تویوتا کرولا کراس هیبرید مدل 2023؛ تکنولوژی بیش تر و مصرف کم تر

تویوتا کرولا کراس هیبرید
تویوتا کرولا کراس هیبرید

تویوتا کرولا کراس هیبرید مدل ۲۰۲۳ کراس اوور کامپکت ژاپنی است که به تازگی توسط کمپانی تویوتا معرفی شده، این نسخه نسبت به مدل قبل تغییراتی داشته که در ادامه به آن ها می پردازیم.

مدیران 777 مدیران 777

با رشد فروش شاسی بلندها و کراس اوورها در سراسر دنیا، تویوتا تصمیم گرفت خودروی اقتصادی و کامپکت خود را، که پیش تر در کلاس های سدان و هاچ‌بک تولید می شد، به کلاس کراس اوور بیاورد. دو سال پیش بود که کمپانی تویوتا، کرولا کراس را معرفی کرد و کمی بعد از آن بود که نسخه هیبرید از این مدل در تایلند معرفی شد. حالا پس از گذشت دو سال کمپانی تصمیم گرفته است تغییراتی در کرولا کراس هیبرید مدل ۲۰۲۳ ایجاد کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مشخصات فنی تویوتا کرولا کراس هیبرید مدل ۲۰۲۳

اگر مصرف کم تر را از یک خودرو هیبرید می خواهید پس باید کرولا کراس هیبرید مدل ۲۰۲۳ را انتخاب کنید، چراکه در این خودرو پنجمین نسل از سیستم های هیبرید تویوتا به کار رفته است که مصرف بهینه و راندمان انرژی بهتری را رقم می زند. در حالی که، در نسخه بنزینی کرولا کراس گزینه تمام چرخ محرک یک آپشن محسوب می شد، در نسخه هیبرید همه تریم ها به صورت استاندارد چهارچرخ محرک هستند. با به کارگیری سیستم هیبرید جدید، مصرف ترکیبی در این کراس اوور به ۶.۳۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده است. در این خودرو پیشرانه چهار سیلندر بنزینی به همراه موتور برقی در سیستم هیبرید خروجی قدرتی ۱۹۴ اسب بخار را ثبت می کنند. این یعنی نسخه هیبرید ۲۵ اسب بخار از نسخه معمولی قوی تر است و با شتاب ۸ ثانیه ای، در بحث شتاب‌گیری هم بیش از ۱ ثانیه از نسخه بنزینی سریع تر عمل می کند.

طراحی تویوتا کرولا کراس هیبرید مدل ۲۰۲۳

نسبت به خودرویی که با مدل ۲۰۲۱ در تایلند معرفی شد، در این خودرو تغییراتی اندک در طراحی بدنه می بینیم. در نمای جلو تغییراتی را در قسمت سپر و همچنین در قسمت فوقانی جلوپنجره دیده می شود. برای سفارش کرولا کراس هیبرید مدل ۲۰۲۳ پنج تریم با نام های LE ،XLE ،S ،SE و XSE وجود دارد. چهار تریم از این نسخه ها روکش پارچه ای صندلی را دارند و در تریم فول XLE روکش چرم مصنوعی به کار رفته است. علاوه بر این، برای سفارش رنگ بدنه در مدل جدید رنگ های جدیدی اضافه شده است تا با سقف مشکی رنگ این خودرو ترکیب شود.

امکانات مدرن در تویوتا کرولا کراس هیبرید مدل ۲۰۲۳

کابین تویوتا کرولا کراس هیبرید
کابین تویوتا کرولا کراس هیبرید

اما تغییرات در این خودرو محدود به ظاهر و قوای فنی نمی شود و تویوتا تکنولوژی به کار رفته را در مدل جدید ارتقا داده است. در کرولا کراس هیبرید مدل ۲۰۲۳ جدیدترین نسخه از سیستم های اطلاعات سرگرمی تویوتا را داریم. در این خودرو صفحه لمسی ۸ اینچی لمسی در وسط به صورت استاندارد ارائه می شود، که قابلیت اتصال بدون سیم اپل کارپلی و اندروید اتو را دارد و قابلیت اشتراک اینترنت ۴G را هم پشتیبانی می کند. علاوه بر امکانات ذکرشده، تویوتا کرولا کراس هیبرید در مدل جدیدش امکانات ایمنی به‌روزتری هم دارد و در این خودرو آخرین نسل از سیستم های ایمنی کمپانی تویوتا موسوم به Toyota Safety Sense 3.0 به کار رفته است، که این یعنی امکاناتی را نظیر کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز هوشمند، سیستم تشخیص عابر پیاده، رادار خطی و سیستم رانندگی بین خطوط در این کراس اوور کامپکت می بینیم.

تویوتا کرولا کراس هیبرید
تویوتا کرولا کراس هیبرید

هنوز قیمت تویوتا کرولا کراس هیبرید مدل ۲۰۲۳ توسط کمپانی مشخص نشده است، اما انتظار می رود قیمت این خودرو کمی از نسخه بنزینی بالاتر باشد. نسخه معمولی از تویوتا کرولا کراس با مدل ۲۰۲۲ ۲۳,۶۶۰ دلار قیمت دارد و انتظار می رود قیمت نسخه هیبرید حدود ۲۵ هزار دلار باشد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

تویوتا کرولا کراس هیبرید مدل ۲۰۲۳ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در این خودرو پیشرانه چهار سیلندر بنزینی به همراه موتور برقی در سیستم هیبرید خروجی قدرتی ۱۹۴ اسب بخار را ثبت می کنند. این یعنی نسخه هیبرید ۲۵ اسب بخار از نسخه معمولی قوی تر است و با شتاب ۸ ثانیه ای، در بحث شتاب‌گیری هم بیش از ۱ ثانیه از نسخه بنزینی سریع تر عمل می کند.

تویوتا کرولا کراس هیبرید مدل ۲۰۲۳ چه امکانات ایمنی‌ای دارد؟

در این خودرو آخرین نسل از سیستم های ایمنی کمپانی تویوتا موسوم به Toyota Safety Sense 3.0 به کار رفته است، که این یعنی امکاناتی را نظیر کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز هوشمند، سیستم تشخیص عابر پیاده، رادار خطی و سیستم رانندگی بین خطوط در این کراس اوور کامپکت می بینیم.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.