هیوندای کونا ۲۰۲۴ با ابعادی بزرگ تر رونمایی شد

هیوندای کونا ۲۰۲۴
هیوندای کونا ۲۰۲۴

به تازگی، نسل جدید هیوندای کونا ۲۰۲۴ با ابعاد بدنه بزرگ تر و چهار تریم الکتریکی، هیبریدی، پیشرانه بنزینی و نسخه N لاین معرفی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هیوندای کونا نخستین بار در سال ۲۰۱۷ برای جهانیان رونمایی شد. اکنون هیوندای قصد دارد نسل جدید این کراس اوور را برای سال ۲۰۲۴ وارد ایالات متحده آمریکا کند.

طراحی ظاهری

هیوندای کونا ۲۰۲۴
هیوندای کونا ۲۰۲۴

زبان طراحی هیوندای در حال یک پوست اندازی کامل است و این تغییر رویه از آزرای جدید استارت خورده و اکنون به کونا رسیده است. در هر چهار تریم این خودرو شاهد جانمایی یک نوار نورانی در لبه کاپوت هستیم و چراغ های اصلی در دو طرف سپر تعبیه شده اند. سپر در نسخه های الکتریکی، بنزینی و N Line با هم متفاوت است و ورودی های هوا در نمونه های احتراقی، جای خود را به یک طرح الماس نشان در نسخه الکتریکی داده اند. همچنین در طراحی سپر نسخه N Line شاهد استفاده از المان های ذوزنقه ای شکل هستیم که چهره ای تهاجمی تر را برای آن به ارمغان آورده است. آرم هیوندای نیز در تمام نسخه ها در لبه کاپوت و درست بالای نوار نورانی سرتاسری کار شده است و در کل، طراحی نمای جلوی کونا دقیقاً با نسل جدید آزرا مطابقت دارد و این مورد حاکی از پا گرفتن یک زبان طراحی جدید در این شرکت کره ای‌ست.

در نمای کناری نسخه بنزینی شاهد به کارگیری پوشش های پلاستیکی روی گلگیرها هستیم و این پوشش پلاستیکی در نسخه های EV و N Line به رنگ بدنه درآمده است تا باز هم تمایز نسخه های مختلف کونا با بکدیگر مشخص شود. لازم به ذکر است که علاوه بر موارد فوق، نسخه N Line دارای اسپویلر عقب، رکاب های کناری نقره ای و تریم مشکی برای بخش آینه های کناری و سقف است.

هیوندای کونا ۲۰۲۴
هیوندای کونا ۲۰۲۴

بالاخره به نمای عقب کونا می رسیم. در این نما هم درست مانند بخش جلو شاهد به کارگیری پکیج چراغ های دوقسمتی هستیم به نحوی که یک نوار ال ای دی سرتاسر عرض خودرو را در بر گرفته و چراغ های دیگر در دو قاب در طرفین سپر تعبیه شده اند. در این بین، نمونه N Line دارای دو خروجی اگزوز است که وجه تمایز آن با نسخه های دیگر به حساب می آید.

تریم داخلی

در بخش داخلی هیوندای کونا جدید شاهد به کارگیری یک جفت صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی هستیم که در یک قاب مشترک به عنوان کلاستر و سیستم مالتی مدیای خودرو به صورت یکپارچه در کنار هم قرار گرفته اند. اهرم تعویض حالات گیربکس به ستون فرمان منتقل شده است‌. کلیدهای کنترل سیستم مالتی مدیا و سیستم تهویه زیر مانیتور خودرو تعبیه شده اند و پدل شیفترهای پشت فرمان نیز در تصاویر منتشرشده از کابین کونای جدید، به چشم می آیند. از دیگر مواردی که در کابین این خودرو جلب نظر می کند، می بایست به نورپردازی داخلی آن اشاره کرد که این روزها کم کم در حال تبدیل شدن به آپشنی بسیار معمول و رایج در خودروهای جدید شده است.

ابعاد هیوندای کونا ۲۰۲۴

نسل جدید کونا دارای طولی برابر با ۴۳۵۵ میلی متر است که نسبت به نسل قبلی، ۱۵۰ میلی متر رشد داشته است و این رشد در بخش عرض و فاصله محوری نیز به ترتیب اعداد ۲۵ و ۶۰ میلی متر را نشان می دهد.

در پایان، لازم به ذکر است که هیوندای علیرغم اعلام استفاده از چهار نوع قوای فنی جدید برای کونا، هنوز مشخصات آن ها را اعلام نکرده است و برای بر ملا شدن این اعداد و ارقام همچنان باید منتظر باشیم.

۴.۵ امتیاز از ۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.