هولدن برای همیشه با صنعت خودروسازی خداحافظی کرد

هولدن

«هولدن» با انتشار بیانیه ای تأیید کرد که با «قلبی اندوهگین» می خواهد برای همیشه با استرالیا و نیوزلند خداحافظی کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این تصمیم ناشی از نبود سرمایه لازم برای بقای برند هولدن در بازارهای رقابتی دو کشور نام برده است. خب در واقع، بسیار سریع اتفاق افتاد. تنها سه سال پس از توقف تولید محلی هولدن در استرالیا و دو ماه پس از اعلام رسمی قطع تولید کومودور و آسترا، خبر کناره گیری کامل این کمپانی از صنعت خودروسازی منتشر شد.

شایعه خداحافظی هولدن ابتدا از سوی وب سایت استرالیایی “CarAdvice” در قالب گزارش اولیه منتشر شد. چیزی نگذشت که روابط عمومی این شرکت خودروسازی، با انتشار بیانیه رسمی، صحت گزارش CarAdvice را تأیید نمود. تعطیل کردن هولدن تصمیمی بوده که از سوی مقامات «جنرال موتورز» در راستای سیاست های بهینه سازی تجارت جهانی آن ها گرفته شده است. گزارش های موثق نشان می دهند که این تصمیم ظالمانه مستقیماً از سمت دیترویت به اقیانوسیه تحمیل شده است. جنرال موتورز پیش از این هم بازارهای مشترک خود با خودروسازان محلی در انگلستان، هند، ژاپن و آفریقای جنوبی را ترک کرده بود.

مدیر ارشد GM در مصاحبه با CarAdvice می گوید: «بازسازی برند GM هدف اصلی ما در زمان فعلی است. هدفی که هیچ کدام از همکاران ما هم در پیاده سازی آن شک و تردید ندارند.» او در ادامه افزوده است: «این تصمیم را صرفاً به دلیل اولویت های جدید در سرمایه گذاری اتخاذ کردیم.» علاوه بر متوقف کردن هولدن، جنرال موتورز می خواهد مرکز طراحی خود در ملبورن را هم تعطیل کند. مرکز تست Lang Lang را نیز به دو مورد نام برده اضافه کنید. با تصمیمات جدید GM حدود ۶۰۰ نفر شغل خود را از دست می دهند! اما ۲۰۰ نفر همچنان در شبکه خدمات پس از فروش و سرویس خودروهای هولدن، تا ۱۰ سال، بر سر کار
می مانند.

نکته جالب این که تعطیل کردن کمپانی هولدن به معنای خداحافظی کامل جنرال موتورز از بازار استرالیا نخواهد بود! بنا به گزارش های رسیده GM قصد دارد با راه اندازی یک شاخه اختصاصی از شبکه فروشش برای استرالیا و نیوزلند محصولات منتخب خود در ایالات متحد آمریکا را به این دو کشور صادر کند. خودروها به صورت آماده از آمریکا به اقیانوسیه می روند، اما این بار خبری از چسباندن لوگوی هولدن بر روی آن ها نیست! از جمله خودروهای منتخب GM، که احتمال عرضه آن ها در بازار منطقه اقیانوسیه وجود دارد، کامارو SS، کامارو ZL1، سیلورادو ۲۵۰۰ و سیلورادو ۱۵۰۰ را می توان نام برد. دیگر محصول گروه GM، که احتمالاً پای آن هم به استرالیا باز می شود، کادیلاک اسکالاد جدید است.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.