نگاهی به کابین نسخه نهایی مانیان ترا برای بازار ایران

کابین مانیان ترا
کابین مانیان ترا

در این محتوا قصد داریم به بیان تفاوت های نسخه نهایی ترا برای بازار ایران با نمونه ای که در کویر متین آباد تست شد بپردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

نیسان ترا نام جدیدترین SUV شاسی مستقل بازار ایران است، که قرار است توسط شرکت مانیان خودرو (زیرمجموعه پرشیا خودرو و بازوی تولیدی این شرکت) در ایران مونتاژ و روانه بازار شود. نیسان ترا، که توسط دانگ فنگ در چین با عناوینی همچون دانگ فنگ پالادین و… نیز عرضه می شود، جدیدترین محصول بازار ایران در رده خودروهای دو دیفرانسیل شاسی مستقل به حساب می آید. خودرویی دو دف که پیکاپ نیست و از زیرساختی توانمند بهره مند است. اما قصد داریم ببینیم نسخه نهایی این خودرو در بازار ایران چه تفاوت هایی با نمونه تست شده در کویر متین آباد دارد؟

مانیان ترا یا نیسان ترا

مانیان خودرو به عنوان بازوی تولیدی پرشیا خودرو قصد دارد نیسان ترا یا همان پالادین بازار چین را در ایران به عنوان یک شاسی بلند شاسی مستقل، مونتاژ و عرضه کند. این خودرو در واقع همان نیسان ترا (Nissan Terra) است که در چین توسط شرکت ژنگژو-نیسان به تولید می رسد. این یعنی با شاسی بلندی طرف هستیم که اصالت و مهندسی نیسان ژاپن را دارد و با برند نیسان هم به فروش می رسد، اما در ایران شرکت مانیان خودرو این SUV را به صورت ری‌برندشده به تولید می رساند.

چه تفاوت هایی را شاهد خواهیم بود؟

اس یو وی جدید مانیان خودرو برای بازار ایران به فهرست امکانات ایمنی و رفاهی متشکل از تریم چرم کابین، صندلی برقی راننده به همراه تنظیم گودی کمر، مانیتور بزرگ، سیستم تهویه اتومات، شارژر وایرلس، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کنترل دینامیک خودرو، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم ترمز هوشمند، سیستم کشش موتور، سیستم پایش فشار باد تایرها، ایربگ راننده و سرنشین (در نسخه های فول شش ایربگ) و… تجهیز شده است.

در نسخه های فول این خودرو شش ایربگ، رادار نقطه کور و رادار بین خطوط نیز وجود دارد، ضمن این که، طراحی داشبورد نیز به واسطه عمودی شدن و بزرگ تر شدن مانیتور، تغییراتی را خواهد داشت. نکته دیگر آن که عمودی شدن مانیتور سبب شده است تنظیمات سیستم تهویه و بسیاری دیگر از تنظیمات نیز به این نمایشگر منتقل شود.

تغییرات ظاهری داریم؟

خودروی پالادین در بازار چین با مدل روز، دارای تزیینات سپر و جلوپنجره اندکی متفاوت تر و به‌روزتر نسبت به نسخه تست شده توسط خبرنگاران در کویر متین آباد است. باید دید آیا این نسخه در نهایت وارد بازار ایران خواهد شد یا خیر، چراکه از نظر ظاهری رنگ و لعاب اندکی بهتر را ارائه می کند.

مشخصات فنی

زیر کاپوت ترا، پیشرانه ۲ لیتری میتسوبیشی قلب تپنده این خودرو را تشکیل داده است. ترا بازار ایران مجهز به پیشرانه ۴K31 میتسوبیشی با فناوری MIVEC است، که ۲ لیتر توربو TGDi است و توان تولید نهایت قدرت ۲۲۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد.

قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته AT ساخت ZF آلمان به چرخ ها منتقل می شود. قدرت در حالت معمولی به محور عقب می رود، اما تنظیمات مربوط به ۴X4 (چهار چرخ محرک) هم در این خودرو به صورت سنگین و سبک قابل تنظیم است. در جلو سیستم تعلیق دوجناغی دوبل را داریم و در عقب سیستم مولتی لینک و یا چند اتصاله (پنج مفصلی) به کار رفته است.

مانیان ترا بازار ایران چه آپشن های بیش‌تری خواهد داشت؟

در نسخه های فول این خودرو شش ایربگ، رادار نقطه کور و رادار بین خطوط نیز وجود دارد، ضمن این که، طراحی داشبورد نیز به واسطه عمودی شدن و بزرگ تر شدن مانیتور، تغییراتی را خواهد داشت.

مانیان ترا چه مشخصاتی دارد؟

زیر کاپوت ترا، پیشرانه ۲ لیتری میتسوبیشی قلب تپنده این خودرو را تشکیل داده است. ترا بازار ایران مجهز به پیشرانه ۴K31 میتسوبیشی با فناوری MIVEC است، که ۲ لیتر توربو TGDi است و توان تولید نهایت قدرت ۲۲۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد.

۴ امتیاز از ۱۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.