جک S5 فیس لیفت کرمان موتور ؛ برخورد نزدیک با نخستین نمونه های تولیدی

جک S5 فیس لیفت ؛ برخورد نزدیک با نخستین نمونه تولیدی
جک S5 فیس لیفت ؛ برخورد نزدیک با نخستین نمونه تولیدی

جک S5 در طول حضور چند ساله ی خود در بازار اثبات کرده است که همواره از فروش بالایی برخوردار بوده و توانایی سود رسانی لازم را دارد. در این محتوا به سراغ نسخه جدید و فیس لیفت جک S5 کرمان موتور رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، در چند وقت اخیر و با روی کار آمدن کراس اوور های جدید چینی به بازار ایران، ظاهر S5 اندکی رنگ و بوی قدیمی شدن به خود گرفته بود و به نظر می‌رسید وقت آن رسیده است تا برای تداوم تقاضای بازار، دستی بر سر و روی این خودرو کشیده شود.
بالاخره کرمان موتور با وقفه ای طولانی نمونه فیس لیفت جک S5 را معرفی نمود و قرار بود این خودرو در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به مشتریان تحویل گردد اما با تاخیری چند ماهه حال شاهد ورود اولین سری از تحویلی های S5 نیو به مشتریان هستیم.
فرصتی دست داد تا یکی از نمونه های تازه تحویل را مورد بررسی و ارزیابی اولیه قرار دهیم هرچند قبلا با نمونه های پیش تولید برخورد داشته و ویدئوی معرفی آن را نیز در سایت قرار داده بودیم.

حتماً ببینید:

ویدیوی معرفی جک S5 فیس لیفت در اسب بخار

ویدیوی تست و بررسی جک S5 اتوماتیک دو لیتری توربو در اسب بخار

قوای فنی و تغییرات محسوس در جک S5 فیس لیفت :

ابتدا کار با مشخصات فنی S5 جدید آغاز می‌کنیم. پیشرانه این خودرو از ۲ لیتری توربو شارژ به نمونه ۱.۵ لیتری TGDI تبدیل شده است. برای رسیدن به مصرف سوخت کمتر و البته در مقابل آن کم نشدن قدرت پیشرانه، هزاران راه وجود دارد اما یکی از راه‌های مرسوم استفاده از تکنولوژی TGDI یا همان Turbocharged Gasoline Direct Injection است.
در موتورهای با سیستم سوخت‌رسانی TGDI، بنزین با فشار بالا و از طریق ریل مشترک سوخت به طور مستقیم به داخل سیلندر جهت احتراق تزریق می‌شود (در سیستم MPI ابتدا سوخت در منیفولد تزریق می‌شود اما در سیستم GDI یک انژکتور روی هر سیلندر قرار می‌گیرد و پاشش سوخت مستقیماً برای هر سیلندر جداگانه انجام می‌شود).
پیشرانه ۱.۵ لیتری S5 در حالت یورو ۵ قادر به تولید ۱۶۱ اسب بخار و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور است و نیروی تولیدی مانند قبل از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می‌گردد.

ظاهر خودرو جک S5 فیس لیفت :

در دماغه خودرو شاهد تغییر در طراحی جلوپنجره و سپر خودرو هستیم و چراغ روشنایی روز نیز به صورت استاندارد به خودرو افزوده شده است؛ البته این زبان طراحی به یک نسل قبل تر تعلق دارد و جدید ترین زبان طراحی جک را می‌توانیم در مدل KMC K7 مشاهده نماییم.
در نمای جانبی پایه آینه‌ ها با مدل های قدیمی تفاوت دارد و بلند تر شده است تا میدان دید آینه های جانبی افزایش یابد. تغییر دیگری در این نما مشاهده نمی‌شود و بدین ترتیب به سراغ نمای عقب خودرو می‌رویم. در طراحی عقب خودرو هم هیچ تغییری مشاهده نمی‌گردد البته که ای کاش حداقل شاهد تغییراتی در گرافیک چراغ های عقب می‌بودیم. لوگو ها و بج های خودرو اندک تغییراتی داشته اند؛ به عنوان مثال رنگ S در عبارت S5 از قرمز به آبی تبدیل شده و یک لوگوی ۱.۵ TGDI هم به لبه پایینی صندوق سمت چپ افزوده شده است.

داخل کابین اس ۵ جدید :

در داخل خودرو علیرغم آنچه که در عکس های اولیه شرکت کرمان موتور مشاهده می شد، چرم صندلی ها یکدست مشکی بوده و تیکه های قهوه ای به آن ها افزوده نشده است. تودری ها با چرم قهوه ای تزئین شده و کنسول میانی نیز تماما قهوه ای شده است. همچنین جای قسمت های مشکی پیانویی را، تزئینات خاکستری رنگ با طرح کربن گرفته است. نکته دیگری که در کابین به چشم می‌آید افزوده شدن کروز کنترل و پنل مربوط به آن بر روی غربیلک فرمان است.

امکانات رفاهی و ایمنی جک S5 جدید :

جک اس فایو جدید از امکاناتی همچون کروز کنترل، چراغ روشنایی روز، چهار عدد ایربگ، تهویه اتوماتیک دوگانه، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، رینگ آلومینیومی، فرمان برقی، ترمز پارک برقی، یخ زدای مستقل شیشه جلو، کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، مانیتور، تریم داخلی چرم مصنوعی دو رنگ، سامانه کنترل پایداری، صندلی برقی راننده با حافظه، سنسور نور و باران و… بهره می‌گیرد.
رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: رضا صفرآبادی فراهانی / اسب بخار

جک S5 جدید چه مشخصات فنی دارد ؟

این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDI با حداکثر قدرت ۱۶۱ اسب بحار و گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر به همراه جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه بهره می‌گیرد.

جک S5 جدید چه تغییراتی داشته است ؟

نمای جلو خودرو تغییر کرده و دی لایت و کروز کنترل تیز به صورت استاندارد به این کراس اوور افزوده شده است. همچنین تریم چرمی داخل خودرو نیز دو رنگ شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی جک S5 جدید چیست ؟

کروز کنترل، چراغ روشنایی روز، چهار عدد ایربگ، تهویه اتوماتیک دوگانه، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، فرمان برقی، ترمز پارک برقی، یخ زدای مستقل شیشه جلو، کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، مانیتور، تریم داخلی چرم مصنوعی دو رنگ، سامانه کنترل پایداری، صندلی برقی راننده با حافظه، سنسور نور و باران

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.