امضای قرارداد همکاری مشترک بین بی وای دی و تویوتا

لوگو بی وای دی و لوگو تویوتا

«بی وای دی» و «تویوتا»، به عنوان پیشگامان تولید خودروهای برقی و هیبرید در دنیا، قرارداد همکاری مشترکی را به امضا رساندند که تمرکز این قرارداد در بخش تحقیقات و توسعه باتری خودروهای برقی است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

براساس توافق نامه ای که سال گذشته دو کمپانی به امضا رسانده بودند، حالا به طور رسمی با همکاری مشترک پنجاه-پنجاه در چین شروع به کار می کنند. رئیس هیئت مدیره این شرکت تازه تأسیس، «هیروشیسا کیشی»، از کمپانی تویوتا انتخاب شده است و مدیرعامل «ژائو بینگن» از بی وای دی است. خط تولید این مجموعه در زمینه طراحی و توسعه خودروهای برقی، توسعه پلتفرم و قطعات طراحی شده است و ۳۰۰ نفر در آن مشغول به کار می شوند.

برنامه دو کمپانی، پس از امضای توافقنامه در سال ۲۰۱۹، آن بود که سدان ها و کراس اوورهایی با باتری های بی وای دی و با برند تویوتا در نیمه اول ۲۰۲۰ وارد بازار چین شوند. اکنون با امضای رسمی قرارداد همکاری مشترک این امر محقق می شود.

بی وای دی به عنوان بزرگ ترین خودروساز چین در زمینه تحقیقات و تولید خودروهای برقی شناخته می شود. این کمپانی در سال ۲۰۱۲ با «دایملر»، خودروساز آلمانی، قرارداد همکاری مشترک امضا کرد و دو طرف، تحقیقات و تکنولوژی خود را در زمینه موتورهای برقی، کامپیوتر خودرو و چرخه کامل ساخت خودرو در اختیار هم قرار دادند. این قرارداد تا امروز پابرجاست و باعث پیشرفت دو طرف، به خصوص بی وای دی، در زمینه های مختلف شده است.

چینی ها در سال های گذشته سیاست های مختلفی را برای پیشرفت و توسعه صنعت خودروی کشورشان اتخاذ کردند. امضای توافقنامه ها و قراردادهای همکاری مشترک، به کار گرفتن طراحان و مهندسان بالارده کمپانی های اروپایی و خرید سهام خودروسازان بزرگ از راهکارهای چینی ها برای رشد و توسعه بود و باید گفت تا حد زیادی هم در این مسیر موفق بودند. بی وای دی بزرگ ترین تولیدکننده باتری خودروهای برقی در دنیاست و به تازگی از جدیدترین و ایمن ترین باتری خودرو هم پرده برداشته است. اکنون به نظر می رسد امضای قرارداد همکاری مشترک بی وای دی و تویوتا نه تنها برای بی وای دی بلکه برای تویوتا نیز منفعت خواهد داشت.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.