معرفی چری فنگیون T6 ؛ لوکانو ۷ برقی شد

چری فنگیون T6
چری فنگیون T6

چندی‌ست که منتظریم چری محصول تانسو ۰۶ یا جکو ۷ را تحت برند لوکانو و با نام کامل لوکانو ۷ در ایران نیز عرضه کند، اما لوکانو ۷ هنوز به ایران نیامده است، نسخه پلاگین آن تحت عنوان فنگیون T6 در چین رونمایی شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به تازگی، کمپانی چری شاخه جدیدی از محصولات خود را تحت نام چری فنگیون معرفی کرده است. کمپانی های خودروسازی چینی همواره به ارائه زیرشاخه ها و نام های متعدد معروف اند و در این بین، چری را می توان یکی از پرچم‌داران این موضوع دانست. این کمپانی تاکنون زیرشاخه هایی چون جتور، کایی، جکو و… را معرفی کرده و در حوزه دسته بندی محصولات نیز نام هایی چون تیگو، آریزو، تانسو و… را به بازار عرضه کرده است. اکنون چری قصد دارد نسل آینده محصولات خود را تحت نام چری فنگیون (Fengyun) به بازار عرضه کند و تاکنون دو خودرو را نیز با این نام رونمایی کرده است؛ چری فنگیون A9 و چری فنگیون T11. اکنون نوبت به سومین محصول شاخه فنگیون یعنی T6 رسیده است.

فنگیون T6

فنگیون T6 در اصل همان نسخه پلاگین جکو J7 است. یکی از جدیدترین محصولات نیمه آفرودی چینی که با طراحی جعبه ای و خاص خود حسابی مورد توجه قرار گرفته است. در ظاهر فنگیون T6 مانند بسیاری از آفرودرهای امروزی شاهد طراحی جعبه ای هستیم. جلوپنجره بزرگ J7 در نسخه برقی کاملاً حذف شده و سپر نیز برای هماهنگی بیش تر نسبت به نسخه جکو تغییر کرده است. چراغ های باریک جلو و عقب، رینگ های متفاوت ۱۸ و ۱۹ اینچی و دستگیره های مخفی شونده از دیگر ویژگی های ظاهری T6 به شمار می آیند.

فنگیون T6 دارای ۴۵۴۰ میلی متر طول، ۱۸۶۵ میلی متر عرض و ۱۶۷۰ میلی متر ارتفاع است و فاصله محوری آن هم ۲۶۷۲ میلی متر اعلام شده است.

کابین و امکانات

کابین چری فنگیون T6
کابین چری فنگیون T6

چری در جکو ۷ تصمیم گرفت دیگر از صفحه های هایپر اسکرین یکپارچه با کلاستر استفاده نکند، از این رو، در فنگیون T6 هم مانند جکو ۷ هم دو صفحه نمایش مجزا را شاهد هستیم، که یکی از آن ها کلاستر و دیگری مولتی مدیاست. هدآپ (HUD)، تریم کرومی درون کابین، شارژر وایرلس، کروز کنترل، سیستم کنترل مایداری، سیستم های کمک رانندگی، سیستم ترمز اضطراری، گرم‌کن صندلی های جلو و… نیز برای این خودروی برقی در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی

پیشرانه چری فنگیون T6
پیشرانه چری فنگیون T6

برای فنگیون T6 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و یک پیشرانه برقی ۱۵۰ کیلوواتی بهره گرفته شده است. خروجی این سیستم ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور است. پک باتری های این خودرو نیز ۱۸.۳۲ کیلووات ساعتی بوده و دست پرورده BYD است. فنگیون T6 در حالت تمام برقی و طبق چرخه CLTC قادر به پیمایش ۱۲۰ کیلومتر است. همچنین برد ترکیبی این خودرو هم ۱۳۰۰ کیلومتر اعلام شده است. این خودرو دارای حالت شارژ سریع بوده و در این صورت می توان طی زمان ۱۹ دقیقه، از ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری های فنگیون T6 را شارژ نمود.

فنگیون T6 چه مشخصاتی دارد؟

برای فنگیون T6 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و یک پیشرانه برقی ۱۵۰ کیلوواتی بهره گرفته شده است. خروجی این سیستم ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور است. پک باتری های این خودرو نیز ۱۸.۳۲ کیلووات ساعتی بوده و دست پرورده BYD است. فنگیون T6 در حالت تمام برقی و طبق چرخه CLTC قادر به پیمایش ۱۲۰ کیلومتر است.

فنگیون T6 چه ابعادی دارد؟

فنگیون T6 دارای ۴۵۴۰ میلی متر طول، ۱۸۶۵ میلی متر عرض و ۱۶۷۰ میلی متر ارتفاع بوده و فاصله محوری آن هم ۲۶۷۲ میلی متر اعلام شده است.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.