خودرویی که تنها در 12 ساعت و بصورت دستی مونتاژ می شود

خودرویی که تنها در 12 ساعت و بصورت دستی مونتاژ می شود
یکی از تفریحات گردون موری تغییرات شوکه کننده است. آخرین پروژه این مرد خیلی هیجان انگیز نیست ولی ممکن است که یک حرکت انقلابی و مهم برای تعدادی از مردم باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در حدود یک سال و نیم پیش بود که ما برای اولین بار چیز هایی در مورد پروژه XO شنیدیم. آقای موری یک طراحی ارزان برای ساخت در کارخانه انجام داد. تحویل آن به صورت یک بسته بندی صاف است که در مقصد سرهم خواهد شد و به گفته شرکت ۳ مرد که مهارت های فنی داشته باشند می توانند در ۱۲ ساعت این خودرو را منتاژ کنند، مانند مبلمان Ikea. اما در زمینه یک کامیون می تواند تغییرات بزرگی در زمینه حمل و نقل به وجود اورد.
این پروژه تحت حمایت انجمن جهانی خودرو است و ماموریت آن حمل و نقل مردم و کالا در مناطق توسعه نیافته دنیا است. به طور مثال هند که دقیقا جایی است که این پروژه به آن هدایت می شود.
شل به همراه گوردون موری و انجمن جهانی خودرو یک تیم طراحی را آماده کردند و پیش تولید خودرو OX را برای فرستادن به هند شروع کردند. نام مرحله اول این پروژه “OX برای هند” است. تلاش بر این است که بتوانند در شرایط واقعی و نحوه استفاده مردم این خودرو را تست کند تا در نسخه اصلی،این خودرو به اهدافش برسد.
برنامه OX برای هند یک نمایش از برای جلب اعتماد افکار عمومی و مطرح کردن آن در دنیا واقعی است. شل گفت: ما میدانیم محدودیت های خدماتی وجود دارد و رسیدن به آن کاری دشوار است که ما بتوانیم خودرو اقتصادی و با حداقل خدمات مورد نیاز را ارائه دهیم تا بتواند تاثیری مفید بر کیفیت زندگی مردم منطقه بگذارد.پروژه OX پتانیسل این را دارد که برای دسترسی در مکان های دور افتاده امکانات حمل و نقل و تمامی مزایای حاصل شده از این خودرو ها در دسترس همه قرار گیرد.
خودرویی که تنها در 12 ساعت و بصورت دستی مونتاژ می شود
خودرویی که تنها در 12 ساعت و بصورت دستی مونتاژ می شود
این خودرو در سایز خودرو تویوتا راو ۴ است ولی سبک طراحی و هدف تولید این خودرو چیز دیگری است و تمام قسمت های آن با هدف اقتصادی طراحی شده. OX توان این را دارد تا ۱۹۰۰ کیلوگرم بار را در بخش عقبی خود حمل کند که در زمینه هدف این خودرو به معنی حمل ۴۴ گالن آب و نوشیدنی ، ۳ پالت استاندارد غذا یا دارو و در نهایت حمل ۱۳ نفر انسان می شود.
توان حرکتی این خودرو از یک موتور ۲.۲ لیتری دیزل که برای ون فورد است می آید. بسته بندی تخت این خودرو باعث شده که ۶ دستگاه را بتوانند در یک کانتینر ۴۰ فوت قرار دهند. در نمونه اولیه این خودرو برنامه ریزی شده که در سال اول برای مدتی طولانی در هند پروژه به صورت آزمایشی اجرا شود.

گروه مستند اسب بخار
علی محمودی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.