سوزوکی بالنو مدل 2022 ، محصول جدید بازار هند

سوزوکی بالنو مدل 2022 ، محصول جدید بازار هند
سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲ ، محصول جدید بازار هند

سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲ خودرویی است که می دانستیم به زودی برای بازار هند معرفی می شود و ماه گذشته بود که آخرین تیزرهای پیش از رونمایی از این خودرو منتشر شد. حالا جدیدترین خودروی بازار هند معرفی شده است و ما در این مقاله به معرفی این خودرو می پردازیم.

مدیران 777 مدیران 777

ماروتی یکی از خودروسازان هند است که در سال ۱۹۸۱ تأسیس شد و تا سال ۲۰۰۳ مالکیتی دولتی داشت. اما در این سال کمپانی سوزوکی ژاپن آن را خریداری کرد و از آن پس، با نام ماروتی سوزوکی شناخته می شود. این کمپانی سهم زیادی در بازار هند دارد، چرا که محصولاتی اقتصادی مختص به این بازار را تولید می کند و سلیقه بازار هند را خوب می شناسد. این کمپانی به تازگی آخرین محصول خود یعنی سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲ را معرفی کرده که این خودرو هم از لحاظ ظاهری و هم از نظر تکنولوژی تغییراتی را نسبت به مدل قبل دارد و در ادامه با آن ها خواهیم پرداخت. اگر چه بالنو ۲۰۲۲ بر مبنای همان پلتفرم قبلی ساخته شده است، اما ماروتی سوزوکی این مدل را نسل جدید می نامد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲

در سال ۲۰۱۵ بود که نسل قبلی سوزوکی بالنو معرفی شد و این خودرو در سال ۲۰۱۹ به روز رسانی یا فیس لیفت جزئی را داشت و حالا نوبت به نسل جدید رسیده است تا مثل نسخه قبل موفق عمل کند. با تغییرات ایجاد شده در طراحی به خصوص در جلو، چهره بالنو به کلی تغییر کرده و دیگر خبری از اِلِمان های دایره ای و گرد قبلی نیست. جلو پنجره بزرگ تر شده و ورودی های هوای روی سپر تغییر کرده اند. طراحی جدید چراغ ها باعث شده تا چهره ای خشن تر را در سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲ ببینیم. اما شکل کلی بدنه به خصوص از کنار طوری است که خیلی زود می توان تشخیص داد با سوزوکی بالنو طرف هستیم و این یعنی تغییرات آنچنان عمیق و گسترده نیستند.

با این حال اما پنل های بدنه تغییر کرده اند و خطوط طراحی در کنار بار توجه را به سمت گلگیر ها و البته پایین درها می برد. اگر چه طراحی شکل کلی نسل قبل را حفظ کرده است، اما بدون تردید طراحی در سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲ پخته تر و البته مدرن تر شده است. در عقب خودرو سپری باز طراحی شده را داریم، چراغ ها کشیده و زاویه دار طراحی شده اند و الگوی طراحی C را دنبال می کنند.

کابین سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲

سوزوکی بالنو مدل 2022 ، محصول جدید بازار هند

همان طور که اشاره شد، به گفته ماروتی سوزوکی با یک تغییر نسل مواجه هستیم. پس تغییرات باید در داخل هم گسترده باشند. داشبورد کاملاً بازطراحی شده و صفحه نمایش ۹ اینچی جدیدی در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو را در دسترس قرار می دهد که این سیستم آخرین نسخه از مولتی مدیای سوزوکی موسوم به SmartPlay Pro پلاس را پشتیباتی می کند. در سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲ امکاناتی نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، هدآپ، سیستم صوتی Arcamys، فرمان جدید، دریچه تهویه عقب و کنترلرهای جدید سیستم تهویه را داریم تا بالنو در نسل جدیدش بسیار مدرن تر از قبل شده باشد.

با توجه به استانداردهای حداقلی ایمنی در بازار هند می توان گفت که سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲ خودروی نسبتا ایمنی است و در این خودرو امکانات ایمنی نظیر ترمز ABS، ایربگ جلو و پرده ای، سیستم کنترل پایداری، سیستم شروع حرکت در سربالایی و سیستم هشدار سرعت و کمربند را می بینیم که اگرچه در قیاس با بازار هایی مثل اروپا و آمریکا این امکانات بسیار پیش پا افتاده هستند اما در بازار هند امکاناتی بسیار متفاوت به حساب می آیند.

مشخصات فنی بالنو مدل ۲۰۲۲

سوزوکی بالنو مدل 2022 ، محصول جدید بازار هند

بالنو در رده هاچ بک های ساب کامپکت قرار می گیرد و ۳,۹۹۰ میلیمتر طول، ۱,۷۴۵ میلیمتر عرض و ۱,۵۰۰ میلیمتر ارتفاع دارد. با این ابعاد و با فاصله محوری ۲,۵۲۰ میلیمتری نباید انتظار خیلی زیادی از فضای داخلی این خودروی کامپکت داشته باشیم اما با اینکه پلتفرم ثابت مانده، کمپانی ماروتی سوزوکی تضمین می کند که به لطف سیستم تعلیق جدید به کار رفته در این خودرو و به روز رسانی های سیستم ترمز، لذت رانندگی با سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲ به مراتب بیشتر از نسل قبل شده است.

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه تنفس طبیعی و ۱.۲ لیتری سری K سوزوکی را داریم که مجهز به سیستم استارت-استاپ است و توان تولید نهایت قدرت ۸۹ اسب بخار و گشتاور ۱۱۳ نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا جعبه دنده AGS اتوماتیک به چرخ های جلو انجام می شود و دیگر خبری از جعبه دنده CVT در این خودرو نیست.

سوزوکی بالنو در نسل فعلی خود فروش بیش از یک میلیون دستگاه را در هند داشته و مدل جدید علاوه بر هند به بازار های آفریقا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه هم خواهد آمد. در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بود که فروش این مدل از سوزوکی در بریتانیا و اروپا متوقف شد و باید دید آیا این خودرو در نسل جدیدیش به این دو بازار مهم می آید یا خیر.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲ چه مشخصات فنی ای دارد؟

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه تنفس طبیعی و ۱.۲ لیتری سری K سوزوکی را داریم که مجهز به سیستم استارت-استاپ است و توان تولید نهایت قدرت ۸۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۱۳ نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا جعبه دنده AGS اتوماتیک به چرخ های جلو انجام می شود.

سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲ چه امکانات ایمنی دارد؟

در این خودرو امکانات ایمنی نظیر ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری، سیستم شروع حرکت در سربالایی و سیستم هشدار سرعت و کمربند را می بینیم.

چه امکاناتی در کابین سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲ دیده می شود؟

در سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲ امکاناتی نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، هدآپ، سیستم صوتی Arcamys، فرمان جدید، دریچه تهویه عقب و کنترلرهای جدید سیستم تهویه را داریم تا بالنو در نسل جدیدش بسیار مدرن تر از قبل شده باشد.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.