گزارش اسب بخار از بورس تهران/ خودرویی ها در روند اصلاح یا سقوط

خط تولید رنو پارس خودرو

خودرویی های بورس اوراق بهادار تهران امروز نه‌تنها نتوانستند افت دیروز را جبران کنند بلکه تعداد نمادهایی که با افت همراه شدند نیز بیش تر شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش «پایگاه خبری اسب بخار» امروز، در حالی که شاخص کل متأثر از اعلام خبر خروج پالایشی‌ها از صندوق ETF و عرضه سهم دولت در پالایشگاه‌ها به صورت بلوکی با افت همراه شد، خودرویی های حاضر در بازار سرمایه نیز شاهد بازاری بودند که نسبت به دیروز از تحرک کم تری برخودار بود. به نحوی که در ۱۴۷ هزار نوبت معاملاتی ۶۱۸ میلیون و ۲۶۳ هزار سهم به ارزش هزار و نود و سه میلیارد تومان خرید و فروش شد. ضمن این که، تعداد نمادهایی که مثبت بودند در این گروه کم تر از انگشتان یک دست بود. صدرنشینان این گروه نیز در ادامه افت یا روند اصلاحی قیمت ها هر کدام با افتی نزدیک به ۵ درصد همراه شدند.

مدیران 777 مدیران 777

فعالان بازار طی معاملات امروز ۸۵ میلیون سهم «خودرو» با افت ۴٫۹۹ درصد را در ۱۵ هزار نوبت به ارزش ۴۹ میلیارد تومان دست به دست کردند. این میزان برای «خگستر»، که آن هم افتی معادل ۴٫۹۶ درصد را تجربه می کرد، ۳۵ میلیون سهم بود که در ۱۲ هزار نوبت و به ارزش ۳۹ میلیارد تومان ثبت شد. «خساپا» نیز از دیگر صدرنشینان این گروه بود که سهامش با افت ارزش روزانه ۴٫۸۲ درصد همراه شد و ۱۰۸ میلیون سهم این نماد در ۱۳ هزار نوبت و به ارزش ۵۱ میلیارد تومان خرید و فروش شد. «خپارس» و «خزامیا» هم از دیگر نمادهایی بودند که هر کدام به ترتیب با افت روزانه ارزش سهام خود به میزان ۳٫۱۷ و ۴٫۸۹ درصد مواجه شدند.

در این میان، «خمحرکه» با ۲٫۲۴، «خبهمن» ۰٫۰۳، «خکمک» ۳٫۷۸، «خپویش» ۰٫۱۴، «خمحور» ۴٫۹۹، «خکرمان» ۲٫۶۲، «خعمرا» ۰٫۰۴ و نمادهای «صخود» ۰۰۰۴ و «صایپا» ۱۱۲ با رشد روزانه ۰٫۶۸ و ۳٫۸۳ جزء نمادهای مثبت این گروه بودند.

در مقابل، «ختوقا» ۳٫۵۱-، «ورنا» ۴٫۸۴-، «خریخت» ۴٫۵۴-، «خمهر» ۴٫۲۶-، «خاهن» ۲٫۲۳-، «خشرق» ۴٫۹۸-، «خاذین» ۳٫۶۶، «ختور» ۲٫۲۲-، «خوساز» ۳٫۸۹-، «خچرخش» ۰٫۸۶-، «خدیزل» ۲٫۰۶، «خنصیر» ۰٫۵۴-، «خرینگ» ۱٫۳۶-، «خفنر» ۱٫۸۱، «خزر» ۱٫۷۱-، «خکار» ۴٫۹۸-، «خلنت» ۰٫۰۶-، «ختراک» ۱٫۱۹، «خموتور» ۰٫۳، «تشتاد» ۰٫۱۸، «خکاوه» ۳- و «خفناور» ۱٫۲۶- نمادهایی بودند که در گروه خودرو و قطعات حاضر در بازا سرمایه با افت همراه شدند.

براساس این گزارش، شاخص کل بورس با ۱۳ هزار و ۴۳۷ واحد کاهش به رقم ۲ میلیون و ۶۵ واحد رسید. معامله‌گران نیز ۲ میلیون معامله به ارزش ۲۱۶ هزار و ۸۶۲ میلیارد ریال انجام دادند. در بازار سرمایه امروز مخابرات ایران، کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت و در مقابل، فولاد مبارکه اصفهان، ایران‌خودرو، فولاد خوزستان و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی را روی بازار گذاشتند.

سرمایه‌ گذاری غدیر، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌ گذاری گروه توسعه ملی، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت و گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو نمادهای پربیننده امروز بورس بودند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.