جیپ واگنیر S؛ جیپ برقی با 600 اسب بخار قدرت!

جیپ واگنیر S
واگنیر S

جیپ واگنیر S محصولی است که کمپانی جیپ به تازگی اطلاعاتی از آن منتشر کرده و قرار است تا سال ۲۰۲۴ این SUV به بازار عرضه شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

جیپ همانند دیگر کمپانی های بزرگ خودروسازی برنامه های برقی سازی را خیلی جدی دنبال می کند و در همین راستا به تازگی جزییات جدید از آینده برقی کمپانی منتشر کرده است. براساس برنامه های برقی سازی قرار است جیپ در چند سال پیش رو ۴ مدل جدید و تمام برقی را معرفی کند که جذاب ترین مدل از میان آن ها جیپ واگنیر S نام دارد. این خودرو که نسل برقی واگنیر تاریخی و پرطرف‌دار جیپ است قرار است یک شاسی بلند پرمیوم و قدرتمند باشد که مثل بیش تر خودروهای مدرن به پیشرانه برقی مجهز می شود. تصاویری که در این مقاله می بینید رندرهایی به عنوان پیش نمایش از جیپ واگنیر S هستند که کمپانی منتشر کرده و قرار است رونمایی رسمی از این خودرو در سال ۲۰۲۳ انجام شود و در نهایت، عرضه نهایی در ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

طراحی جیپ واگنیر S

جیپ واگنیر S
واگنیر S

براساس طراحی‌ای که در این رندرها می بینیم در نمای جلو چراغ ها به صورت خطی و باریک طراحی شده اند و نواری از ال ای دی دو چراغ را در بالای جلوپنجره به هم متصل می کند. نورپردازی را در جلوپنجره هم می بینیم و در بالای آن نام واگنیر نوشته شده است. این نوع طراحی در جلو بسیار شبیه به چیزی است که در آخرین نسل از رنجروور دیده بودیم، اما در جزییات تفاوت هایی دیده می شود. طراحی سپر به سبک طراحی های جدید گروه استلانتیس انجام شده است و طراحی مثلثی را در ورودی های هوای کناری می بینیم. علاوه بر این، رنگ کرومی در جلوپنجره، حاشیه پنجره ها، اسپلیتر و رکاب تضاد جذابی را در طراحی کلی بدنه به وجود آورده است.

جیپ واگنیر S
واگنیر S

در کنار اولین نکته رینگ های بزرگ این خودروست که پایین گلگیرهای مکعبی جیپ واگنیر S قرار گرفته است تا طراحی نمای کناری شبیه به دیگر محصولات جیپ شود. اما آن چه طراحی این خودروی تمام برقی را با دیگر محصولات جیپ متفاوت می کند طراحی شیشه های بدنه است که با نوار کرومی پرمیوم تر به نظر می رسد و ستون های عقب قطورتر شده اند. سقف با شیب نسبتاً زیادی در عقب طراحی شده است و در انتهای آن یک بال بزرگ را می بینیم که این امضای طراحی شاسی بلند برقی جیپ است. در نمای عقب طراحی بسیار شبیه به رنجروور ولار انجام شده و چراغ های تمام ال ای دی و برجسته عقب بسیار شبیه به چراغ های ولار است.

جیپ واگنیر S
واگنیر S

از کابین جیپ واگنیر S هنوز عکس و یا رندری منتشر نشده است، اما مدیرعامل جیپ در مورد کابین می گوید که فضایی کاملاً پرمیوم را در داخل خواهیم داشت و سطح بالایی از تکنولوژی و کیفیت در طراحی داخلی به کار رفته است.

مشخصات فنی جیپ واگنیر S

جیپ واگنیر S
واگنیر S

براساس اطلاعات منتشرشده قرار است دو پیشرانه برقی این شاسی بلند خروجی قدرتی ۶۰۰ اسب بخار را داشته باشند و شتاب‌گیری در جیپ واگنیر S تنها در ۳.۵ ثانیه انجام شود. این عملکرد فنی بسیار شبیه به چیزی است که در جیپ گرندچروکی Trackhawk داشتیم. شاسی بلند مدرن جیپ به صورت استاندارد سیستم ۴×۴ را دارد و سیستم آل تِرِین مخصوص جیپ را به صورت مدرن تر در این خودرو خواهیم داشت که براساس شرایط مختلف مسیر، حالت های مختلف رانندگی را ارائه می دهد. هنوز مشخص نیست که این شاسی بلند بر مبنای کدام پلتفرم جدید استلانتیس ساخته می شود، اما می دانیم قرار است پیمایش ۶۴۴ کیلومتری را با هر بار شارژ کامل پک باتری های این خودرو داشته باشیم.

زمان عرضه

جیپ واگنیر S
واگنیر S

جیپ واگنیر S در سال ۲۰۲۳ به صورت رسمی معرفی می شود و جزییات بیش تر فنی و طراحی در همان زمان مشخص می شود. نکته مهم این است که کمپانی جیپ در مورد نام این خودرو هنوز اطمینان کامل ندارد و شاید در نهایت نامی دیگر را برای این شاسی بلند در نظر بگیرد. قرار است نخستین بازار هدف این خودرو در سال ۲۰۲۴ بازار ایالات متحده آمریکا باشد و این شاسی بلند بعد از آن به دیگر بازارهای بزرگ دنیا ورود خواهد کرد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

جیپ واگنیر S چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

براساس اطلاعات منتشرشده قرار است دو پیشرانه برقی این شاسی بلند خروجی قدرتی ۶۰۰ اسب بخار را داشته باشند و شتاب‌گیری در جیپ واگنیر S تنها در ۳.۵ ثانیه انجام شود.

میزان پیمایش جیپ واگنیر S چه‌قدر خواهد بود؟

هنوز مشخص نیست که این شاسی بلند بر مبنای کدام پلتفرم جدید استلانتیس ساخته می شود، اما می دانیم قرار است پیمایش ۶۴۴ کیلومتری را با هر بار شارژ کامل پک باتری های این خودرو داشته باشیم.

جیپ واگنیر S چه زمان به بازار می آید؟

جیپ واگنیر S در سال ۲۰۲۳ به صورت رسمی معرفی می شود و جزییات بیش تر فنی و طراحی در همان زمان مشخص می شود. عرضه این خودرو هم در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.