هیوندای سوناتا 2024 ؛ یک فیس لیفت رادیکال

هیوندای سوناتا 2024
هیوندای سوناتا ۲۰۲۴

هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ بالاخره از راه رسید. یک فیس لیفت و یا تغییر چهره عمیق از سدان هیوندای که باعث می شود این خودرو با هر سوناتای دیگری که دیده ایم فرق داشته باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هشتمین نسل از هیوندای سوناتا ظاهری رادیکال و متفاوت داشت و البته تا حدود زیادی توانست موفق باشد، اما حالا یک فیس لیفت متفاوت تر را از این سدان هیوندای می بینیم. اشتباه نکنید این یک تغییر نسل نیست، بلکه یک فیس لیفت اساسی به حساب می آید، چراکه المان های مهندسی و پلتفرم و حتا برخی از خطوط اصلی طراحی تغییر نداشته است، اما تا جای ممکن چهره سوناتا تغییر کرده و به ترند جدید طراحی های هیوندای نزدیک شده است.

طراحی هیوندای سوناتا ۲۰۲۴

هیوندای سوناتا 2024

سبک طراحی به کاررفته در نسخه فیس لیفت سوناتا به آن چه در نسل جدید کُنا دیده می شد نزدیک شده است. یکی از المان های مهم طراحی که به نوعی امضای جدید هیوندای در بدنه به حساب می آید، ال ای دی خطی‌ای است که در جلو به کار رفته است، که علاوه بر کُنا در آزرا و اکسنت هم دیده می شد. این نوارِ ال ای دی نقش چراغ روز و یا دی‌لایت را دارد و چراغ های اصلی در قسمت پایین و گوشه سپر قرار گرفته است. سپر هم بازطراحی داشته است و حالا ورودی های هوای بزرگ تری را در آن می بینیم و خطوط برجسته تری هم در آن به کار رفته است.

هیوندای سوناتا 2024

اما تغییرات در طراحی محدود به چراغ و سپر نیست. طراحان هیوندای کاپوت کاملاً جدید با خطوط متفاوت را برای هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ طراحی کرده اند و قطعات تزیینی مشکی رنگ در پایین بدنه در عقب، کنار و جلو اضافه شده است. در نمای عقب هم بازطراحی را در صندوق عقب می بینیم و چراغ ها هم طراحی کاملاً جدیدی دارند و به سبک جلو طراحی شده اند. در نسخه N لاین علاوه بر تغییرات ذکرشده، در سراگزوزها هم طراحی جدیدی داریم و رینگ ها ۱۹ اینچی خواهد بود.

کابین هیوندای سوناتا ۲۰۲۴

تغییرات اساسی و مهم محدود به بدنه نیست و در کابین هم طرای بسیار تغییر داشته است. بزرگ ترین تغییری که با یک نگاه متوجه آن خواهید شد پنل یکپارچه خمیده ای است ک دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی را در خود جا داده است. این دو صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهند و سبک طراحی آن ها با آن چه در نسخه قبل از فیس لیفت دیده بودیم بسیار متفاوت است. تغییر مهم دیگر جابه‌جایی شیفتر تعویض دنده الکترونیکی است که از وسط به پشت فرمان منتقل شده است. هنوز در مورد تغییرات بیش تر در کابین اطلاعاتی در دسترس نیست، اما کمپانی ادعا دارد در هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ تجربه بهتری برای سرنشینان رقم می خورد و از متریال و ترکیب رنگی بهتری در مدل جدید سوناتا استفاده شده است.

مشخصات فنی هیوندای سوناتا ۲۰۲۴

هیوندای سوناتا 2024
هیوندای سوناتا ۲۰۲۴

کمپانی هیوندای هنوز مشخصات فنی سوناتا فیس لیفت را منتشر نکرده است، اما شنیده ها حاکی از آن است که پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ در این مدل جایگزین ۱.۶ لیتر توربو می شود و این یعنی پیشرانه استاندارد و پایه در این مدل تغییر خواهد داشت. پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ در هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ توان تولید نهایت قدرت ۲۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۲۱ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. نکته بسیار مهم این است که در تصاویر جاسوسی اخیر که از سوناتا فیس لیفت گرفته شده بود، نشان AWD را روی این سدان دیده بودیم. این یعنی برای نخستین بار در تاریخ این سدان به صورت تمام چرخ محرک هم خواهد آمد.

رونمایی رسمی از هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ سه روز دیگر در نمایشگاه خودروی سئول انجام خواهد شد و احتمالاً نسخه مربوط به بازار آمریکا را باید در نمایشگاه نیویورک امسال ببینیم. باید دید در نهایت، سدان محبوب هیوندای با چه مشخصاتی به بازارها می آید. این را در نظر داشته باشید که شاید این آخرین سوناتایی باشد که از هیوندای می بینیم، چراکه پیش تر شایعاتی در مورد توقف تولید سوناتا برای تمرکز بر تولید برقی ها وجود داشت.

سوناتا ۲۰۲۴ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

کمپانی هیوندای هنوز مشخصات فنی سوناتا فیس لیفت را منتشر نکرده است، اما شنیده ها حاکی از آن است که پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ در این مدل جایگزین ۱.۶ لیتر توربو می شود و این یعنی پیشرانه استاندارد و پایه در این مدل تغییر خواهد داشت. پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ در هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ توان تولید نهایت قدرت ۲۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۲۱ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.

سوناتا ۲۰۲۴ چه زمان به صورت رسمی معرفی می شود؟

رونمایی رسمی از هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ سه روز دیگر در نمایشگاه خودروی سئول انجام خواهد شد و احتمالاً نسخه مربوط به بازار آمریکا را باید در نمایشگاه نیویورک امسال ببینیم.

۴.۶ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.