گزارش اسب بخار از بورس تهران/ خودرویی ها همچنان در مسیر زیان

بورس خودرو

برای خودرویی های حاضر در بازار سرمایه امروز نیز در بر همان پاشنه چرخید و باز هم تمام نمادهای حاضر در این گروه با افت به کار خود پایان دادند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، نمادهای حاضر در گروه خودرو و قطعات امروز در حالی به کار خود پایان دادند که تمام آنها با افت ارزش روزانه سهام خود همراه شدند. در غیاب نماهای شاخص ساز این گروه داد وستدها چندان چنگی به دل نمی زد. اگر حمایتی هم از نمادی صورت می گیرد، بیشتر مانع از عمیق تر شدن افت می شود تا سبز پوش شدن. در همین حال تاثیر متوقف شدن نمادهای «خودرو» و «خساپا» به شدت در این گروه احساس می شود. به نحوی که امروز در ۵۶۷۳ نوبت نزدیک به ۲۸ میلیون سهم به ارزش ۱۷میلیارد و ۹۷۲میلیون تومان دست به دست شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در حال حاضر و در غیاب غول های جاده مخصوص، «خگستر» لیدر گروه شده است. لیدری که امروز با ۲٫۰۹ درصد افت روزانه همراه شد. «ختوقا»، «خمحرکه»، «خپارس»، «خبهمن» و «خزامیا» از دیگر نمادهای صدرنشین این گروه بودند که با افت ۴٫۵۴، ۱٫۴۶ ، ۱٫۲۶ ،۰٫۳۳ و ۰٫۵۲ درصدی به کار روزانه خود پایان دادند.

«ختور» ۰٫۱۵، «خکرمان» ۰٫۸۴، «ورنا» ۰٫۲۴ ، «خاهن» ۰٫۶۶ ، «خاذین» ۰٫۱۱ ، «خاور» ۰٫۱ ، «خشرق» ۰٫۱ ، «خمهر» ۰٫۱۱، «خوساز» ۰٫۰۹، «خکار» ۰٫۲۷ ، «خرینگ» ۰٫۱۹، «خکمک» ۰٫۰۲ ، «خنصیر» ۰٫۰۶ ، «خدیزل» ۰٫۰۹ ، «خز» ۰٫۲ ، «خفنر» ۰٫۰۵ ، «ختراک» ۰٫۰۴، «خکاوه» ۰٫۱۸، «خمحور» ۰٫۰۲، «خلنت» ۰٫۰۵ و «تشتاد» ۰٫۰۸ از دیگر نمادهای حاضر در گروه خودرو و قطعات بازار سرمایه بودند که امروز با افت ارزش روزانه همراه شدند.

در این بازار نمادهای  خودرو، خساپا، خموتور، خپویش، خپرخش و خریخت از سوی ناظر بازار متوقف شده اند.

بنابراین گزارش، شاخص کل بورس روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت و درحالی که در ساعات ابتدایی معاملات روندی صعودی داشت و به یک میلیون و ۵۹۳ هزار واحد رسید، در ساعات میانی و پایانی معاملات روندی نزولی به خود گرفت و در نهایت در رقم یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحد ایستاد.

معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۵۵۶۸ واحد کاهش، رقم یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحد را ثبت کرد. معامله گران امروز یک میلیون معامله انجام دادند که ۱۰۶ هزار و ۱۲ میلیارد ریال ارزش داشت.

معدنی و صنعتی «گل گهر»، «فولاد مبارکه اصفهان» و «صنایع پتروشیمی خلیج فارس» نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل ملی صنایع مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گروه مپنا و شرکت ارتباطات سیار ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند.

نمادهای پربیننده این بازار از بانک تجارت، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات ایران، معدنی دماوند، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و سرمایه گذاری غدیر تشکیل شده است.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.