رنو داستر و کسب صفر ستاره ایمنی در لاتین انکپ!

تست ایمنی رنو داستر
تست ایمنی رنو داستر

به تازگی، مجموعه لاتین انکپ، رنو داستر را مورد تست قرار داده و برای این خودرو صفر ستاره ایمنی ثبت شده است و حتا این مجموعه از رنو خواسته تا فراخوانی برای این مدل در آمریکای لاتین انجام دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

اکتبر ۲۰۱۹ بود که نسل دوم از رنو داستر در رومانی تولید شد و به تست های لاتین انکپ آمد. در آن زمان، برای داستر چهار ستاره ایمنی در این مجموعه به دست آمد. پس از آن، تولید این کراس اوور اقتصادی در کارخانه رنو در برزیل آغاز شد و حالا مجموعه لاتین انکپ تست دوباره را برای این خودروی مونتاژی انجام داده است تا مشخص شود که نسخه مونتاژی هم همان ویژگی های ایمنی را دارد یا نه. نتیجه این تست ها بسیار شوکه کننده بوده، چراکه این کراس اوور صفر ستاره ایمنی را از این مجموعه دریافت کرده است!

دلیل وجود مجموعه های مختلف برای تست های ایمنی؟

شاید برای شما سؤال باشد که چرا یک مجموعه کامل تمام خودروهای دنیا را بررسی نمی کند و دلیل وجود این همه مجموعه های مختلف چیست؟ پاسخ ساده است چراکه در بازارهای هدف مختلف خودروهای متفاوتی در دنیا عرضه می شود. برای مثال، ممکن است خودرویی در بازار اروپا در نسخه استاندارد برترین آپشن های ایمنی را داشته باشد، اما همان خودرو در بازار آمریکای لاتین ساده ترین امکانات ایمنی را در نسخه پایه نداشته باشد. دلیل دیگر آن است که قوانین در هر بازار متفاوت است. برای مثال، در بازار اروپا که اوج توسعه یافتگی را می بینیم قوانین آپشن های پایه (بخصوص امکانات ایمنی) بسیار سختگیرانه تر از بازاری مثل بازار آمریکای لاتین است.

در این مقاله نتایج تست های ایمنی رنو داستر مونتاژ برزیل برای آمریکای لاتین در مجموعه لاتین انکپ بررسی می کنیم.

نتایج تست های ایمنی رنو داستر در لاتین انکپ

تست ایمنی رنو داستر
تست ایمنی رنو داستر

همان طور که اعلام شد، رنو داستر بازار در آمریکای لاتین صفر ستاره ایمنی را از مجموعه لاتین انکپ کسب کرده است. البته در نظر داشته باشید که دریافت صفر ستاره ایمنی به معنای این نیست که خودروی مورد نظر استاندارد نبوده و تأیید تولید ندارد. خودروهای دیگری هم در این مجموعه تست شده اند که صفر ستاره ایمنی نصیب‌شان شده، اما این امتیاز برای رنو داستر بسیار عجیب است، چراکه قبل تر نسخه وارداتی این خودرو چهار ستاره ایمنی گرفته بود. همچنین نشت سوخت در انجام تست های ایمنی باعث شده است این مجموعه پیشنهاد دهد فوراً فراخوان برای تعویض قطعات اعلام شود. رنو داستر در ضربه های از کنار هم بسیار ضعیف عمل کرده است و واژگون می شود و حتا درهای خودرو در اثر ضربه باز می شود.

دلیل این نتیجه ضعیف چیست؟

مجموعه لاتین انکپ توضیح می دهد که دلیل این عملکرد ضعیف بین دو نسخه وارداتی و تولیدی ایربگ های جانبی غیراستاندارد در این خودروست. این کراس اوور محبوب و اقتصادی برای ایمنی سرنشینان بزرگ‌سال ۲۹.۴۷ درصد امتیازات را کسب کرده و برای سرنشینان خردسال ۲۲.۹۳ درصد امتیازات کسب شده است. درصد ایمنی کسب شده برای عابرین پیاده ۵۰.۷۹ است و برای سیستم های ایمنی در این خودرو امتیاز ۳۴.۸۸ درصد ثبت شده است. با وجود این که، سختگیری هایی که در تست های ایمنی لاتین انکپ صورت می گیرد از مجموعه یوروانکپ کم تر است، اما باز هم داستر صفر ستاره ایمنی را به دست می آورد.

تست ایمنی رنو داستر
تست ایمنی رنو داستر

نشت سوخت براساس تصادف، مشکلی نگران کننده است و رنو باید خیلی فوری فراخوانی را برای داسترهای تولیدشده در برزیل منتشر کند. علاوه بر این، باز شدن در بر اثر ضربه جانبی هم بسیار نگران کننده است، چراکه می تواند باعث پرت شدن سرنشینان از این خودرو شود.

البته این هم در نظر داشته باشید که استانداردهای لاتین انکپ به تازگی به روزرسانی داشته اند و سختگیرانه تر شده اند. پس نسخه وارداتی داستر هم با استانداردهای جدید احتمالاً کم تر از ۴ ستاره ایمنی را خواهد گرفت، اما با این وجود، نتایج ضعیف برای نسخه تولیدی بسیار شوکه کننده است. در انتها می توانید ویدیوی مربوط به تست های ایمنی این خودرو در مجموعه لاتین انکپ را ببینید.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

رنو داستر در بازار آمریکای لاتین با چه نسخه هایی مورد تست ایمنی قرار گرفته است؟

مجموعه لاتین انکپ، رنو داستر را در دو نسخه وارداتی و تولیدشده در برزیل مورد تست قرار داده است که نتایج بسیار تفاوت دارند.

دلیل کسب نتایج ضعیف برای رنو داستر مونتاژ برزیل چیست؟

مجموعه لاتین انکپ توضیح می دهد که دلیل این عملکرد ضعیف بین دو نسخه وارداتی و تولیدی ایربگ های جانبی غیر استاندارد در این خودروست.

به غیر از کسب صفر ستاره ایمنی چه موضوع نگران کننده دیگری در مورد رنو داستر مونتاژ برزیل وجود دارد؟

نشت سوخت براساس تصادف، مشکلی نگران کننده است و رنو باید خیلی فوری فراخوانی را برای داسترهای تولیدشده در برزیل منتشر کند. علاوه بر این، باز شدن در بر اثر ضربه جانبی هم بسیار نگران کننده است، چراکه می تواند باعث پرت شدن سرنشینان از این خودرو شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.