گزارش اسب بخار از بورس تهران/ خروج آرام سرمایه از گروه خودرو بورس

بورس خودرو

خودرویی های حاضر در بازار سرمایه امروز هم نتوانستند مانع از افت ارزش سهام خود شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، در روزهایی که بورس اوراق بهادار تهران روند نزولی را سپری می کند، خودرویی های حاضر در این بازار نیز به رغم حمایت های گاه و بی گاه همچنان در مسیر، توان توقف این روند را ندارند و رفته رفته شاهد خروج سرمایه در این گروه شده اند. از سوی دیگر، داد و ستدها نیز در این گروه بی رونق دنبال می شود. طی داد و ستدهای امروز ۱۶۰ میلیون سهم در ۲۰ هزار نوبت و به ارزش ۲۸۸ میلیارد تومان خرید و فروش شد. در این میان، هر چند بیش ترین میزان داد و ستد در نمادهای صدرنشین صورت گرفت، اما عدم اقبال از این سهام باعث شد که آن ها به روند زیان دهی خود در بازار ادامه بدهند.

مدیران 777 مدیران 777

در این بازار، امروز معامله گران ۳۴ میلیون سهم «ایران خودرو» را با افت ۴٫۹۶ درصد در ۴۹۸۱ نوبت و به ارزش ۱۴ میلیارد و ۶۷ میلیون تومان خرید و فروش کردند. این میزان برای «خساپا»، که افت ۴٫۹۹ درصدی را تجربه می کرد، ۴۲ میلیون سهم بود که در ۵۱۳۰ نوبت و به ارزش ۱۴ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ثبت شد. «خگستر» دیگر نماد صدرنشین این گروه نیز با ۲٫۳ درصد افت ارزش روزانه سهام خود همراه شد. در ۱۶۹۴ نوبت ۶ میلیون و ۶۲۲ هزار سهمش به ارزش ۴ میلیارد و ۹۱۳ میلیون تومان خرید و فروش شد. «خبهمن» هم که تا دو روز پیش جزء معدود نمادهای مثبت گروه بود، امروز با افت ۴٫۵۴ درصدی همراه و ۶۳ میلیون سهمش به ارزش ۲۳۹ میلیارد در ۵ هزار نوبت خرید و فروش شد.

بر پایه این گزارش، «خپارس» ۱٫۲۵-، «خمحرکه» ۱٫۷-، «خزامیا» ۱٫۰۳-، «ختوقا» ۳٫۴۷-، «خاهن» ۰٫۴۳-، «ورنا» ۰٫۵۵-، «خکرمان» ۴٫۹۹-، «خمحور» ۱٫۴۴-، «خدیزل» ۲٫۳۹-، «خریخت» ۱٫۰۲-، «خمهر» ۰٫۶۷-، «خاور» ۱٫۲۳-، «خاذین» ۰٫۴، «ختور» ۰٫۰۹-، «خشرق» ۰٫۳۴-، «خکمک» ۰٫۱۳-، «خکاوه» ۰٫۵۸-، «خزر» ۰٫۳۸-، «خرینگ» ۰٫۶۷-، «خکار» ۰٫۴۷-، «ختراک» ۰٫۰۹-، «خچرخش» ۰٫۰۴-، «خفنر» ۰٫۱۳-، «خنصیر» ۰٫۰۳-، «خلنت» ۰٫۲۳-، «خفناور» ۰٫۶۵- و «تشتاد» ۰٫۶۵- از دیگر نمادهای این گروه هستند که تمام آن ها دچار روند نزولی دامنه دار شده اند.

براساس این گزارش، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم کاهشی بود و ۵۳ هزار و ۷۷۲ واحد ریزش داشت و به رقم ۱ ‌میلیون و ۶۰۸ هزار و ۴۴۲ واحد رسید.

امروز نمادهای مهم مانند پتروشیمی خلیج فارس، شستا، فولاد مبارکه،‌ پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و مخابرات ایران به ترتیب بیش ترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند. همچنین نمادهای شامل ملی‌مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، ایران‌خودرو، سایپا، بانک تجارت و پالایش نفت بندرعباس امروز جزء پربیننده ترین ها بوده‌اند.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.