هفت ویژگی جذاب لکسوس UX

هفت ویژگی جذاب لکسوس UX
هنگامی که رانندگان تست خودرو برای نخستین بار لکسوس UX را راندند، همه آن ها از این بابت که چه قدر لکسوس همچون دیگر خودروهایش، در این مدل تلاش کرده است تا حس سوار بودن بر خودرویی خاص و منحصر به فرد را به سرنشینان منتقل کند، شگفت زده بودند. UX در دو نسخه UX200 و UX250h عرضه می شود که به ترتیب ۱۶۹ و ۱۷۵ اسب بخار قدرت دارند. مصرف سوخت نسخه هیبریدی این خودرو به گفته سازنده، در شهر و جاده به ترتیب ۵٫۷ و ۶٫۱ لیتر در هر صد کیلومتر است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

ما می دانیم که UX با انبوهی از فن آوری آمیخته شده است. حتا فن آوری “حفاظت از بازیکنان فوتبال آمریکایی” نیز در این خودرو تعبیه شده است! سوژه ای که چندی پیش در رسانه های بسیاری انعکاس پیدا کرد. اما برای آن که لکسوس به خوبی نشان دهد تا چه حد در مهندسی و ساخت این کراس اوور لوکس، دقت عمل به خرج داده است، به تازگی فهرستی از هفت ویژگی منحصر به فرد این خودرو را که به طور کامل با استفاده از علم توسعه یافته، منتشر کرده است.
نخستین مورد از این فهرست، اعلان صوتی جدیدی است که به محض بسته شدن کامل درها، پخش می شود. شاید شما هیچ گاه فکرش را هم نکنید که نصب چنین آپشنی تا چه حد سخت است! اما مهندسان آکوستیک لکسوس، با همکاری متخصصان مغز و اعصاب به این نتیجه رسیدند که صدای ناشی از بسته شدن درها، تا چه حد می تواند باعث بروز واکنش در مغز شود.
هفت ویژگی جذاب لکسوس UX
اما مورد دوم، تکنیک ساشیکو (Sashiko) برای حاشیه دوزی چرم صندلی ها است. تکنیک ساشیکو به طور معمول در دوخت لباس های ورزشی جودو و کندو به کار می رود و جالب این جا است که طراحان لکسوس، از الگوی توری جلو پنجره UX در این بخش الهام گرفته اند. چهارمین ویژگی، نورپردازی LED برای کنترل ها و تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو است، آن چه باعث می شود دکمه ها این قسمت، بهتر و واضح تر در شب دیده شوند.
اما از دیگر ویژگی های مهندسی شده در UX می توان به سیستم پنجره های ایمن (Safe Window)، برف پاک کن های هوشمند که در زمان باز بودن درهای خودرو از سرعت شان کاسته می شود، جامه دان کاربردی برای فضای بار که در صورت عدم نیاز، به طور کامل جمع می شود و در نهایت در پنجم مهندسی شده با ۲۰۰ نقطه اتصال دقیق که به طور کامل فیت و بسته می شود، اشاره کرد. پس اگر روزی درون لکسوس UX نشستید، به تمام این هفت ویژگی توجه کافی داشته باشید تا از مهندسی و کیفیت بالای این برند، لذت ببرید.


سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.