گزارش اسب بخار از بورس تهران/ عبور لحظه آخری ایران خودرو از چراغ قرمز

گزارش بورس

آخرین روز کاری هفته برای خودرویی های حاضر در بازار سرمایه هر چند نسبت به روز قبل بهتر شده بود اما نسبت به هفته گذشته از رونق کم تری برخوردار بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش «پایگاه خبری اسب بخار» در روزی که «خساپا» متوقف شده بود، «خودرو» توانست با حمایت سهام دارانش از ۲٫۸۶- به مثبت ۰٫۳۲ برسد. اما «خگستر» نه تنها نتوانست از نقطه صفر عبور کند بلکه جزء نمادهایی قرار گرفت که بیش ترین تأثیر منفی بر شاخص کل را داشتند.

مدیران 777 مدیران 777

روز گذشته در ۳۶۱ هزار نوبت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۶۶ میلیارد تومان جابه جا شد. در این گروه ۴۲۸ میلیون سهم خگستر با افت ۲٫۰۳ درصدی در ۷۴ هزار نوبت به ارزش ۵۱۶ میلیارد تومان خرید و فروش شد. در غیاب خساپا، بیش ترین حجم داد و ستد را خودرو با ۱میلیارد و ۴۳۸ میلیون سهم به نام خود ثبت کرد. این میزان سهم، که ۰٫۳۲ درصد رشد کرده بود، در ۱۲۰ هزار نوبت و به ارزش ۹۰۸ میلیارد تومان دست به دست شد.

در همین گروه «خمحرکه» و «خپارس» نیز هر کدام به ترتیب با ۲٫۶۴- و ۴٫۳۳- درصد افت روزانه ارزش سهام خود همراه شدند. در همین حال، فعالان بازار در ۳۰ هزار نوبت ۹۵ میلیون سهم خمحرکه را به ارزش ۱۵۸ میلیارد خرید و فروش کردند. این میزان برای خپارس ۱۷۴ میلیون سهم به ارزش ۲۱۹ میلیارد تومان بود که در ۴۰ هزار نوبت ثبت شد.

«خزامیا» و «خبهمن» هم از دیگر نمادهای صدرنشین این گروه بودند که هر کدام با ۴٫۲۵ و ۴٫۸۴ درصد رشد همراه شدند. در همین روز، ۹۶ میلیون سهم خزامیا به ارزش ۲۴۶ میلیارد و در ۲۷ هزار نوبت و ۱۰۶ میلیون سهم خبهمن به ارزش ۸۶ میلیارد در ۱۲ هزار نوبت دست به دست شد.

براساس این گزارش، «ختوقا» ۰٫۴۸-، «ورنا» ۴٫۴۸-، «خاهن» ۵-، «خمهر» ۲٫۹۱-، «خوساز» ۱٫۷۳-، «خشرق» ۳٫۶۹-، «خچرخش» ۲٫۸۵-، «خزر»۳٫۰۱-، «خکار» ۲٫۹۸-، «ختراک» ۳٫۷۵-، «خنصیر» ۲٫۲۱- و «خفناور» ۱٫۳۴- درصد، نمادهایی بودند که نتوانستند آخرین روز هفته را با چراغ سبز سپری کنند. در مقابل، نمادهای «خاذین» ۳٫۴۵، «خریخت» ۲٫۶۵، «خکرمان» ۰٫۳۴، «خکمک» ۴٫۹۹، «خاور» ۵٫۱۵، «خرینگ» ۱٫۱۴، «خفنر» ۲٫۸۸، «خموتور» ۲٫۹، «خدیزل» ۵، «خلنت» ۵، «خپویش» ۰٫۵۳ و «تشتاد» ۱٫۹۴ درصد رشد روزانه از نمادهای سود امروز گروه خودرو و قطعات بازار سرمایه بودند.

بر پایه این گزارش، شاخص بورس، که روز یکشنبه هفته جاری وارد کانال ۲ میلیون واحد شده بود، روندی نزولی به خود گرفت و در روزهای دوشنبه و سه شنبه به کانال ۱ میلیون واحد بازگشت؛ بازگشتی که ادامه دار نبود و معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص باز هم به رقم ۲ میلیون واحد رسید.

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳۳ هزار و ۲۴۵ واحد صعود رقم ۲ میلیون و ۲۸ واحد را ثبت کرد. معامله گران امروز ۱ میلیون معامله به ارزش ۱۸۲ هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، سرمایه گذاری غدیر، کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، بانک صادرات و کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، نمادهای پربیننده این بازار بودند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.