تویوتا کرولا کراس نسخه بازار ژاپن معرفی شد

تویوتا کرولا کراس نسخه بازار ژاپن
تویوتا کرولا کراس نسخه بازار ژاپن

سال گذشته بود که تویوتا از کرولا کراس برای نخستین بار پرده برداشت و حالا نسخه مخصوص بازار ژاپن این خودرو معرفی شده که با نسخه جهانی متفاوت است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

فهرست مطالب

تویوتا کرولا محبوب ترین و پرفروش ترین مدل کمپانی تویوتاست که در طول سال ها در کلاس های مختلف سدان، هاچ بک و استیشن عرضه شده است. جالب است بدانید تویوتا کرولا فروش بیش از ۵۰ میلیون دستگاه را در طول تارخ تولیدش داشته و این عدد هر ساله رو به افزایش است. با تغییر سلیقه بازار در سال ها اخیر و تمایل بیش تر خریداران به کلاس کراس اوور، تویوتا تصمیم گرفت تا کرولای محبوب را در این کلاس گسترش دهد و در همین راستا تویوتا کرولا کراس معرفی شد.

در این مقاله، کرولا کراس نسخه بازار ژاپن را بررسی می کنیم که تغییراتی را نسبت به نسخه تولید جهانی دارد.

طراحی تویوتا کرولا کراس نسخه بازار ژاپن

تویوتا کرولا کراس نسخه بازار ژاپن
تویوتا کرولا کراس نسخه بازار ژاپن

جولای سال ۲۰۲۰ بود که تویوتا کرولا کراس برای بازار تایلند معرفی شد و پس از آن این خودرو با مشخصات فنی متفاوت به بازار آمریکا هم معرفی شد، اما حالا تویوتا کرولا کراس ۲۰۲۲ در ژاپن با تغییراتی در طراحی معرفی شده است که این خودرو را از نسخه دیگر بازارها متمایز می کند. بیش تر تفاوت مربوط به طراحی نمای جلوست، جایی که، گرافیک طراحی چراغ ها متفاوت شده و جلوپنجره به صورت خطی و باریک طراحی شده است و خبری از نشان تویوتا نیست. به جای نشان تویوتا نشان مخصوص کرولا را در این خودرو می بینیم که در بازار ژاپن به کار می رود. ورودی هوای جلوپنجره در این نسخه در قسمت پایین سپر قرار گرفته است تا طراحی جلوی این خودرو به کلی با آن چه در نسخه جهانی دیدیم متفاوت باشد.

در نمای عقب هم گرافیک چراغ های عقب متفاوت شده و رینگ های این خودرو هم در نسخه ژاپن تغییر کرده است، اما در طراحی کناری هیچ تغییری نمی بینیم. درون کابین هم به جز تغییر محل فرمان از چپ به راست تغییر دیگری نمی بینیم و همان طراحی کابین نسخه جهانی را در این خودرو می بینیم.

مشخصات فنی تویوتا کرولا کراس نسخه بازار ژاپن

تویوتا کرولا کراس نسخه بازار ژاپن
تویوتا کرولا کراس نسخه بازار ژاپن

در تویوتا کرولا کراس پیشرانه مشابه کرولا سدان استاندارد را داشتیم که موتور ۱٫۸ لیتری تنفس طبیعی قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۵ نیوتن متر را تولید می کرد. در مورد نسخه مخصوص بازار ژاپن یک موتور برقی، که ۷۲ اسب بخار قدرت و ۱۶۳ نیوتن متر گشتاور دارد، در کنار پیشرانه بنزینی ۱٫۸ لیتری با قدرت ۹۸ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر، مجموع قدرت خروجی کرولا کراس هیبرید، احتمالاً مشابه کرولا سدان هیبرید، معادل ۱۲۱ اسب بخار، خواهد بود. البته تفاوت این جاست که در این نسخه می توان آپشن تمام چرخ محرک را سفارش داد که در نسخه بهبود در سیستم تعلیق را هم داریم.

قیمت و سرویس اشتراکی در ژاپن

تویوتا کرولا کراس 2022
تویوتا کرولا کراس ۲۰۲۲

قیمت تویوتا کرولا کراس نسخه بازار ژاپن در نسخه پایه بنزینی از ۱۸.۱۵۰ دلار آغاز می شود و این قیمت در نسخه فول تمام چرخ محرک به ۲۹.۱۰۰ دلار می رسد. البته مشتریان ژاپنی می توانند نسخه تقویت شده کرولا کراس Modellista را هم با پکیج های مختلف سفارش دهند. در نسخه مخصوص Modellista تغییراتی را در ورودی های هوا و رکاب ها خواهیم داشت و رینگ های مخصوص ۱۷ و ۱۸ اینچی جایگرین می شوند و تغییراتی جزئی هم در کابین لحاظ خواهد شد.

کابین تویوتا کرولا کراس 2022
کابین تویوتا کرولا کراس ۲۰۲۲

نکته جذاب در مورد تویوتا کرولا کراس این است که در ژاپن می توان این خودرو را با استفاده از سرویس اشتراکی Kinto One در اختیار داشت و ماهیانه هزینه اشتراک تنها ۲۵۰ دلار خواهد بود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

تویوتا کرولا کراس نسخه بازار ژاپن چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در تویوتا کرولا کراس پیشرانه مشابه کرولا سدان استاندارد را داشتیم که موتور ۱٫۸ لیتری تنفس طبیعی قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۵ نیوتن متر را تولید می کرد. در مورد نسخه مخصوص بازار ژاپن یک موتور برقی، که ۷۲ اسب بخار قدرت و ۱۶۳ نیوتن متر گشتاور دارد در کنار پیشرانه بنزینی ۱٫۸ لیتری با قدرت ۹۸ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر، مجموع قدرت خروجی کرولا کراس هیبرید، احتمالاً مشابه کرولا سدان هیبرید، معادل ۱۲۱ اسب بخار، خواهد بود.

تویوتا کرولا کراس نسخه بازار ژاپن چه تغییراتی را در ظاهر نسبت به نسخه بازار جهانی دارد؟

بیش تر تفاوت مربوط به طراحی نمای جلوست، جایی که، گرافیک طراحی چراغ ها متفاوت شده و جلوپنجره به صورت خطی و باریک طراحی شده است و خبری از نشان تویوتا نیست. به جای نشان تویوتا نشان مخصوص کرولا را در این خودرو می بینیم که در بازار ژاپن به کار می رود. ورودی هوای جلوپنجره در این نسخه در قسمت پایین سپر قرار گرفته است تا طراحی جلوی این خودرو به کلی با آن چه در نسخه جهانی دیدیم متفاوت باشد.

تویوتا کرولا کراس نسخه بازار ژاپن با چه قیمتی عرضه می شود؟

قیمت تویوتا کرولا کراس نسخه بازار ژاپن در نسخه پایه بنزینی از ۱۸.۱۵۰ دلار آغاز می شود و این قیمت در نسخه فول تمام چرخ محرک به ۲۹.۱۰۰ دلار می رسد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.