بی وای دی هان DM بصورت رسمی معرفی شد

بی وای دی هان DM

مدت زیادی است که «بی وای دی» مدل «هان» را در نسخه های مختلف معرفی کرده و ماه گذشته پیش خرید این محصول در چین آغاز شد. اکنون برای اولین بار چهره نسخه هیبرید “DM” به صورت عمومی به نمایش درآمده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در ماه های اخیر بی وای دی هان یکی از مهم ترین خودروهای چینی بود و پس از این که معرفی شد توجه زیادی را در چین و سایر نقاط جهان به خود معطوف کرد. اکنون کمپانی بی وای دی به صورت رسمی در نمایشگاه شنزن از نسخه DM این خودرو رونمایی کرده است. این سدان چینی براساس الگوی معروف «چهره اژدها»ی کمپانی بی وای دی طراحی شده و از سویی با برخی ویژگی های ظاهری جدید نسبت به دیگر محصولات این خودروساز همراه شده است؛ خطوط جدید طراحی جلوپنجره، چراغ ها، سپرها و… بیانگر این مسئله است. همچنین بی وای دی برای لوکس تر نشان دادن این خودرو از دستگیره های مخفی برای درها استفاده کرده و تا حدی سعی کرده، در بحث ویژگی های ظاهری، رقابتی عمل کند. نکته قابل اشاره این است که نمای جلو و تا حدی نمای عقب بی وای دی هان برقی و هیبریدی با هم متفاوت است.

بی وای دی هان DM

برای مثال در نسخه DM، که خودرویی پلاگین هیبرید است، جلوپنجره بزرگ و مشبکی طراحی شده که در نسخه برقی هان دیده نمی شد. همچنین طراحی متفاوتی را در ورودی های هوا و شکل کلی سپر می توان دید، اما در الگوهای اصلی طراحی تغییری دیده نمی شود. بی وای دی هان DM با ۴۹۶۰ میلی متر طول،۱۹۱۰ میلی متر عرض و ۱۴۹۵ میلی متر ارتفاع از نظر طولی نسبت به نسخه برقی هان ۲۰ میلی متر کوتاه تر شده و فاصله محوری در این خودرو ۲۹۲۰ میلی متر است. با توجه به فاصله محوری بی وای دی هان، می توان آن را در رده خودروهای کلاس E قرار داد. اکثر خودروهای کلاس E بازار جهانی فاصله محوری‌ای در بازه ۲۹۰۰ تا ۲۹۸۰ میلی متر دارند و خودروهایی همچون مرسدس بنز کلاس E، ب ام و سری ۵، آئودی A6 و… در این رده قرار می گیرند. از نظر طراحی به نظر می رسد هان برقی نسبت به هان DM ظاهر اسپرت تری داشته باشد، اما حس لوکس بودن و راحتی در نسخه DM بیش تر القا می شود.

بی وای دی هان DM

درون خودرو سبک طراحی محصولات جدید بی وای دی را می بینیم و داخل خودرو تفاوت چندانی با نسخه برقی هان ندارد. در داخل ترکیب چرم و طرح پیانویی را داریم که زیبایی خاصی را در طراحی داخلی ایجاد کرده و حس لوکس بودن به خوبی القا می شود. یک صفحه نمایش بزرگ لمسی ۱۵٫۶ اینچی، سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. همان طور که در تصویر می بینید این خودرو طراحی جذابی در داخل دارد و آپشن ها و امکانات متنوعی را عرضه می کند، اما توجه داشته باشید این نسخه، که در نمایشگاه شنزن معرفی شده، باز هم با نسخه تولیدی متفاوت است و احتمالاً در نسخه تولیدی تغییرات بیش تر و نکات جذاب جدیدی خواهیم دید. با این وجود براساس اطلاعات منتشرشده بی وای دی هان DM در کامل ترین نسخه، امکانات و آپشن های زیر را خواهد داشت:

فرمان کمکی برقی
رینگ آلومینیومی
تریم داخلی چرم طبیعی با دوخت سفارشی
سامانه کنترل پایداری و جلوگیری از هرزگردی
۹ کیسه هوای ۱۳ نقطه ای
کروزکنترل هوشمند و تطبیقی
رانندگی خودکار با اتونوموس سطح ۳
پارک و خروج از پارک اتوماتیک
سامانه پیشگیری از تصادف
سامانه کنترل هوشیاری راننده
استارت دکمه ای
سوییچ هوشمند و کارت سوییچ نسل ۴
فناوری تمام LED چراغ ها
سنسور نور و باران
چراغ های جلوی تطبیقی با سرعت، سطح جاده، آب و هوا و زاویه فرمان
صندلی های جلوی برقی با حافظه
سردکن و گرم کن صندلی های جلو و عقب
گرم کن فرمان
ماساژور صندلی های جلو
تهویه اتوماتیک سه کاناله
نمایشگر لمسی چرخشی
ترمز پارک برقی
رادار خطی و نقطه کور
دوربین ۳۶۰ درجه
دوربین ثبت وقایع بیرون و داخل کابین
سقف پانورامیک
روکش ستون ها و سقف جیر
تنظیم حالت رانندگی
تنظیم وضعیت کلی خودرو و شخصی سازی
تنظیم هوشمند سیستم تعلیق
نورپردازی داخلی
تنظیم صندلی شاگرد از ردیف عقب
نمایشگر لمسی و کنترلی روی کنسول میانی عقب
جلوآمپر دیجیتال
سیستم صوتی حرفه ای
خروجی برق شهری از باتری های خودرو
مدیریت و کنترل خودرو با ریموت کنترل و سوییچ
دستگیره های مخفی و جمع شونده درها
و…
بی وای دی هان DM

بی وای دی هان DM به یک موتور ۲ لیتری توربو مجهز است که به همراه پیشرانه ای برقی قدرت این خودرو را تأمین می کنند. نهایت قدرت موتور بنزینی ۱۹۲ اسب بخار است و پیشرانه برقی ۲۴۴ اسب بخار قدرت تولید می کند که در مجموع خروجی پیشرانه هیبرید به حدود ۴۳۶ اسب بخار می رسد و گشتاور تلفیقی ۶۵۰ نیوتن متر خواهد بود. براساس اطلاعات منتشرشده، این خودرو در ۴٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و تنها با قدرت موتور برقی این خودرو قادر خواهید بود مسافت ۸۱ کیلومتر را بپیمایید.

بی وای دی سال جدید را با امضای قرارداد مهم خود با تویوتا، قطعی شدن حضورش در بازار اروپا و رونمایی از باتری های جدیدش، قدرتمند شروع کرده است و باید دید چه مدل هایی از این برند امسال به سبد محصولاتش اضافه خواهد شد. در سال های گذشته، بی وای دی با همکاری شرکت «کارمانیا» در ایران مدل هایی را به بازار عرضه کرد که این همکاری به دلیل وضعیت تحریم ها با مشکل مواجه شد. در حال حاضر، یکی از بهترین نشان های چین در بخش طراحی و عرضه خودروهای برقی در دنیا بی وای دی است و این نشان از معدود نشان های چینی است که حضورش در ایران می توانست در زمینه انتقال تکنولوژی، بسیار به صنعت ما کمک کند.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.