتیکی و تعلیق بادی فعال هم به عنوان آپشن برای بهبود سواری خودرو موجود هستند. افزایش ویل بیس و شاسی جدید در قسمت عقب، فضای داخلی سرنشینان را نیز افزایش داده است.
شورولت تاهو و سابربن
برای مدل کوچک تر تاهو، فضای بار پشت صندلی عقب به میزان ۶۶ درصد افزایش یافته است. فضای بار شورولت سابربن نیز به میزان ۱۹ درصد افزایش یافته است. شاسی بلندهای جدید شورولت از نظر فن آوری هم بهبود یافته اند و درمجموع پنج نمایشگر در اختیار سرنشینان است.
شورولت تاهو و سابربن
به گفته شورولت، نمایشگر ۱۰ اینچی جدید سیستم سرگرمی، بزرگ ترین نمایشگر در کلاس خود محسوب می شود. نمایشگر پشت آمپر دیجیتالی و هداپ دیسپلی به صورت آپشن موجود هستند و دو صفحه نمایش ۱۲٫۶ اینچی LCD برای سرنشینان عقب نصب شده است.
شورولت تاهو و سابربن
شورولت در بحث ایمنی نیز به روزرسانی های متعددی را در تاهو و سابربن انجام داده و این خودروها درمجموع از ۳۰ آپشن ایمنی بهره می برند. ترمز اضطراری خودکار به صورت استاندارد در تمامی تریم ها نصب شده است. دوربین های مختلف، هشدار تصادف، هشدار عابرپیاده از جلو و عقب و امکانات دیگر هم به صورت آپشن قابل سفارش خواهند بود.
شورولت تاهو و سابربن
در بحث مشخصات فنی تغییرات قابل توجهی صورت گرفته است. پیشرانه ۵٫۳ لیتری ۸ سیلندر به صورت استاندارد از نسل قبلی به عاریه گرفته شده و ۳۵۵ اسب بخار قدرت تولید می کند. پیشرانه ۶٫۲ لیتری ۸ سیلندر هم با ۴۲۰ اسب بخار قدرت در فهرست انتخاب ها موجود است.
شورولت تاهو و سابربن
با این وجود، پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر توربو دیزل با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور نیز اضافه شده است. فارغ از پیشرانه انتخابی، انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۱۰ دنده اتوماتیک انجام می گیرد. قیمت شاسی بلندهای جدید شورولت تاکنون مشخص نشده، اما می توان گفت که با توجه به قیمت ۶۹٫۷۹۵ دلاری سابربن پریمیوم کنونی، قیمت نسل جدید بیش از ۷۰ هزار دلار خواهد بود.


ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

مدیران 777 مدیران 777

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.