آلفارومئو توناله به عنوان اولین پلاگین هیبرید آلفا معرفی شد

آلفارومئو توناله 2023
آلفارومئو توناله ۲۰۲۳

آلفارومئو توناله مورد انتظارترین محصولی بود که این روزها منتظرش بودیم و سرانجام معرفی رسمی این کراس اوور انجام شد تا بتوانیم نگاهی دقیق به این خودرو داشته باشیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

این خودرو اولین محصول برقی‌سازی‌شده نشان آلفارومئو است و این خودروساز هم مجبور شد سوار بر موج برقی سازی شود و خودرویی پلاگین هیبرید را معرفی کند. پیش از رونمایی از این خودرو تیزرهای زیادی از آن منتشر شده بود که در آن نشان می داد برقی سازی را در این کراس اوور خواهیم داشت و حالا رونمایی رسمی از توناله انجام شده است و می توان طراحی و مشخصات فنی این خودرو را به دقت بررسی کرد.

مشخصات فنی آلفارومئو توناله

در آمریکا این خودرو با دو پیشرانه قابل سفارش خواهد بود. در نسخه پلاگین هیرید پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر را داریم که با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود و قدرت به چرخ های جلوی این کراس اوور منتقل می شود. در سیستم پلاگین هیبرید این نسخه، موتور برقی ۱۲۱ اسب بخار قدرت را تولید می کند و نهایت قدرت ترکیبی به ۲۷۲ اسب بخار می رسد. آلفارومئو توناله در نسخه پلاگین هیبرید مجهز به پک باتری ۱۵.۵ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی است و شما می توانید در حالت تمام برقی این خودرو مسافت ۴۸ کیلومتر را بپیمایید و شارژ کامل باتری این خودروی پلاگین هیبرید با یک شارژ سطح دو تنها دو ساعت و نیم زمان می برد.

توناله 2023
توناله ۲۰۲۳

نسخه دیگر از آلفارومئو توناله مجهز به پیشرانه دو لیتر توربوشارژ ۴ سیلندر می شود که توان تولید نهایت قدرت ۲۵۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را دارد. در این نسخه انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها انجام می شود. البته در خارج از آمریکا این کراس اوور با دو پیشرانه ۱۰۵ لیتری هیبرید عرضه می شود و در اروپا پیشرانه دیزل هم قابل سفارش خواهد بود.

طراحی آلفارومئو توناله

طراحی کلی مثل همیشه سنت آلفا را ادامه می دهد و این یعنی با حذف نشان این خودرو، بدون شک هر کسی می توان حدس بزند که این خودرو محصولی از کمپانی آلفارومئو است. در نمای جلو طرح مخصوص جلوپنجره های آلفا را به شکل سپر می بینیم که در کنار آن چراغ های تمام ال ای دی به صورت استاندارد قرار گرفته اند. در نمای عقب هم چراغ ها به‌هم پیوسته و با همان سبک جلو طراحی شده اند و رینگ های جدید آلفارومئو توناله ما را یاد شماره گیرهای تلفن های قدیمی می اندازد که باعث می شود استایل کلاسیک در این کراس اوور ایتالیایی حفظ شود.

کابین توناله 2023
کابین توناله ۲۰۲۳

درون کابین صفحه نمایش ۱۲.۲۵ اینچی در وسط به صورت استاندارد سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و در پشت فرمان صفحه نمایش ۱۰.۳ اینچی دیگری جلوآمپر دیجیتال و استاندارد این خودرو را به نمایش می گذارد. سیستم یوکانکت ۵ را در این خودرو داریم که قابلیت تمام اتصالات را دارد و به‌روزرسانی هم می شود. این سیستم امکان اتصال بدون سیم اپل کارپلی و اندروید اتو را فراهم می کند و علاوه بر این، سیستم هوشمند الکسا (خانه به خودرو و خودرو به خانه) روی این خودرو قابل اجراست.

ایمنی آلفارومئو توناله

توناله 2023
توناله ۲۰۲۳

در آلفارومئو توناله امکانات ایمنی مناسبی نظیر کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری هوشمند، سیستم تشخیص عابر پیاده، رادار رانندگی بین خطوط و سنسور نقطه کور را می بینیم که این خودرو را به کراس اووری ایمن تبدیل می کند. علاوه بر موارد ذکرشده، مشتریان این خودرو می توانند سطح دو خودران را برای این خودرو سفارش دهند که بر این اساس، امکاناتی نظیر سیستم کمکی رانندگی در ترافیک به این خودرو اضافه می شود.

آلفارومئو توناله و NFT

توناله 2023
توناله ۲۰۲۳

کمپانی آلفارومئو برنامه دارد به‌همراه هر خودرو یک NFT یا توکن غیر قابل معاوضه را هم به مشتریان این خودرو بدهد. استفاده از NFT باعث می شود با هر سرویس دوره ای و یا تعمیر در نمایندگی ها، این NFT به‌روزرسانی شود و در واقع، یک گزارش دیجیتال از تاریخ این خودرو می توان داشت. آلفا هنوز فاش نکرده است که برای NFTهای توناله با چه شرکت هایی همکاری دارد. به عقیده آلفا ثبت اطلاعات نگهداری خودرو به صورت NFT می تواند ارزش خودروی کارکرده را بالا ببرد البته مشتریانی که مایل به داشتن NFT نباشند می توانند آن را دریافت نکنند.

توناله 2023
توناله ۲۰۲۳

منابع غیر رسمی از آلفارومئو می گویند قیمت پایه برای آلفارومئو توناله در محدوده بیش از ۳۰ هزار دلار خواهد بود و در بالاترین سطح قیمت این خودرو کم تر از ۵۰ هزار دلار می شود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

آلفارومئو توناله در نسخه پلاگین هیبرید چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در نسخه پلاگین هیبرید پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر را داریم که با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود. موتور برقی ۱۲۱ اسب بخار قدرت را تولید می کند و نهایت قدرت ترکیبی به ۲۷۲ اسب بخار می رسد.

آلفارومئو توناله در نسخه ۲ لیتر بنزینی چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

نسخه دیگر از آلفارومئو توناله مجهز به پیشرانه دو لیتر توربوشارژ ۴ سیلندر می شود که توان تولید نهایت قدرت ۲۵۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را دارد. در این نسخه انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها انجام می شود.

آلفارومئو توناله در چه محدوده قیمتی به فروش می رسد؟

منابع غیر رسمی از آلفارومئو می گویند که قیمت پایه برای آلفارومئو توناله در محدوده بیش از ۳۰ هزار دلار خواهد بود و در بالاترین سطح قیمت این خودرو کم‌تر از ۵۰ هزار دلار می شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.