گزارش اسب بخار از بورس تهران/ خرید و فروش های بلوکی خودرویی های بورس

بورس خودرو

داد و ستدها در گروه خودرو و قطعات در حالی امروز به پایان رسید که در غیاب نمادهای متوقف شده داد و ستدها چندان در این گروه رونقی نداشت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش «پایگاه خبری اسب بخار»، در روزی که شاخص کل در آستانه ثبت رکورد و ورود به کانال ۲ میلیون است، خودرویی های بورس اوراق بهادار یک روز معمولی را پشت سر گذاشتند و تقریباً مسیر طی شده همانند آخرین روز کاری هفته گذشته بود.

مدیران 777 مدیران 777

امروز فعالان بازار ۹۲۶ میلیون سهم در گروه خودرو و قطعات را در ۲۵۷ هزار نوبت به ارزش ۲ هزار و ۶۷۳ میلیارد تومان خرید و فروش کردند.

در این بازار در غیاب «خودرو» و «خساپا»، «خگستر» با رشد روزانه ۴٫۹۳ درصد بیش ترین بازدید را داشت و در این میان در ۴۳ هزار نوبت ۲۷۳ میلیون سهم این نماد به ارزش ۳۰۳ میلیارد تومان دست به دست شد.

«خپارس» هم در داد و ستدهای امروز توانست سهم خوبی کسب کند. ۱۸۵ میلیون از سهم این نماد در ۵۳ هزار نوبت و به ارزش ۴۴۴ میلیارد تومان خرید و فروش شد. همچنین این نماد در پایان کار با ارزش روزانه ۴٫۹۸ درصدی همراه شد. «خزامیا» نیز از دیگر نمادهایی بود که روز را با رشد ۱٫۰۸ درصدی به پایان رساند. «خبهمن» دیگر خودروسازی بود که توانست پس از بازگشایی مجدد نماد برای دومین روز متوالی مثبت شود و در داد و ستدهای امروز با رشد ۴٫۶۳ درصدی رو به رو شد.

«خفنر» ۲٫۹۱، «خاور»۳، «ختراک» ۳٫۰۵، «خموتور» ۳٫۷۵، «خچرخش» ۴٫۳۶، «خنصیر» ۳٫۹۷، «خکار» ۱۲٫۴۶، «خمحور» ۴٫۹۹ و «خکرمان» ۱۰ درصد رشد، از جمله نمادهای خودرویی بودند که در معاملات امروز رشد را تجربه کردند.

در مقابل «خمحرکه»، «ختوقا»، «خاهن»، «ختور»، «خریخت»، «خمهر»، «خاذین»، «خوساز»، «خزر»، «خرینگ» و «خلنت» از جمله نمادهایی هستند که طی داد و ستدهای امروز توان عبور از نقطه صفر را پیدا نکردند و سهمی از رشد بازار نداشتند.

براساس این گزارش، بازار سرمایه نخستین روز هفته را با چراغ سبز آغاز کرد و شاخص کل بورس در آستانه ۲ میلیون واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار سرمایه در معاملات امروز با ۴۶ هزار و ۹۴۶ واحد صعود به رقم ۱ میلیون و ۹۴۸ واحد رسید. معامله‌گران در این بازار ۱ میلیون معامله به ارزش ۱۵۹ هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال انجام دادند.

ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، معدنی و صنعتی گل گهر، س. نفت، گاز و پتروشیمی تأمین و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، گروه دارویی برکت، سرمایه‌ گذاری غدیر، گروه پتروشیمی، س. ایرانیان و سرمایه‌ گذاری گروه توسعه ملی نمادهای پربیننده این بازار بودند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.