یانگ وانگ U8؛ شاسی بلند 1100 اسب بخاری بی وای دی + ویدیو

یانگ وانگ U8
یانگ وانگ U8

یانگ وانگ U8 نام جدیدترین، مدرن ترین و قوی ترین خودرویی است که بی وای دی تابه‌حال ساخته است؛ شاسی بلندی تمام برقی که ۱,۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کم تر از یک ماه پیش بود که بی وای دی از یک برند زیرشاخه جدید با نام یانگ وانگ پرده برداشت. در زمان معرفی این نشان و رونمایی از لوگوی آن اعلام شد اولین محصول یانگ وانگ با نام  یانگ وانگ U8 یا R1 به بازار می آید. این خودرو یک شاسی بلند واقعی یا SUV است که قوای محرکه تمام برقی دارد و بسیار پرقدرت است. در مراسم رونمایی از این خودرو، کمپانی بی وای دی سیستم جدید انتقال قدرت خود موسوم به Yisifang هم معرفی کرد که برای نخستین بار در U8 استفاده شده است و براساس آن، چهار موتور الکتریکی به صورت مستقل سوار بر چهار چرخ عمل می کنند. این نوع از سیستم انتقال قدرت باعث می شود یانگ وانگ U8 همانند مرسدس بنز G کلاس برقی بتواند مانور ۳۶۰ درجه یا دور در جا را داشته باشد.

طراحی یانگ وانگ U8

یانگ وانگ U8
یانگ وانگ U8

در طراحی این شاسی بلند سبک کاملاً جدیدی به کار رفته است که در هیچ کدام از محصولات بی وای دی ندیده ایم. زبان طراحی به کاررفته در این خودرو دروازه زمان و فضا نام دارد و براساس آن، المان های آینده نگرانه و استایل قدرتمند با هم تلفیق می شوند. ال ای دی هایی با طرح L برای چراغ های روز در جلو باعث شده اند ظاهر یانگ وانگ U8 با هر شاسی بلند دیگری متفاوت باشد. چراغ های ال ای دی نقطه ای هم روی طرح جلوپنجره باعث زیباتر شدن طراحی شده است که البته از آن جا که این شاسی بلند یک غول تمام برقی است، پس طرح جلوپنجره باز نیست و فقط جنبه تزیینی دارد.

یانگ وانگ U8 یک SUV بزرگ است و طول آن به ۵,۳۰۰ میلی متر می رسد، فاصله محوری ۳,۰۵۰ میلی متر است و این یعنی کابین بسیار جادار خواهد بود، چراکه دیگر خبری از دیفرانسیل و ادوات آن در زیر ماشین نیست. طراحی کلی بدنه استایل مکعبی دارد و برجستگی ها روی کاپوت و روی گلگیرها باعث شده است ظاهری عضلانی و قدرتمند را در این شاسی بلند داشته باشیم. دستگیره های در به‌صورت پنهان طراحی شده اند و در کناره ها و همچنین ستون D قطعاتی برای بهبود آیرودینامیک بدنه به کار رفته است. رینگ های ۲۰ اینچی با طراحی جدید در یانگ وانگ U8 استفاده شده و چراغ های عقب همانند چراغ های جلو با الگوی L و نقاط ال ای دی طراحی شده است. درِ عقب از کنار باز می شود و به سبک شاسی بلندهای بازار، جایگاهی برای تایر زاپاس روی این در طراحی شده است.

کابین یانگ وانگ U8

کمپانی بی وای دی هنوز تصاویر مربوط به کابین این شاسی بلند را منتشر نکرده است، اما براساس آن چه در تصاویر جاسوسی دیده بودیم، می دانیم یانگ وانگ U8 جلوآمپر دیجیتال و صفحه نمایش مرکزی بزرگ را دارد. طراحی فرمان بسیار متفاوت و زیباست، اما برای جزییات طراحی و امکانات باید تا انتشار تصاویر کابین صبر کرد.

مشخصات فنی یانگ وانگ U8

یانگ وانگ U8

همان طور که اشاره شد، در این آفرودر برقی چهار پیشرانه الکتریکی سوار بر چهار چرخ هستند. این یعنی هر کدام از این موتورها می توانند هم در راستای چرخش و هم در توزیع گشتاور عملکرد مستقلی داشته باشند. توزیع گشتاور این چینی باعث می شود بهترین عملکرد آفرودی در مسیرهای سخت رقم بخورد و پیمودن بیراهه ها آسان شود. هر کدام از این پیشرانه ها به صورت مستقل توان تولید نهایت قدرت ۲۹۵ تا ۳۲۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۲۰ تا ۴۲۰ نیوتن متر را دارند. براساس آن چه کمپانی می گوید نهایت قدرت ترکیبی به ۱,۱۰۰ اسب بخار می رسد که عددی بسیار بالاست.

یانگ وانگ U8

نسل جدید باتری های بی وای دی موسوم به بلید باتری (Blade batteries) در این شاسی بلند استفاده شده و عایق بندی های سیستم برقی به نحوی انجام شده است که این شاسی بلند به راحتی در آب هم جابه‌جا شود. حالت های رانندگی مختلف برای این خودرو در نظر گرفته شده است و حتا حالت خرچنگی که قبلاً در هامر برقی دیده بودیم در این شاسی بلند طراحی شده است. نکته قابل توجه در مورد عملکرد فنی این خودرو شتاب آن است که با این جثه، شتاب صفر تا صد ۳ ثانیه ای برای این غول چینی رقم می خورد!

هنوز قیمت دقیق یانگ وانگ U8 مشخص نیست، اما هنگامی که نشان یانگ وانگ معرفی شد مدیران بی وای دی اعلام کردند خودروهای تحت این نشان پرمیوم است و قیمت آن ها در محدوده ۱۱۰ تا ۲۰۵ هزار دلار خواهد بود، پس رسماً با یک چینی بسیار گران قیمت طرف هستیم.

ویدیو یانگ وانگ U8؛ شاسی بلند ۱۱۰۰ اسب بخاری بی وای دی

 یانگ وانگ U8 چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

چهار پیشرانه برقی در این خودرو سوار بر چهار چرخ است. هر کدام از این پیشرانه ها به صورت مستقل توان تولید نهایت قدرت ۲۹۵ تا ۳۲۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۲۰ تا ۴۲۰ نیوتن متر را دارند. براساس آن چه کمپانی می گوید، نهایت قدرت ترکیبی به ۱,۱۰۰ اسب بخار می رسد که عددی بسیار بالاست.

یانگ وانگ U8 با چه قیمتی به بازار می آید؟

هنوز قیمت دقیق یانگ وانگ U9 مشخص نیست، اما هنگامی که نشان یانگ وانگ معرفی شد، مدیران بی وای دی اعلام کردند خودروهای تحت این نشان پرمیوم است و قیمت آن ها در محدوده ۱۱۰ تا ۲۰۵ هزار دلار خواهد بود.

۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.