بی وای دی تانگ الکتریکی را به بازار اروپا می برد

بی وای دی تانگ الکتریکی

به تازگی کمپانی «بی وای دی» اعلام کرده که با یکی از عرضه کنندگان خودرو در نروژ، به نام “RSA”، به توافق همکاری رسیده و قرار است خودروهای برقی این برند در اروپا به فروش برسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این اولین بار است که خودرویی در کلاس کراس اوور از این برند پا به اروپا می گذارد. پیش تر برند بی وای دی، به خصوص در زمینه تأمین اتوبوس های الکتریکی، در اروپا حضور داشت، اما حضور در کلاس های دیگر مثل کراس اوور پیشرفت بزرگی محسوب می شود که بی وای دی حالا به آن رسیده است. نروژ به عنوان اولین کشور اروپایی، میزبان بی وای دی تانگ خواهد بود و حالا باید دید در بازار مهیج و رقابتی مثل بازار اروپا، این نشان تا چه میزان می تواند موفق باشد.

آن طور که مشخص شده، بی وای دی و RSA در تمام اقدامات فروش، خدمات پس از فروش و تأمین قطعات به جمع بندی رسیده اند و انحصاراً RSA تمام این اقدامات را برای بی وای دی در نروژ انجام خواهد داد. البته این کمپانی در کنار تانگ الکتریکی، خودروهای تجاری برقی دیگری هم مثل ون های تمام الکتریکی، تراک های سبک الکتریکی و تراک های سنگین الکتریکی در نروژ خواهد فروخت، اما نکته حائز اهمیت این که، بی وای دی برای اولین بار است که کراس اووری را در بازارِ به شدت استانداردشده اروپا به فروش می رساند.

بی وای دی تانگ الکتریکی

اما چرا نروژ؟ پاسخ این پرسش بسیار ساده است. درحال حاضر، بی وای دی اتوبوس های برقی خود را در بسیاری از نقاط جهان عرضه می کند. برای مثال، در کشوری مثل انگلستان مدت زیادی است که از اتوبوس های برقی بی وای دی استفاده می شود، اما نروژ، به عنوان یک کشور سردمدار در استفاده از خودروهای برقی، مقصد مطلوب تری برای کمپانی بی وای دی است. همان طور که می دانید بی وای دی بزرگ ترین خودروساز جهان در زمینه تولید خودروهای الکتریکی است و به صورت کاملاً هوشمندانه مقصدی متناسب با هویت خود را در اروپا انتخاب کرده است. همچنین باید در نظر داشت کشور نروژ تعرفه های واردات و خرید خودروهای برقی را به شدت کاهش داده تا مردم تشویق شوند از این خودروها استفاده کنند، پس فروش خودروهای برقی در نروژ بیش تر از هر جای دیگری از اروپا رونق خواهد داشت. در ضمن در این کشور زیرساخت های استفاده و شارژ خودروهای برقی تقریباً کامل است و بی وای دی برای حضور در آن جا چالش زیادی را تجربه نمی کند.

مدیر بی وای دی در اروپا در این مورد می گوید: «با توجه به محبوبیت خودروهای برقی در نروژ و گسترش شبکه شارژ خودروهای برقی، بازار این کشور در زمینه خودروهای برقی مزایای زیادی دارد و یکی از بهترین بازارهای اروپا در زمینه رشد فروش خودروهای برقی به حساب می آید. ما آینده خوبی را رصد می کنیم و در بلند مدت امیدواریم خودروهای بی وای دی در کشورهای دیگر اروپا هم به فروش برسد. ما اطمینان کامل داریم که تانگ الکتریکی با توجه به ظاهر جذاب و باتری مناسب می تواند مشتریان اروپایی را به خود جذب کند.»

بی وای دی تانگ

بی وای دی Tang EV600 در بازار چین از باتری ۸۲٫۸ کیلووات ساعت بهره می برد که نیروی خود را به یک یا دو موتور الکتریکی انتقال می دهد و هر کدام از این‌ موتورها ۲۴۲ اسب بخار قدرت تولید می کنند. درنتیجه، خروجی کلی این خودروی الکتریکی به ۴۸۴ اسب بخار می رسد. گفته می شود این خودروی برقی قادر است در زمان ۴٫۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و شارژ سریع آن نیز حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.