نتا جی تی (GT)، پرشتاب ترین خودروی ایران

نتا جی تی GT
نتا جی تی GT

نتا جی تی (GT) پرشتاب ترین خودروی ایران است که طی ۳.۷ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پس از بازگشایی مجدد واردات خودرو، گروه بهمن با برند BM کارز عرضه خودروهای وارداتی را از سر گرفت. حال اما پس از جدی تر شدن حضور محصولات تمام برقی در ایران، این شرکت قصد دارد تا با BM space، خودروهایی مانند بی وای دی سانگ پلاس، بی وای دی کین پلاس، هاوال H6 و … را در سامانه یکپارچه به فروش برساند. در این میان اما خودرویی تمام برقی به نام نتا جی تی نیز قرار است وارد شود که اگر به فروش برسد پرشتاب ترین خودروی ایران خواهد بود.

در ادامه به سراغ معرفی و بررسی ویژگی های مهم نتا GT رفتیم تا شما مخاطبین عزیز بتوانید با سریع ترین خودروی ایران بیشتر و بهتر آشنا شوید.

نتا موتور در سال ۲۰۱۸ به عنوان زیرشاخه هوزون اتو تأسیس شد. این خودروساز هم اکنون در سبد محصولات خود، دو کراس اوور با نام های نتا U و نتا V و یک سدان اسپرت تحت عنوان نتا S را داراست. اکنون به نظر می رسد نتا با معرفی مدل GT قصد ورود به سگمنتی جدید و در واقع، ورود به بازار خودروهای اسپرت و های پرفورمنس را دارد.

طراحی ظاهری نتا جی تی

در بخش جلوی خودرو با چراغ هایی رو به رو هستیم که ما را به یاد فراری می اندازند اما فرم کلی بدنه خودرو شبیه به سوپر اسپرت ها نیست و به همین دلیل می توان نتا GT را در گروه خودروهای اسپرت قرار داد.

طراحی نمای عقب خودرو اما ساده تر از چهره آن است و خبری از الگوی خاص برای طراحی چراغ ها نیست.

با ورود به درون کابین با تریم بسیار جذاب و دو رنگی مواجه می شویم که می تواند حس و حال یک خودروی اسپرت را به راننده القا کند. دوخت صندلی های نتا جی تی بر اساس لوگوی این برند صورت گرفته و به همین دلیل می توان در همه بخش های خودرو لوگوی نتا را دید.

مشخصات فنی نتا GT

بی ام اسپیس قصد دارد تا قوی ترین و فول ترین نسخه نتا جی تی را برای بازار ایران آماده کند. قوی ترین نسخه این خودرو به دو موتور الکتریکی مجهز است که در نهایت هر ۴ چرخ خودرو را به حرکت درمی آورند. این دو موتور در مجموع می توانند ۴۶۲ اسب بخار توان و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کنند و شتاب صفر تا صد ۳.۷ ثانیه ای را برای نتا جی تی به ارمغان بیاورند.

پک باتری در نظر گرفته شده برای نسخه فول ۷۸ کیلو وات ساعت ظرفیت دارد و می تواند با یک بار شارژ ۵۸۰ کیلومتر پیشمایش را برای خودرو فراهم کند. این باتری تحت فرآیند شارژ سریع تنها طی ۳۰ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد ظرفیت خود می رسد. در پروسه شارژ معمولی نیز ۱۴ ساعت طول می کشد تا باتری از حالت ۰ درصد به ۱۰۰ درصد برسد.

امکانات رفاهی و ایمنی نتا جی تی

از مهم ترین و خاص ترین آپشن های رفاهی و ایمنی این سدان اسپرت می توان به کروز کنترل تطبیقی، هشدا خستگی راننده، اتو پارک، قابلیت پارک با ریموت کنترل، رادار بین خطوط فعال، رادار تابلو خوان، رادار نقطه کور، رادار جلوگیری تصادف از جلو، ترمز اضطراری فعال، رانندگی خودکار سطح ۲، صندلی های جلو برقی به همراه مموری صندلی و گرم کن و سرد کن و … اشاره کرد.

به طور کلی در مورد نتا جی تی می توان گفت که در صورت ارائه خدمات پس از فروش مناسب و همچنین تداوم در عرضه به احتمال زیاد موفق خواهد شد تا سهم فروش بالایی از خودروهای تمام برقی را به خود اختصاص دهد. از این رو باید دید در آینده چه قیمتی برایش در نظر گرفته می شود و عرضه اش تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

گالری تصاویر نتا GT

۴ امتیاز از ۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.